2022-10-27, 13:37
Medlem
henkesss avatar
Inget resultat idag heller då, märkligt Polisen verkade ju vara väldigt intresserade av den platsen.
Citera
2022-10-27, 13:38
Avslutad
Nu har en av kanariefåglarna sjungit i sin lilla bur, sanna min tid!
Citera
2022-10-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Nej. Lämnat platsen.

Så då kan vi anta att hon inte är hittad där 😔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
område runt hus/område som dom redan kikat på
Vems hus? Någon boende i Vetlanda som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Inget resultat idag heller då, märkligt Polisen verkade ju vara väldigt intresserade av den platsen.
Det kan ju finnas spår men ingen kropp.
I fallet Mattias i Ljungby (som i övrigt påminner till viss del om detta fall ) sökte de om och om igen på samma ställen där hundar markerat. Det är snart 2 år sen han försvann och ännu inte hittad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Markgranne skrev Hallonbusken. Finns det någon bostad på denna granntomt?

Det finns ett hus en bit norr om krysset som utmärktes, men jag ser inte att någon är skriven där så det kan vara sommarboende. Däremot ser det ut som någon sorts byggnad vid en liten sjö/göl en bit väster om krysset.
Citera
2022-10-27, 13:42
Medlem
Att konstatera:

Polisens sök senaste dagarna har varit koncentrerat kring
JJ:s fars ägor
JJ:s fars grannes mark
Samt;
- Illharjens naturreservat. Brandmän med specialutrustning, bland annat sonar.
Ytbärgare och brandmän på bräda med livräddningsutrustning, torrdräkter och räddningsdräkter, som har tagit sig hela vägen ned till väg 125 som går mot Nye. Man har paddlat, simmat och gått i Emån minst ned till Flugeby.
Alltså; områden som är i riktning ner mot JJ's pappas hus.
Citera
2022-10-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nu har en av kanariefåglarna sjungit i sin lilla bur, sanna min tid!

Något du vet eller bara vad du tror/hoppas?
Citera
2022-10-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Att konstatera:

Polisens sök senaste dagarna har varit koncentrerat kring
JJ:s fars ägor
JJ:s fars grannes mark
Samt;
- Illharjens naturreservat. Brandmän med specialutrustning, bland annat sonar.
Ytbärgare och brandmän på bräda med livräddningsutrustning, torrdräkter och räddningsdräkter, som har tagit sig hela vägen ned till väg 125 som går mot Nye. Man har paddlat, simmat och gått i Emån minst ned till Flugeby.
Alltså; områden som är i riktning ner mot JJ's pappas hus.

Då är frågan;

- Har pappan varit delaktig i bortforslandet av kroppen?

eller

- Har JJ (ev plus MH) ensam forslat bort kroppen? Och att hon väljer vägar/områden hon är bekant med kring pappas boende?
Citera
Medlem
Hörni denna gäddan handbolls T*be som dumpen fångade i April i år i Vetlanda, är det orsaken att T kände oro, är det den gäddan konflikten gällde mellan T och M?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/skolanstalld-stangs-av-ska-ha-betett-sig-olampligt-mot-barn
Senast redigerad av A.Stalker 2022-10-27 kl. 13:47.
Citera
Medlem
Detta tror jag:
Polisen har sådana bevis om att hon är död och att brottet skett i MG bostad. Förmodligen spår av blod mm. Där av sitter de tu där de sitter och få göra det en väldigt lång tid framöver.
Förhoppningsvis kommer någon av de 2 sjunga ut när väggarna kryper närmre och lägga korten på bordet, o ge all nödvändig information om kropp mm.
Detta grundar jag mig på ett fall som jag följde på nära håll för 2 år sedan, med ungefär samma ingångsvärden.
Citera
2022-10-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Då är frågan;

- Har pappan varit delaktig i bortforslandet av kroppen?

eller

- Har JJ (ev plus MH) ensam forslat bort kroppen? Och att hon väljer vägar/områden hon är bekant med kring pappas boende?

Om pappan inte varit delaktig i bortforslingen av kroppen;

JJ väljer bekant väg/område som hon känner till. Vägen till pappan har hon säkert åkt tusen ggr innan.
Dumpar kroppen. Fortsätter sedan till pappan därefter och låtsas som att allt är som vanligt. Fint alibi med. Kanske sätter de in annonserna under tiden hon är hos honom på förmiddagen och eftermiddagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in