2022-10-27, 14:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckm
Från pingstkyrkan i Vetlanda. Kolla från 29.50 - 44.30....
https://youtu.be/M_WAhUgfCr4

Jag känner en stark övertygelse om att denna "gemenskap" är anledningen till att det är HELT KNÄPPTYST om MH!
Kryper i hela kroppen på mig när jag ser detta 🤯

Varför? Vad är problemet?
Senast redigerad av smokeonthewater 2022-10-27 kl. 14:16.
Citera
Medlem
Jag börjar faktiskt tro att pappan är delaktig i detta.

Söndag morgon, och båda GM är ute i en bil, även när jag var 19-20 så var man fan sliten efter en natt med vanligt drama...

Som nån skrev, varför skulle pappan ta ett nivåtest en söndag morgon? Om de inte är hans hobby dvs
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Känns ändå som att nya saker händer o tror snart vi kommer få veta något eller att de hittar något. Måste var hemskt för anhöriga denhär ovissheten
Spontant tror jag att det närmar sig. Nytt sök tidigare i dag på ungefär samma plats som tidigare, men inte exakt. Det bör väl vara efter tips, tänker jag. Snart kan polisen förmodligen ringa in ett område där kroppen finns. Allt detta gör väl också att misstankarna mot MGM stärks för en utomstående, liksom misstanken att det rör sig om mord (och inget annat).
Citera
2022-10-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Hade pappan till JJ varit på något sätt misstänkt inblandad i detta med tanke på att de sökt där minst 2ggr så hade han nog suttit granne med JJ och MH på häktet! De låter ju inte honom gå omkring där och undanröja bevis i 2v?

Håller med dig. Osannolikt att de skulle låta en som dom har minsta möjliga misstanke mot, gå fri såhär länge. Krävs inte mycket för att anhålla någon som skäligen misstänkt
Citera
2022-10-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Då är frågan;

- Har pappan varit delaktig i bortforslandet av kroppen?

eller

- Har JJ (ev plus MH) ensam forslat bort kroppen? Och att hon väljer vägar/områden hon är bekant med kring pappas boende?

Det mesta troliga är väl att tjejerna gjort det själva. Vill man dumpa någon eller allmänt gömma nåt så är det oftast nånstans man har en viss kännedom om. Men det är klart det är inte omöjligt om pappan försökt rädda sin dotter ur situationen.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Om pappan inte varit delaktig i bortforslingen av kroppen;

JJ väljer bekant väg/område som hon känner till. Vägen till pappan har hon säkert åkt tusen ggr innan.
Dumpar kroppen. Fortsätter sedan till pappan därefter och låtsas som att allt är som vanligt. Fint alibi med. Kanske sätter de in annonserna under tiden hon är hos honom på förmiddagen och eftermiddagen?

Otroligt korkat tänk, hon vet att hon kommer bli misstänkt för brottet. Då väljer hon att forsla bort kroppen nära Pappans marker. När hon vet att där kommer Polisen och Missing people att söka av. Nej det tror jag faktiskt inte. Bor man där ute i bondehålan så känner man till många andra vägar, som är bättre lämpade för att forsla bort en kropp på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast då vore det väl mer logiskt att "valla" henne på platsen så hon får peka ut var en eventuell kropp finns istället för att gå med en stor resurskrävande sökinsats?

Kan ju vara så att bruden inte känner igen platsen, alt inte kommer ihåg exakt plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Så då kan vi anta att hon inte är hittad där 😔

När en person har hittats avliden brukar ett litet vitt tält ställas upp kring kroppen. Där sen krim.teknikerna jobbar.

Har någon som bor i trakten och är i närheten av avspärrningarna sett ett sånt tält?
Citera
2022-10-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Att de var ovänner är väl JJ som sagt till vänner på söndagen eller? Var kommer detta ifrån annars?
Varför är polisen så intresserad av området söderut från Vetlanda kan ju inte bara bero på att fadern bor åt det hållet?

Vittnen på ”Nöjet” har uppmärksammat att de har bråkat
Citera
2022-10-27, 14:16
Medlem
Citat:
Är detta ditt första mordfall?
Finns mängder av mordfall där unga mördare, även tjejer, tiger som muren i veckor...månader....

Mängder av fall!! Få höra ett fall där TVÅ tjejer i 20 års åldern utan brottsregister, tiger förhör ut och in utan att bryta ihop!!
Citera
2022-10-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Otroligt korkat tänk, hon vet att hon kommer bli misstänkt för brottet. Då väljer hon att forsla bort kroppen nära Pappans marker. När hon vet att där kommer Polisen och Missing people att söka av. Nej det tror jag faktiskt inte. Bor man där ute i bondehålan så känner man till många andra vägar, som är bättre lämpade för att forsla bort en kropp på.

Fast gärningsmän söker sig nästan alltid till områden de känner väl när de ska göra sig av med någon, så det är inte alls osannolikt - tvärtom väldigt vanligt
Citera
2022-10-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Förklara då varför TT och TT syster kommenterat på MH näst sista instagram bild och skrivit grattis och fina emojis ?
Gör man det till nån man är osams med ?

Du är ganska ung va? Verkar inte ha mycket livserfarenhet alls. Att en tjej skriver grattis 🥰🥰🥰❤️❤️ bästaaaaa. Betyder inte ett skit folk och speciellt tjejer i den åldern är sjukt falska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in