2022-10-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Nu är vi 4 av 5 här i tråden som inte håller med dig på den punkten.

Man passerar Illharjen oavsett om man åker 125:an eller 31:an.

Sedan är själva vägarna in mot Illharjen såklart lite mer snirkliga från 125:an. Men man passerar fortfarande Illharjen om man åker 125:an och ska till Nye.

Njae, du passerar inte Illharjen. Inte nära iallafall. Däremot kör man över Emån.
Citera
2022-10-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
är inte det typ 1h söder om vetlanda?
Nä. Typ en kvart
Citera
2022-10-27, 14:57
Medlem
Citat:
Jdå. Bland annat genom Gettinge.

Och även andra vägar tidigare än Gettinge beroende på hur "djupt in" i reservatet man vill komma.

Och den springande punkten var att JJ måste ha åkt denna väg tusentals gånger tidigare.

Men jag tror inte vi kommer någon vart med detta mer. Men alla som har en karta ser att vi har rätt och du har fel på den här punkten. MVH

Varför skulle någon få för sig att ta sig till Illharjen ens från Gettinge? Ska man gå några kilometer genom skogen innan man tar sig dit? Jag förlitar mig varken på din förmåga att läsa karta eller kunskap om hur det verkligen ser ut i området.
Citera
2022-10-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Njae, du passerar inte Illharjen. Inte nära iallafall. Däremot kör man över Emån.

Upp med en karta så ser du hur jag menar.

125:an till öster. 31:an till väster. Vad ligger mitt emellan dessa? När man kommer från JJ:s lägenhet och ska till Nye?
Citera
2022-10-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Det var skurebo som söktes vid innan idag. Där hallonbåt meddelade aktivitet strax efter 10

De är kvar. Fast från ett annat håll. Därför såg jag inga polisbilar tidigare.
Citera
2022-10-27, 14:59
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fastnade på denna del ur vittnesmålet från "Anna" som pratar om en av de MGM.

Känns som att hon pratar om MH. Fetade det som stack ut. Mina aspergermisstankar har förstärkts.

Jag tror ”Anna” talar om JJ eftersom jag kollade upp när JJ fyller år och det var om jag inte minns fel den 6 nov och MH i juni eller om de var juli. ”Anna” var ledsen för de skulle ju fira sin bästa väns födelsedag.

Kanske redan är nämnt, jag är lite långt efter i tråden just nu.
Citera
2022-10-27, 15:01
Medlem
Citat:
Upp med en karta så ser du hur jag menar.

125:an till öster. 31:an till väster. Vad ligger mitt emellan dessa? När man kommer från JJ:s lägenhet och ska till Nye?
Det finns inga bilvägar från 125 till Ilharjen. Visst kan man gå.
Citera
2022-10-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Varför skulle någon få för sig att ta sig till Illharjen ens från Gettinge? Ska man gå några kilometer genom skogen innan man tar sig dit? Jag förlitar mig varken på din förmåga att läsa karta eller kunskap om hur det verkligen ser ut i området.

Du kommer ju upp vid den andra parkeringen om kartorna stämmer. Samma väg du kommer på om du svänger in från väg 31.
Citera
2022-10-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
är inte det typ 1h söder om vetlanda?

Nej, 15min
Citera
2022-10-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Såg 2 hundförar bilar, en bil från Vetlanda Posten och en från Sveriges Radio för en liten stund sedan. Dom söker söder om Sk*rebo. Vid Fös*ultasjön
* u
* h

Var det där i närheten ödehuset låg, som T pojkvänn youtubade vid?
Citera
2022-10-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Var det där i närheten ödehuset låg, som T pojkvänn youtubade vid?

Varför har du *-symbolen på platser?
Citera
2022-10-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag struntar i hur många ni är som har fel.

Man kan inte ens ta sig in i Illharjen från 125an.

Mja sanning med modifikation via "Västerås" och Spångamaden kan du ta dig igenom med häst, cykel, gående men säkert också terrängfordon. Men en vanlig bil är nog inte att rekomendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in