2022-10-27, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Vart har spritspåsen legat när de var inne på Nöjet? I en buske? Varför togs den inte med direkt när de kom hem till JJ efter 12-snåret?

I cykelkorgen? För att TT från början inte tänkt stanna så länge, men de blev vänner, hade trevligt, bestämde sig för att stanna lite längre och käka mat, skickar iväg JJ till donken. Känns som ett naturligt händelseförlopp.
Citera
2022-10-27, 10:40
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jodå, hela ramen ser skev ut, på höger sida har vi skador på, pakethållare, sadel, styrhandtag och korg. Höger, det håll man ramlar åt om man skulle bli påkörd av en bil när man cyklar på höger sida vågen.
Var inne på att hon blev påkörd redan innan denne tyske mördare dök upp som gubben i lådan i samma område. Varför ska man bortse från fakta i sina analyser, är det så man jobbar med utredningar? Nej, man noterar fakta, sedan försöker man få en bild av ett händelseförlopp där samtliga avvikelser får sin förklaring.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Att någon vid något tillfälle kört omkull med denna cykel och ramlat åt höger kan ingen neka till, frågan är när, och med tanke på att hela ramen ser skev ut så tror jag det hände denna kväll, man cyklar inte omkring med en skev cykel.
Men man cyklar inte med en låst cykel. Eller låste personen cykeln som hittades o tog med sig nyckeln eller sitter nyckeln kvar i låset ?
Citera
2022-10-27, 10:41
Medlem
En tanke!

Jag har trott från start att det är JJ och ev MH, men har tänkt lite senaste dagarna på att misstankarna från polisen kanske sjunkit men att de hålls pga att det skulle försvåra utredningen om de släpptes. Vet inte om man 'får' vara häktad på sannolika då fram till eventuell omhäktning, men i början sade ju polisen att häktningen hade mkt att göra med att det kunde försvåra utredningen om de som senast såg henne vid liv var på fri fot.

Alltid tänkt att de har mer på tjejerna än vi vet, men kan ju även vara så att de inte har så mkt alls men att de inte vågar släppa dem pga att de inte hunnit gå igenom allt grundligt och därför skulle feisläppning innebära att de blir ännu svårare. Polisen därnere jobbar ju inte direkt i samma tempo som i större städer kan jag tänka mig. Inte säkert de hunnit med att säkra teknisk bevisning i det tempo man är van vid.

Bara spekulerar..
Citera
2022-10-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Är denna person med störning den som nämns i sammanfattningen i tråden? Som också bodde på Lasarettgatan likt pojkvännen?

Är pojkvännen också inblandad i narkotikahandel? Tänker på att det finns obekräftade uppgifter om att polisen varit hos honom i ett annat ärende veckan innan.

I tråden har nämnts att någons brors flickvän tror att det är många iblandade i ärendet, kan ju som du beskriver tyda på någon form av narkotikahärva, vad tänker du om det?

Tror inte pojkvännen är inblandad i något. Jag tror det är TT , MH, JJ , och säkert många många mer som är med i langning och knark . I Nässjö är det kolossalt mycket gäng och var och varannan ungdom är inblandad .
Det är OTROLIGT stora nätverk vi pratar om.
Därför tror jag att det är anledningen att det är Så tyst om detta .
Många är väl rädda att detta ska komma ut & då avslöjas alla.
Om man kollar på MH bilder så ser hon klassiskt ut som en ”ortenwannabe”
Vill utmärka sig med dyra kläder , visa sig med ”kändisar”
Hon gör klassiska saker på instagram som många inom lagning gör . Jag vet då jag har insyn i det .
Vet inte vilken åldersgrupp JJ jobbade med . Men på en skola är det drömläge att langa droger eller hitta andra yngre att ha under sig.
Däremot tror jag TT håller sig borta frivilligt pga att hon inte efter allt som skrivits och att två st sitter häktade komma fram och erkänna .
Hon skulle inte få fortsätta läkarlinjen , inte få jobb inom skola igen , förlora pojkvännen. Knappt kunna bo kvar i staden . Så hon lär hålla sig gömd ett bra tag.
Alternativt är hon kidnappad . Vilket inte är helt otroligt heller , om man håller på med saker som är otillåtna får man oxå ovänner.
Det kan ha varit nån som varit arga på dem 3 ett tag . Men jag tror att om hon lämnade JJ lägenhet så har hon stött på en man som tyvärr använder henne för att stilla sin sexuella lust .
Jag hoppas jag har fel .. men en kropp hade hittats nu . Eller iaf fler tips .
Jag hpppas mitt tips hjälper polisen att iaf kolla i dessa lokaler och hemma hos personen
Citera
2022-10-27, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Känner du mgm ? Berätta mer.

