2022-10-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om teknikerna inte hittar något blod i lägenheten har T sannolikt blivit strypt/kvävd. Men om hon har legat avliden i lägenheten i mer än 15 minuter så kan en likhund reagera på det.

Räcker det med så lite som 15 minuter?
Citera
2022-10-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Tack för informationen, väldigt intressant.

En fråga dock. Jag har själv aldrig använt såna där appar som "hitta min iphone" och liknande. Men är dessa appar så pass bra att de exempelvis skulle visa att min telefon är hos grannen, om jag råkade glömma den där, eller blir det en träff på ett ungefär, sen får jag själv dra slutsatser av det?

Jag köpte ett par bluetooth-hörlurar en gång, som hade en app man kunde använda sig av om man råkade tappa bort dom. Appen skulle väl visa vart jag i så fall kunde hitta dom. Jag använde aldrig den appen.

Men låt säga att jag råkade tappa bort dom på stan och någon hittar dom och använder dom själv. Så står jag i en kassakö och så går personen som snodde dom förbi på gatan utanför. Om jag hade appen aktiverad, skulle den då visa en prick som rör sig utanför affären?
Ja exakt så, du får en notis att dina hörlurar promenerar utanför Ica, du kan följa dessa hörlurar väldigt nära, du kan se på kartan vart dina hörlurar befinner sig och hur dom färdas, varför jag än en gång skulle tycka det var intressant med bankandet med hammare? Att telefon eller hörlurar bankas sönder i lägenhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ett översvämmat område. Vattnet håller på att sjunka undan med det mörka runt vattnet är där det fortfarande är blött. Det är delvis ett odlat fält som är översvämmat.
Du kan jämföra med andra satellitbilder så ser du att det normalt sett inte är vatten där.

Tack. Har fått ett par bra svar. Kanske inte bästa stället att dumpa en kropp med tanke på vattendjupet då. Men tror ändå man ska titta åt det hållet. J är bekant med sträckan då hon kör där flera dagar i veckan.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om teknikerna inte hittar något blod i lägenheten har T sannolikt blivit strypt/kvävd. Men om hon har legat avliden i lägenheten i mer än 15 minuter så kan en likhund reagera på det.
Sverige har ingen likhund.
Citera
Medlem
Wazzzzzaaas avatar
Är det någon här som inte har avföljt JJ på Instagram som kan ladda upp screenshots på hennes inlägg?
Citera
2022-10-27, 12:10
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag tror också att det kan vara knark/gäng relaterat. Jag tror det kan vara JJ och MH involvering i knarklangning som gjort att TT och tjejerna har kommit i bråk med varandra. TT har nog tagit avstånd ifrån sånt. När TT säger till bartendern att hon letar efter en yngre tjej och att TT verkar orolig för henne så tror jag att det gäller den tredje tjejen som ska ha varit med JJ och MH enligt kompisen "anna" som pratar ut i aftonbladet. JJ och MH har värvat en yngre person in i fördärvet vilket återigen gör TT arg och orolig för den unga nyvärvade tjejen. Kan bråket ha handlat om detta? Hotade kanske TT att gå till polisen när hon såg att denna unga tjej också drogs in i fördärvet? Kontaktade JJ kanske sina langare angående TT hot? JJ och MH lockade med TT hem och några andra kom och tog hand om TT medan JJ gjorde sig av med cykeln. Ren spekulation givetvis. JJ och MH kan inte säga någonting för då vet de att de står på tur dessutom är det andra som tagit hand om TT så de vet inte var hon tagit vägen. Droger är skit! Fler och fler dras in i detta och börjar droga och enda sättet att bekosta skiten är att själv bli kriminell och börja sälja, göra inbrott, prostituera sig.

Detta tycker jag låter som en mycket trovärdig teori åtminstone tills dom kommer till lägenheten. Dock tror jag att dom 2 MGM utfört mordet och "städningen" på egenhand. Det baserar jag på att det är endast de 2 som sitter i häktet efter 10 dagar och att sanningen brukar komma fram snabbare ju fler det är som är inblandade.
Citera
2022-10-27, 12:11
Medlem
Vad föranledde att JJ och MH blev misstänkta från första början?
Citera
2022-10-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Ja han har ju varit uppe nu några gånger. Någon skriver att han befunnit sig i det direkta närområdet från där Tove senast sågs vid liv, 12mil är inte direkt närområde. Att någon tysk mgm skulle åka upp från Ljungby till Vetlanda mitt i natten eller på dagen och vänta till natten för att få tag på en tjej i ruskvädret och märkligt nog väljer just Tove som då ska ha glömt sin mobil hos JJ, ska ha lämnat sin cykel hos JJ alt blivit tagen av denna tysk direkt utanför dörren känns inte jättetroligt va?

