2022-10-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ska vi sluta räkna männens röster tänker du?

Nej men vi ska legalisera våldtäkt när kvinnorna är för att det sker. Det är ju frivilligt då.
Citera
2022-10-27, 13:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej det är en juridisk fråga. Är mannen skyldig om kvinnan fryser och mannen inte hinner stoppa nästa juck? Om det inte går att svara på så kan mannen inte ha sex utan risk att dömas för våldtäkt.
Det är en juridisk fråga som är beroende av vilken uppfattning den du har sex med har.
Citera
2022-10-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är en juridisk fråga som är beroende av vilken uppfattning den du har sex med har.

Vilket betyder att mannen inte kan ha sex utan riskera att dömas för våldtäkt även om samtycke har inhämtats.
Citera
2022-10-27, 13:47
Avslutad
Citat:
Nej men vi ska legalisera våldtäkt när kvinnorna är för att det sker. Det är ju frivilligt då.
Ja men varför har då män rösträtt ö h t när det bara är kvinnor som kan rösta för eller mot våldtäkt.
Citera
2022-10-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Vad ska diskuteras? Och vem har någonsin ifrågasatt att samtycke bör krävas vid sex? Skräptråd.

Lagen om samtycke är en social konstruktion. Vi har övertygat kvinnorna om att sex är våldtäkt och därför krävs det en lag som förklarar för kvinnan vad hon upplever så hon det hon upplever är våldtäkt. Tro alla kvinnor annars hatar ni kvinnor, men nu är det transkvinnorna ni ska lyssna på. Grattis feminismen, ni har snurrat ett helt varv och hamnat under verkligen förtryckande män. Vi har inte sett det lika illa som i USA, men fråga dig hur lång tid det tog för Kardashians att invadera din hjärna...
Citera
2022-10-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ja men varför har då män rösträtt ö h t när det bara är kvinnor som kan rösta för eller mot våldtäkt.

Det finns väl många andra frågor som är av intresse för män.
Citera
2022-10-27, 13:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilket betyder att mannen inte kan ha sex utan riskera att dömas för våldtäkt även om samtycke har inhämtats.
För de flesta män är det inget problem att ha samlag med samtyckande kvinnor. Om du har oerhört svårt med kommunikationen så kan jag förstå att du upplever det som osäkert -- och då är mitt råd att du använder ord när du kommunicerar .. hela vägen från start till mål ..och då menar jag inte snuskprat utan mer för att få svar på hur hon upplever det ni gör.
Citera
2022-10-27, 13:54
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Våldtäktslagarna är såvitt jag vet könsneutrala?
Citera
2022-10-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För de flesta män är det inget problem att ha samlag med samtyckande kvinnor. Om du har oerhört svårt med kommunikationen så kan jag förstå att du upplever det som osäkert -- och då är mitt råd att du använder ord när du kommunicerar .. hela vägen från start till mål ..och då menar jag inte snuskprat utan mer för att få svar på hur hon upplever det ni gör.

Det har inget med detta att göra. Den lag som du står för innebär att mannen ska dömas för våldtäkt om kvinnan efter sexet säger det även om han inhämtade samtycke.
Citera
2022-10-27, 13:57
Avslutad
Citat:
Det var ju det jag frågade. Om kvinnor som röstar på sossarna gör det för att de vill bli våldtagna så borde män som röstar på sossarna göra det för att de vill att deras fruar ska bli våldtagna.
Citera
2022-10-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Våldtäktslagarna är såvitt jag vet könsneutrala?

I teorin ja men inte i praktiken. Men när kvinnorna inte tycker att våldtäkter är något problem då bör den lagen avskaffas.
Citera
2022-10-27, 14:03
Medlem
Citat:
Det var ju det jag frågade. Om kvinnor som röstar på sossarna gör det för att de vill bli våldtagna så borde män som röstar på sossarna göra det för att de vill att deras fruar ska bli våldtagna.

Jag diskutera grupper och inte individer och gruppen kvinnor tycker våldtäkter är okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in