2022-10-27, 12:48
Avstängd
micro113s avatar
Polis har spärrat av ett område utanför Vetlanda i sökandet efter försvunna Tove, 21.
Man utreder ett område nära där man tidigare gjort en stor polisinsats.

https://www.expressen.se/nyheter/stor-polisinsats-i-sokandet-efter-tove-21/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är det konstigt att fråga efter ett motiv? Varför skulle jag ha ett motiv annat än försöka utröna sanningen?
Det är konstigt att fråga MIG om vilket motiv som skulle funnits i detta fall, vad TT hade gjort för att förtjäna att bli mördad helt enkelt. Jag känner ingen av de inblandade och bor dessutom inte i Vetlanda med omnejd. Jag har inte heller nämnt något motiv eller bedyrat liknande tidigare, bara att det är fullt rimligt att hon inte skulle hunnit ropa på hjälp om hon blev strypt alternativt slagen till medvetslöshet.

Men som sagt, vi vet ju inte vad som hänt, varken du eller jag, så nu slutar vi diskutera det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Är detta ditt första mordfall?
Finns mängder av mordfall där unga mördare, även tjejer, tiger som muren i veckor...månader....

Jag brukar följa mordfall på Flashback!
Och jag påstår inte att jag är proffs . Det har vi poliser till.
Det vi vet var att TT var orolig över någon så pass mycket att hon pratade länge med barchefen om han Hade sett henne. Hon är vanligtvis inte ute så varför va hon det denna kväll?
Hon blev även osams med MH och JJ ute på krogen efter att TT varit orolig och pratat med barchefen .
Vad blev dem osams om efter det ?
Troligtvis var tjejerna arga på TT att hon försökt styra av den andra tjejen från att göra något dumt.
Och detta ledde till diskussion.
TT kanske följde med dem hem för att hämta något hon glömt där?
Vi vet ju egentligen ingenting om vad dem haft för relation men osams har dem inte varit innan då både TT och hennes syster skrev grattis och smileys på MH inlägg om födelsedag .
.
JJ går på droger och håller på med narkotika fick jag till mig av säker källa. MH visste hen inget om .
TT Ska med samma säkra källa även jobbat en del som vikarie på Brinells högstadie / gymnasie i Nässjö sista året.
TT var ingen hen trodde gick på droger eller sysslade med sånt.
Då lutar det mer åt att TT försökte skydda och avleda personen hon letade efter & då blev MH och JJ arga
Citera
2022-10-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
"Hon berättade att hon och två andra, bland annat den andra häktade" Vem är den tredje personen i sällskapet?

Kan inte läsa, kan ni citera vad som står?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja jag tror att den tjejen som TT letade efter oroligt och länge Efter var inblandad i detta .
Och oron att något skulle komma ut, gjorde även TT orolig . Kommer det fram att dem hållt på med droger och försäljning så kommer dem kunna spåra hela nätverket. Då riskerar många att åka fast .
Har missat tråden om ”Anna ” vilken sida är det ?
Vad heter denna Anna egentligen?

TT är ingen utemänniska . Hon gick dit denna kvällen för att desperat leta efter en person som ingen här vet vem det är ? Vilket är konstigt….
En tjej som bara gått upp i rök?
Jag tror bestämt att något höll på att avslöjas den kvällen och dem tre tjejerna tjafsade om att det klantats till med denna tjej och att dem kan bli avslöjade .

Vem är denna tjej som TT letade efter ?
Barchefen fick ingen info om det eller ?

Här:

Citat:
Uppdatering av trådens senaste 48 timmar:
Polis har uppgifter om att en påse tagits från den försvunna kvinnans cykelkorg
Enligt vad Expressen erfar har polisen uppgifter om att det funnits en påse i cykelkorgen sent på natten. Vid återkomsten från McDonald’s, med en granne, ska den häktade kvinnan ha tagit med sig påsen till sin lägenhet. (Expressen)
Toves cykel hittades på en plats som har koppling till en av de häktade kvinnorna.(Expressen)

JJ:s granne (WN), på samma våning, har uppgett följande till användare lindblomsgrön:
- Grannen (WN 23 år) känner en kusin till Tove och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden av polisen.
- Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
- Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
- Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade JJ till McD.
- Tyst i huset brukar det aldrig vara.
- Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.
Silvrig BMW till salu:
Silver BMW har förekommit ett otal gånger här i FB. En silvrig BMW kommer ut till försäljning av någon med kopplingar till MGM kort tid efter försvinnandet, bor dessutom ett stenkast från MGM.
Intervju med "Anna, 28 år" (heter egentligen något annat). Vän med båda MGM

- Berättar att hon, de misstänkta kvinnorna och Tove, tidigare umgåtts i samma kompisgäng.

– Vi var ett rätt stort gäng från början och umgicks allihop. Det var så jag lärde känna alla tre. Sen blev det mer att jag umgicks med de nu häktade och gled ifrån en del av de andra.

– Jag minns inte om det var hon som ringde mig, eller jag som ringde henne. Hon berättade att hon och två andra, bland annat den andra häktade, hade gått ut till Nöjet där de träffat Tove. Enligt henne ska de ha bråkat en del där.

Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams.

