2022-10-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är ingen som påstått något annat, men häng med i diskussionen istället. Åker man från JJs lägenhet och ut till Nye finns det ingen anledning att ta omvägen via McDonalds.

Tja, går ju snabbare än att in genom stan och knixa. Så fullt rimligt att ta Västerleden.
Citera
2022-10-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Ingen verkar ha övervägt möjligheten att någon faktiskt skulle kunna ha försökt stjäla cykeln från utanför JJs lägenhet, eftersom den såg olåst ut, men låset i framhjulet gjorde den obrukbar, så de ställde ifrån sig den. Om man stjäl en cykel tänker jag att man inte heller vill dra till sig uppmärksamma genom att kasta den högljutt ifrån sig.

Tog det 200m att märka att cykeln faktiskt var låst?
Citera
2022-10-27, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Ingen verkar ha övervägt möjligheten att någon faktiskt skulle kunna ha försökt stjäla cykeln från utanför JJs lägenhet, eftersom den såg olåst ut, men låset i framhjulet gjorde den obrukbar, så de ställde ifrån sig den. Om man stjäl en cykel tänker jag att man inte heller vill dra till sig uppmärksamma genom att kasta den högljutt ifrån sig.

Hur långt hann tjuven cykla innan han upptäckte att den var låst menar du?
Citera
2022-10-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Jag börjar faktiskt tro att pappan är delaktig i detta.

Söndag morgon, och båda GM är ute i en bil, även när jag var 19-20 så var man fan sliten efter en natt med vanligt drama...

Som nån skrev, varför skulle pappan ta ett nivåtest en söndag morgon? Om de inte är hans hobby dvs

Med kokain eller amfetamin i kroppen kan man vara uppe hela natten...
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hur många och långa förhör har man i allmänhet med häktade mgm vid allvarliga brott? Handlar det om ett par timmar per dag, eller mer/mindre tid än så? Förstår att det varierar, men kan man säga något generellt?
Citera
Medlem
Citat:
Jo, men nu är det inte så lågt som det var tidigare i år. Åtminstone inte här kring Vetlanda. Och ska man kolla vattennivån så är det enklare att göra det vid antingen Mela kvarn eller kraftverket vid Flugeby.

Flugeby hoppas jag dem letar på då jag vet att det tipsas om just det området .
Hoppas det är där dem letat idag
!
Citera
2022-10-27, 14:43
Medlem
Citat:
Jag har bott i Vetlanda i nästan hela mitt liv, och man åker inte förbi Illharjen om man tar 125an från centrum.

Nu är vi 4 av 5 här i tråden som inte håller med dig på den punkten.

Man passerar Illharjen oavsett om man åker 125:an eller 31:an.

Sedan är själva vägarna in mot Illharjen såklart lite mer snirkliga från 125:an. Men man passerar fortfarande Illharjen om man åker 125:an och ska till Nye.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma123
Tja, går ju snabbare än att in genom stan och knixa. Så fullt rimligt att ta Västerleden.

Har svårt att tänka mig att någon väg via Västerleden skulle vara snabbare än Nygatan, knappt ens snabbare än vägen via torget.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Åkte precis förbi Föreda kvarndammen, där stod polisen på rastplatsen och gick även runt med hund i skogen/diket vid vägen.

Ligger kanske inom mobilmastens täckningsområde?
Inte så längt från Biltema väl?

Verkar göra stora insatser nu, kanske både från tips och annat nytt som framkommit i utredningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Så man har sökt nära JJs pappa och nu söker man nära Ekenässjön på andra sidan stan?

Låter inte som att de har något konkret utan söker på aktuella platser igen. Båda platserna ska ha sökta igenom av räddningstjänst och MP förra veckan.

Nej Ekenäs är åt helt andra hållet . Nye är bort åt mc d och utåt landet och Ekenäs är åt helt andra hållet på andra sidan stan
Citera
2022-10-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ligger kanske inom mobilmastens täckningsområde?
Inte så längt från Biltema väl?

Verkar göra stora insatser nu, kanske både från tips och annat nytt som framkommit i utredningen.

Några km från biltema till JJs lägenhet
Citera
2022-10-27, 14:44
Medlem
Poliser är kvar i området jag visat tidigare. MEN de har förflyttat sig till ett annat område i närheten. Därför såg jag ingenting innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in