2022-10-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast dem bägge två sitter med fulla restriktioner . Att nu i snart 2 v suttit häktade . Dem skulle inte kunna hålla sig till att säga samma sak om och om igen om det inte vore sant? .

Är detta ditt första mordfall?
Finns mängder av mordfall där unga mördare, även tjejer, tiger som muren i veckor...månader....
Citera
2022-10-27, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Behöver inte vara överlagt mord.

- Slår slint för en av MGM, slår BO i bakhuvudet med något hårt föremål i ett raseriutbrott. Grov misshandel & vållande.

- Får en dålig idé på fyllan. Tröttnar på att TT tjatar. Lägger sladden från hårfönen runt halsen på TT och drar åt. Dråp.

Motiv? Fan vet...

Jo, att strypa någon med elkabel avsiktligt kallas överlagt mord, inte dråp. Tröttnar på att TT tjatar uppger du som motiv, sedan säger du fan vet om motiv. Är du full?
Citera
2022-10-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Mannen förlåt men vad i helvete yrar du om? Jag har själv suttit och förvarat rätten att spekulera vilt och brett men nån måtta får det ändå vara? Tove skulle alltså vara en storspelare i ett narkotikanätverk och hon har röjts ur vägen av två andra taniga brudar som är en del av samma nätverk?

Och det baserar du på deras kläder och på att du sett på Facebook att de gör saker som folk inblandade i narkotikabrott gör, för du ”känner folk som gör sånt”?

Du låter som en bonde med en vild fantasi och jag skulle sätta min sista krona på att Tove inte alls var någon Escobar.

Jag skriver bara att jag tror droger är inblandat. Eller att TT blivit bortrövad av någon man
Citera
2022-10-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Var på kartan är pappans mark?

Ungefär 1,5km öster, längs med samma väg. Precis innan man kan svänga norrut till en plats som heter Trälarp.
Citera
2022-10-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Var på kartan är pappans mark?
H*dderödje 4 ,Ny*

*A
*E
Citera
2022-10-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Dom kommer släppas snart
Utan källa på det så låter det mest som önsketänkande från någon vän till MGM.

Mer sannolikt att fadern till JJ blir anhållen under det närmaste dygnet än att MGM blir släppta innan nästa förhandling i TR.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Ja så länge dom inte hittar mer som Kopplar dom så kommer dom släppas. O skulle TT hittas då ska de bevisas att dom binds till hennes död om de nu är så.

Polisen har fortfarande 6 dagar på sig att jobba vidare med fallet innan omhäktningsförhandlingarna. Om man räknar in lördag och söndag vill säga. Mycket kan hända på 6 dagar. Så att du så bergsäkert säger att de kommer att släppas känns ju rätt fånigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
TT har inte varit osams med tjejerna innan .

Fullständigt fel

Vad sägs om att du börjar läsa sammanfattningen? Finns på sida 1 inlägg 1.
Du gormar nämligen lite väl mycket nu.
Citera
2022-10-27, 12:46
Medlem
Wazzzzzaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Hyfs? Med alla vilda spekulationer som finns i tråden, tycker du att det då är ohyfsat att spekulera om den som statistikt sett är den mest troliga GM och dessutom var den sista som (enligt egen utsago) talade med henne i livet?

Vill inte smutsa ner en redan överfylld tråd men skärp till dig eller lämna tråden. Pojkvännen är absolut ”fair game” att spekulera om just nu, mer än de flesta andra faktiskt. Du får inte fler svar av mig.
Om man känner till honom så vet man att det inte är han. Att bli framställd som ev gärningsman får ju konsekvenser, han är ju inte direkt anhållen. Jag vill bara använda min möjlighet att försvara honom )
Citera
2022-10-27, 12:46
Medlem
algenurbos avatar
https://www.expressen.se/nyheter/stor-polisinsats-i-sokandet-efter-tove-21/?referrer=todays-news

nytt från expressen

Edit: Det handlar om den stora polisinsatsen en bit söder om Vetlanda, som man diskuterat i tråden den senaste timmen.
Senast redigerad av algenurbo 2022-10-27 kl. 12:53.
Citera
2022-10-27, 12:47
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ofan, en vecka kvar alltså? Trodde en häktningsperiod var fjorton dagar. Men det är lite godtyckligt då?

Det är 14dagar, de anhölls på måndagen, häktades på torsdagen
Citera
2022-10-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jo, att strypa någon med elkabel avsiktligt kallas överlagt mord, inte dråp. Tröttnar på att TT tjatar uppger du som motiv, sedan säger du fan vet om motiv. Är du full?

Motiv har jag inte en susning om, bara spekulationer. Exemplen med slag mot bakhuvudet och strypning var möjliga tillvägagångssätt för att förklara frånvaron av skrik & blod. Vad är det du inte förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in