2022-10-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Har svårt att tänka mig att någon väg via Västerleden skulle vara snabbare än Nygatan, knappt ens snabbare än vägen via torget.

Testa kör den och ta tiden då!
Kör man upp från henne via sävsjörondellen så är man vid både illharjen och korset till nye rätt snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad har man för utbildning om man jobbar med vattendrag och att mäta vattennivåer? Biolog?

Har enkompis i E-tuna som via kommunen kollar vattennivå och renhetsgrad dagligen. Han har ingen utbildning alls. Däremot gav han resulaten till kemister.
Citera
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Förklara då varför TT och TT syster kommenterat på MH näst sista instagram bild och skrivit grattis och fina emojis ?
Gör man det till nån man är osams med ?

Om du läser sammanfattningen så ser du att TT var osams med JJ och inte MH som TT skrivit till på Instagram (vilket också var ett bra tag sen).
Citera
2022-10-27, 14:46
Medlem
Citat:
Det är ingen som påstått något annat, men häng med i diskussionen istället. Åker man från JJs lägenhet och ut till Nye finns det ingen anledning att ta omvägen via McDonalds.

Enkel fråga; om man ska från Nye från JJ:s lägenhet - passerar man då Illharjen? Svar ja.
Vilka vägar finns om man ska till Nye? Svar 31:an och 125:an. Ligger Illharjen mittemellan dessa två vägar på vägen till Nye? Svar ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Poliser är kvar i området jag visat tidigare. MEN de har förflyttat sig till ett annat område i närheten. Därför såg jag ingenting innan.

Är dom fortfarande kvar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Nu är vi 4 av 5 här i tråden som inte håller med dig på den punkten.

Jag struntar i hur många ni är som har fel.

Citat:
Sedan är själva vägarna in mot Illharjen såklart lite mer snirkliga från 125:an. Men man passerar fortfarande Illharjen om man åker 125:an och ska till Nye.

Man kan inte ens ta sig in i Illharjen från 125an.
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vill göra ett litet inflik efter att jag kollat andra häktningsframställningar ang människorov. Skälen till grund för häktning kryssas ju alltid i.

På MGM nu i detta fall är en av grunderna:

Det är av SYNNERLIG VIKT att den misstänkte tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet.

Dom jag har jämfört med är inte detta skäl i kryssat i någon.
Och då har jag kollat på misstänkta människorov där den försvunne ej är hittad.

Tycker det talar för att fler är inblandade. Då polisen får frågan om dom misstänker att fler är inblandade blir svaret: inga kommentarer, vi jobbar jättebrett.

Kan det ha att göra med alternativyrkandet "skälig misstanke"? Kollade igenom runt 15 häktningsframställningar och i Karlskrona-fallet är samma ikryssat och åklagaren begär häktning på sannolika skäl alternativt skälig misstanke. Jag har för mig att KJ i Boden till en början häktades på skälig misstanke, men jag har inte kvar nåt annat än FUP i det fallet.
Citera
2022-10-27, 14:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag vet inte varför de skulle vattennivån just där ens en gång om dagen, Emån är sammanlagt 220km lång och jag har aldrig hört att det skulle vara något särskilt med just detta området. Finns dessutom enklare ställen att mäta på i närheten.
Var han mäter vet jag inte, så visst, jag kan vara fel ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aligo
Tog det 200m att märka att cykeln faktiskt var låst?

BAM!

Exakt.

Givetvis var det inte cykelstöld
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är dom fortfarande kvar?
Osäker. De va där för 5 minuter sedan. Sveriges radio stod där också.
Citera
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckfullsomfan
I ena fallet famlar dom i mörker....

Ja kanske, byta ut henne mot pappan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Poliser är kvar i området jag visat tidigare. MEN de har förflyttat sig till ett annat område i närheten. Därför såg jag ingenting innan.
Okej så den pågår ffrande då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in