Kanske inte. Men tänk tanken att T lämnade JJs lägenhet efter en massa bråk (dunsarna) och skulle cykla hem, men stötte på tysken. Han var sannolikt inte kvar på samma ställe hela tiden, eftersom han var efterlyst - vilket han säkert också visste.

Jag vet att detta är ett långskott, men ändå värt att nämna i det övriga bruset i denna tråd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja har T hoppat i säng med j kille där det sägs att j försökte elda på ytterdörren?
Är denne kille samma som T är med nu?

T verkar då vara klart mest hatade människan i Vetlanda iaf, ingen från hennes sida har väl varken skrivit här eller varit i media?
Är jävligt märkligt att ingen vet varför dessa blivit ovänner och att denna ovänskap lett till att en ur kompisgänget nu är försvunnen och troligen död? Ingen verkar bry sig om T men däremot om dom två mgm.
Lätt som tjej bli hatad då man tar kompis kille och de kanske är en förklaring varför ingen berättar vad som är orsaken till ovänskapen, en sån sak skulle även sätta mgm i en besvärligare sitta då det finns motiv.
T kanske hoppat i säng med flera tjejers killar i Vetlanda?

Känner mig rätt säker på att de är nått sånt som är grunden till allt, behöver inte ens vara sant allt som sägs men vet hur de kan låta bland tjejer då de gäller liknande saker. Helt plötsligt kan en tjej vara värsta slumpen som hoppat i säng med alla kompisars killar.

Men märkligt att de nu är inne på 11e dygnet sedan försvinnandet och här kommer inget av värde fram utan allt upprepas i oändlighet, cykeln gödselgrep/potatisgrep och tider som ska ha ringt ältas i oändlighet.
Ingen verkar läsa (kanske inte kan?) Så de blir 100 talet likadana inlägg, 2/3 av alla inlägg är upprepningar så 6000 inlägg skulle kunna tas bort ur tråden.

Vad är Vetlanda för håla? Kan man läsa där? Kan man skriva där? Kan man ens prata?

Sägs att polisen brukar läsa här men i detta fallet är dom nog förbjudna av chefen då en efter en går in i väggen av att försöka läsa tråden, stackars polis och T samt hennes anhöriga.

Det är väl tystnadskultur som råder inom grupperingen?

Det är som Italien-man klöser ut ögonen på varandra inom familjen men utåt håller man ihop mot gemensam fiende.

Vetlanda är förhållandevis en liten ort men tydligen med en stark grupperad Pingströrelse.

Det kan förklara tystnaden utåt kring vad konflikten handla om.

Du kan ha rätt att det är konkurrensen om bla pojkvän som är den drivande faktorn.

Finns nog en god anledning till varför TTs mobil fanns kvar i JJs lägenhet.
Senast redigerad av viperstyle 2022-10-27 kl. 12:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Hade jag nu varit sökande i det här, som jag tidigare varit i andra fall.
Så hade jag nog börjat ifrån Mönsterås, och sen lett mig upp fram till vetlanda..
långsökt, jajjemän.. MEN det är alltid något.

Det är dock många stopp innan. Först kraftstationen efter Illharjen ligger i flugeby. Så längre än så bör en kropp inte färdas.
Citera
Medlem
Vill göra ett litet inflik efter att jag kollat andra häktningsframställningar ang människorov. Skälen till grund för häktning kryssas ju alltid i.

På MGM nu i detta fall är en av grunderna:

Det är av SYNNERLIG VIKT att den misstänkte tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet.

Dom jag har jämfört med är inte detta skäl i kryssat i någon.
Och då har jag kollat på misstänkta människorov där den försvunne ej är hittad.

Tycker det talar för att fler är inblandade. Då polisen får frågan om dom misstänker att fler är inblandade blir svaret: inga kommentarer, vi jobbar jättebrett.
Citera
2022-10-27, 12:13
Medlem
okok1s avatar
Sedan kan polisen ha hittat blod. De går inte ut med allt. Det tar väl några veckor för att få svar. Och för att få tag på en likhund så kommer det ta tid. Har för mig att det sist tog 10 dagar att få en likhund till Sverige i Vilma fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in