- Om jag inte hade jobbat den helgen hade jag följt med dem ut, säger Anna.

– Jag umgås ofta med henne (Anna om en av MGM) och pratar med henne varje dag, i vanliga fall. Hon är väldigt energisk, spontan och rolig. Väldigt omtänksam och mån om andra. Väldigt ärlig, vilket jag gillar. Hon är som en lillasyster för mig, säger Anna.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga
Observationer av MH, JJ och JJ:s far tidigt på söndagen 16 okt Illharjen Naturreservat

- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen". (Obekräftad uppgift). Skrivet av Bluegypsy

-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftad uppgift. Skrivet av: Kulsprutan86)
Uppgifter om liklukt vid Illarjens naturreservat
- "Har idag varit vid Lasse Maja grottan samt vid guldgruvan i Ädelfors och kikat utan resultat eller fynd. Gick en runda vid illarjens naturreservat, kände liklukt, kan vara djur eller vad som. Men ändå."
Obekräftad uppgift. Skrivet av: WZno75
Internationellt efterlyst tysk mördare gripen i Småland 26 okt
Mördaren greps strax utanför Ljungby. En 54-årig man misstänkt för mord i Tyskland har gripits i Ljungby kommun, Småland.

https://sverigesradio.se/artikel/internationellt-efterlyst-mordare-gripen-i-smaland
https://www.rtl.de/cms/vermisste-kerstin-simone-g-aus-burgwedel-polizei-hannover-sucht-nach-wichtigem-zeugen-5007907.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är långsökt men hon kan ha varit full och inte brytt sig. Typ, jaja nån körde väl henne hem och tar med påsen in.

Borde de vara släppta
Citera
2022-10-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag brukar följa mordfall på Flashback!
Och jag påstår inte att jag är proffs . Det har vi poliser till.
Det vi vet var att TT var orolig över någon så pass mycket att hon pratade länge med barchefen om han Hade sett henne. Hon är vanligtvis inte ute så varför va hon det denna kväll?
Hon blev även osams med MH och JJ ute på krogen efter att TT varit orolig och pratat med barchefen .
Vad blev dem osams om efter det ?
Troligtvis var tjejerna arga på TT att hon försökt styra av den andra tjejen från att göra något dumt.
Och detta ledde till diskussion.
TT kanske följde med dem hem för att hämta något hon glömt där?
Vi vet ju egentligen ingenting om vad dem haft för relation men osams har dem inte varit innan då både TT och hennes syster skrev grattis och smileys på MH inlägg om födelsedag .
.
JJ går på droger och håller på med narkotika fick jag till mig av säker källa. MH visste hen inget om .
TT Ska med samma säkra källa även jobbat en del som vikarie på Brinells högstadie / gymnasie i Nässjö sista året.
TT var ingen hen trodde gick på droger eller sysslade med sånt.
Då lutar det mer åt att TT försökte skydda och avleda personen hon letade efter & då blev MH och JJ arga

Och här:

Citat:
Sammanfattningar 27 okt:
Del 1: https://www.flashback.org/sp82188505
De inblandade personerna
Del 2: https://www.flashback.org/sp82188508
Händelser under kvällen och natten
JJ's lägenhet, bostadshuset, grannar
Del 3: https://www.flashback.org/sp82188517
Polisfynd/polisarbete
Sökningar
Åklagare/domstol
Del 4: https://www.flashback.org/sp82188525
Övriga uppslag, spår, rykten
Tidslinje
Citera
Medlem
Citat:
Fullständigt fel

Vad sägs om att du börjar läsa sammanfattningen? Finns på sida 1 inlägg 1.
Du gormar nämligen lite väl mycket nu.

Förklara då varför TT och TT syster kommenterat på MH näst sista instagram bild och skrivit grattis och fina emojis ?
Gör man det till nån man är osams med ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Verkligen.
Jag har kört bakom pappan många gånger(står emåförbundet eller www.eman.se på bilen) och vägen som går in vid Salvaryd ungefär från väg 125 svänger han alltid in. Den leder ju sedan till där polisen är nu .
Antar att han tar den vägen hem.

Som sagt....mkt intressant....står i Expressen om insatsen nu......
Citera
2022-10-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jo, att strypa någon med elkabel avsiktligt kallas överlagt mord, inte dråp. Tröttnar på att TT tjatar uppger du som motiv, sedan säger du fan vet om motiv. Är du full?

Nja, inte direkt.
Mord = när någon planerat en handling i förväg, alltså kanske tagit med sig elkabeln innan man träffas
Dråp = man blir oense, bråkar och tar upp en elkabel som ligger på golvet som man använder för att strypa den andra personen

skillnaden ligger i om man planerat det hela eller inte
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Det är 14dagar, de anhölls på måndagen, häktades på torsdagen

Just det, de häktades inte direkt. Nu är jag med! Tack för klargörande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Polis har spärrat av ett område utanför Vetlanda i sökandet efter försvunna Tove, 21.
Man utreder ett område nära där man tidigare gjort en stor polisinsats.

https://www.expressen.se/nyheter/stor-polisinsats-i-sokandet-efter-tove-21/

Spännande! Håller tummarna!
Är det vid JJs far tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in