2022-10-27, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Varför skulle då JJ ljuga om vad som hänt under natten?

Hur kan du veta att uppgiften stämmer? Var hon klar i knoppen under natten och hade järnkoll på allt, eller var hon påtänd och berusad? Man kan inte lägga sådan jättevikt på enstaka uppgifter om andra tillsammans pekar åt annat håll.
Citera
2022-10-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det du beskriver kallas överlagt mord, dråp och vållande är oavsiktligt.

Inte nödvändigtvis, beror framförallt på uppsåt men även en del andra faktorer.
Citera
2022-10-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Intressant....nära Pappan till JJ....

Var på kartan är pappans mark?
Citera
2022-10-27, 12:34
Medlem
Dom kommer släppas snart
Citera
2022-10-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej men när Peter Madsen hade mördat en svensk tjej så var det svenska hundar som nosade rätt på kroppsdelarna. Nu har vi inga egna hundar, men då lånar man bara av någon annan. Det borde ju finnas någon i Norden eller kanske i Tyskland.

I fallet Wilma så lånades likhund med ägare in från Tyskland för att genomsöka lägenheten.

En likhund kan känna spår av en kropp som legat i ca 15-20 min. Och som nämnt har vi en enda utbildad likhund i Sverige (hade iaf 2020) och den hunden är tjänstledig för ägaren har bytt tjänst. Kanske dags att antingen utbilda fler hundar som prio eller byta tjänst på husse så vår enda likhund kan användas istället för att lägga flera dagars arbete på att flyga in en tysk likhund.
Citera
2022-10-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej men när Peter Madsen hade mördat en svensk tjej så var det svenska hundar som nosade rätt på kroppsdelarna. Nu har vi inga egna hundar, men då lånar man bara av någon annan. Det borde ju finnas någon i Norden eller kanske i Tyskland.

Ja, det var svenska hundar (Ace och Boss och en till jag inte minns namnet på). Finns svenska hundar under utbildning nu. Kanske de hundar de hade tidigare har pensionerats?

I Wilmafallet sa en krim-tekniker att det räcker med att en död kropp har legat på samma ställe 15 minuter, så markerar hunden det.

Det har varit knäpptyst om de spår kriminalteknikerna har hittat, men i sinom tid lär vi få veta det.
Citera
2022-10-27, 12:37
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Dom kommer släppas snart

Och det vet du med bestämdhet....??
Citera
2022-10-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag tror definitivt att droger är inblandat .
Det är säkert lika mycket droger i Vetlanda som Nässjö . Och jag vet hur STORA nätverken kan bli . Och alla håller varandra om ryggen.
I rädsla . För man har antingen många över sig …. Och ju mer dumt man gör ju mer hot får man att det ska komma ut .
Detta kom ut i media med rekordfart och redan första dagen var Flashback fullt av kommentarer . Om TT håller sig borta medvetet pga att allt höll på att skita sig den kvällen, men hade tänkt komma till känna . Men sen när detta blev den största tråden nästintill på FB vågar hon inte . För kommer det fram att tjejerna är oskyldiga till detta & hålls i häktet utan att dem gjort TT illa så kommer TT vara den som ställs i dålig dager .
Vet inte om pojkvännen varit involverad i droger?
Han verkar väldigt anonym. Konstigt att TT redan efter första året på läkarlinjen gjorde en paus . Det är en utbildning som är 7 år . Och troligtvis hennes dröm . Hennes pojkvän har inte bott länge i Vetlanda vad jag kan förstå .
En i tråden nämnde att TT hade grumliga ögon på en bild & redan då ville jag skriva detta men kunde inte då jag var tvungen att vänta 4 dagar .

Jag tror oxå att hon är påverkad av något på den bild som Aftonbladet och dem använder sig av . Hon är inte närvarande i blicken .

Mannen förlåt men vad i helvete yrar du om? Jag har själv suttit och förvarat rätten att spekulera vilt och brett men nån måtta får det ändå vara? Tove skulle alltså vara en storspelare i ett narkotikanätverk och hon har röjts ur vägen av två andra taniga brudar som är en del av samma nätverk?

Och det baserar du på deras kläder och på att du sett på Facebook att de gör saker som folk inblandade i narkotikabrott gör, för du ”känner folk som gör sånt”?

Du låter som en bonde med en vild fantasi och jag skulle sätta min sista krona på att Tove inte alls var någon Escobar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Bor själv i lägenhet och jag hör minsta lilla av grannen över . Dunsar hörs ju om någon går , eller råkar tappa saker i golvet. Är man onykter så är man oxå mer klantig och ”hårdhänt” i hur man går och gör saker .
Den kom hem till henne efter en utekväll , dem kanske dansade , eller bara gick omkring . Ungdomar är ungdomar . Vet inte om man ska ta vad grannarna säger så allvarligt .
Är det 3 st vad vi vet hemma hos henne sent då inget annat ljud hörs , så är det klart det låter dunsaktigt. Speciellt i ett gammalt hus och grannen sa oxå att det var lyhört .
Men skulle dem ha skadar TT där hade polisen hittat spår , går knappt döda nån utan att det finns spår . Spring i trappen kan ju varit langning , eller och hälsa på nån .
Grannarna kanske spär på nu oxå .
Tre stycken tjejer för liv efter krogen.

Jo. Men ljuden tycks börja runt 02,30 och fram till runt 03.
De kom till lägenheten säkert runt 01,30-02,00.

Att ljuden sedan tycks ske just i samband med att Tove tänker gå hem gör det ännu mer misstänksamt.

Och det går givetvis att mörda Tove i lägenheten utan att avsätta spår. Strypning är ett exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Hur kan du veta att uppgiften stämmer? Var hon klar i knoppen under natten och hade järnkoll på allt, eller var hon påtänd och berusad? Man kan inte lägga sådan jättevikt på enstaka uppgifter om andra tillsammans pekar åt annat håll.
Det intressanta är egentligen inte vad JJ påstår, utan det faktum att hennes version inte stämmer överens med andra vittnesmål och fynd.
Citera
2022-10-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Intressant....nära Pappan till JJ....

Verkligen.
Jag har kört bakom pappan många gånger(står emåförbundet eller www.eman.se på bilen) och vägen som går in vid Salvaryd ungefär från väg 125 svänger han alltid in. Den leder ju sedan till där polisen är nu .
Antar att han tar den vägen hem.
Citera
2022-10-27, 12:39
Medlem
Ja så länge dom inte hittar mer som Kopplar dom så kommer dom släppas. O skulle TT hittas då ska de bevisas att dom binds till hennes död om de nu är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in