2022-10-27, 15:04
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Njae, du passerar inte Illharjen. Inte nära iallafall. Däremot kör man över Emån.

Frågan var initialt om illharjen passeras på väg från JJ till hennes pappa. I syfte om hur ofta JJ åkt förbi illharjen. Vilket hon troligtvis gjort tusentals ggr. Inte bara sedan hon flyttade in på Storgatan 71. Ja nygatan till 125 är smidigaste vägen, denna går en direkt förbi illharjen eller stora illharjen. Övriga ”normala” vägar går direkt förbi.

För övriga som vill undersöka saken är det smidigare att kolla kartan själva med bägge naturreservaten inritade. https://ext-geoportal.lansstyrelsen.se/standard/?appid=f7055495ff9549ca8c1377966628f9ca&customquer y=NV%20VicNatur%20Naturreservat,NVR_ID=2002327&amp ;highlight
Citera
2022-10-27, 15:05
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Poliser är kvar i området jag visat tidigare. MEN de har förflyttat sig till ett annat område i närheten. Därför såg jag ingenting innan.

Stort tack för att du rapporterar!
Är det avspärrat där de är nu, eller går de bara och söker ändå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma123
Du kommer ju upp vid den andra parkeringen om kartorna stämmer. Samma väg du kommer på om du svänger in från väg 31.

Men det går ingen särskild väg till Illharjen från Gettinge om du inte menar att man ska köra via Sandåkra, men då är man ändå inne på vägar som man inte kan räkna med att folk känner till och som definitivt är långa omvägar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissyPhoto
Stämmer detta? Ellet är det trollande?

Troll.. tro inte på de
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nej är svaret på första frågan, och det finns så klart massor av ställen mellan 125an och 31an men det finns ingen direkt anledning att ta 31an som är en omväg.

Kommit in lite sent nu så kanske inte riktigt hänger med men varför måste det vara den snabbaste vägen?
Citera
2022-10-27, 15:06
Medlem
Väldigt detaljerad biskrivning av olika områden i Vetlanda. terräng, tillgänglighet, vägbeskrivningar osv.
Länkar då jag tror den kan vara behjälplig.

https://kommun.vetlanda.se/download/18.13281506180ace48907856e/1652945957687/Naturguide%20%C3%B6ver%20Vetlanda%20kommun%202022. pdf
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Men det går ingen särskild väg till Illharjen från Gettinge om du inte menar att man ska köra via Sandåkra, men då är man ändå inne på vägar som man inte kan räkna med att folk känner till och som definitivt är långa omvägar.

Frågan har aldrig varit om man kommer in via väg till illharjen, bara om området passeras
Citera
Medlem
Citat:

Du får kolla kartorna helt enkelt.
Citera
2022-10-27, 15:07
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Om tjejerna är skyldiga så kan vi hoppas att deras psyke till slut bryts ner, ingen klarar av sånt i längden förr eller senare kommer den ena bryta ihop om dom nu haft ihjäl tjejen men fan vilka sjuka människor alltså stackars familj.

Dom kommer med säkerhet inte ut om dom erkänner det vet dom.
Citera
2022-10-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
T sa till bartendern om snap (karta?) och någon kvinna hon var orolig för och sökte. Varför oro?

Det finns två hotell i absolut närhet till Nöjet (i kvarteret bredvid). En hel del trafficking sker på hotell. Kan hon hållas där?

Jag misstänker också narkotika/prostitution och så klart stora pengar inblandade. Att de häktade mgm verkar tiga som muren beror kanske på hot/dödshot som kommer uppifrån i hierarkin.

Hur vet vi att hon inte finns i nån av dem lokaler som verkstaden i sjunnen har ?
Det var ett medium som sa i tråden att hon är i ett industriområde inte långt från Vetlanda .
Citera
2022-10-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Upp med en karta så ser du hur jag menar.

125:an till öster. 31:an till väster. Vad ligger mitt emellan dessa? När man kommer från JJ:s lägenhet och ska till Nye?

Jo jag förstår hur du menar. Men Illharjen ligger längs med 28an. Och slutar typ 500m ifrån 125an, vid reningsverket. Emån rinner ju såklart vidare.

Sen kan man ju köra in vid Gettinge men för att komma nära Illharjen behöver du vad jag vet komma ut på 125an först eller nästan iallafall.

Som tillägg, Illharjen är ett ganska litet område.
Citera
2022-10-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Stort tack för att du rapporterar!
Är det avspärrat där de är nu, eller går de bara och söker ändå?

Jag vet tyvärr inte just nu. Jag såg en bil från räddningstjänsten lämnade platsen och ännu en polisbil som kom alldeles nyss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in