Nej, presenterar bara en alternativ hypotes från de fakta som är kända.
Citera
2022-10-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Ja, det är ju det jag tror har skett, hon är nog borta , tyvärr

Hade jag nu varit sökande i det här, som jag tidigare varit i andra fall.
Så hade jag nog börjat ifrån Mönsterås, och sen lett mig upp fram till vetlanda..
långsökt, jajjemän.. MEN det är alltid något.
Citera
2022-10-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Som vi skrivit i tråden innan, så befann han sig på ett motionsspår där emån rinner..
blåsigt, regnigt... emån flyter på ganska bra då.. säkerligen har någon eller jj's pappa släppt henne i ån, vilket rinner ut i östersjön till slut.. men den går via nässjö, eksjö, vetlanda, oskarshamn o mönsterås..sen ut i östersjön.. och beroende på väderlek så kan de gå fort i mellan dessa orter,om hon inte fastnat...

Emån passar genom i vart fall 5 vattenkraftstationer bara mellan Vetlanda centralort och kommungränsen (Holsbybrunn, Aspödammen, Bruksgården, Ädelfors, Turefors). Tror inte att en kropp skulle komma speciellt långt.
Citera
2022-10-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
I cykelkorgen? För att TT från början inte tänkt stanna så länge, men de blev vänner, hade trevligt, bestämde sig för att stanna lite längre och käka mat, skickar iväg JJ till donken. Känns som ett naturligt händelseförlopp.
Hur får du in alla de märkliga ljud som grannar hört från JJ:s lägenhet i din teori ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Som vi skrivit i tråden innan, så befann han sig på ett motionsspår där emån rinner..
blåsigt, regnigt... emån flyter på ganska bra då.. säkerligen har någon eller jj's pappa släppt henne i ån, vilket rinner ut i östersjön till slut.. men den går via nässjö, eksjö, vetlanda, oskarshamn o mönsterås..sen ut i östersjön.. och beroende på väderlek så kan de gå fort i mellan dessa orter,om hon inte fastnat...

Jag tror inte på att kroppen bara skulle flyta ut i Östersjön. Det finns flera hinder på vägen. Bland annat 18 dammar plus ett antal broar där en kropp kan fastna.

https://vattenkraft.info/?what=Em%C3%A5n
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Även om JJ skulle ha vimsat till det lite med tidsangivelserna så faller din hypotes på att JJ påstår att TT begett sig av hemåt innan JJ åkte till McD.

JJ är skyldig, frågan är bara vem eller vilka mer och om de får fram tillräckligt med bevis för en fällande dom.

Var kommer den uppgiften från, kan någon ha missuppfattat något, sade hon kanske efter och inte före? Häromsistens var det en rubriksättare som hävdade att polisen letade efter cykeln vilket var felaktigt och inte vad som sades i videon.

Sådant händer...
Senast redigerad av Haldane 2022-10-27 kl. 10:57.
Citera
2022-10-27, 10:46
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
En tanke!

Jag har trott från start att det är JJ och ev MH, men har tänkt lite senaste dagarna på att misstankarna från polisen kanske sjunkit men att de hålls pga att det skulle försvåra utredningen om de släpptes. Vet inte om man 'får' vara häktad på sannolika då fram till eventuell omhäktning, men i början sade ju polisen att häktningen hade mkt att göra med att det kunde försvåra utredningen om de som senast såg henne vid liv var på fri fot.

Alltid tänkt att de har mer på tjejerna än vi vet, men kan ju även vara så att de inte har så mkt alls men att de inte vågar släppa dem pga att de inte hunnit gå igenom allt grundligt och därför skulle feisläppning innebära att de blir ännu svårare. Polisen därnere jobbar ju inte direkt i samma tempo som i större städer kan jag tänka mig. Inte säkert de hunnit med att säkra teknisk bevisning i det tempo man är van vid.

Bara spekulerar..

Men nu har ju NOA tagit över.
Polisens nationella operativa avdelning är en i januari 2015 inrättad organisationsenhet inom Polismyndigheten, som ersatte den tidigare Rikskriminalen.
Citera
2022-10-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte på att kroppen bara skulle flyta ut i Östersjön. Det finns flera hinder på vägen. Bland annat 18 dammar plus ett antal broar där en kropp kan fastna.

https://vattenkraft.info/?what=Em%C3%A5n

MEN fortfarande.. något att kunna söka därefter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in