Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Har varit på intervju där tidigare i år. Vika lirare. Grabbar under 30, i kostym som lekar viktigpetter.
VD:n skröt om sin fru han hade.

Det verkar uteslutande handla om personkemi snarare än personliga egenskaper.
Citera
2022-09-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locksolia
Det verkar uteslutande handla om personkemi snarare än personliga egenskaper.

Ja, för mycket narccisism. Och som de andra säger, lovar jobb, annonserar flitigt på blocket, men har annat att erbjuda sen - som du inte kommer gilla
Citera
2022-09-19, 18:23
Medlem
De suger och jag fasthåller vid det!
Citera
2022-09-28, 16:20
Medlem
Elekensas avatar
Kan uppdatera om One partner Group att jag inte fått min lön än. Det har blivit "fel".

Seriöst, mest oseriösa företag jag stött på.
Citera
2022-10-04, 12:32
Medlem
Citat:
Vilket fack bör man tillhöra som anställd via bemanningsföretag?
Beror på vad du är bemannad till. Om det är inom industrin så if metall. Fråga dem som du jobbar med.
Citera
2022-10-27, 10:26
Medlem
Jag vill veta så mycket som möjligt om simplex jobbar åt dom och inte fått rätt lön någon månad . Behöver så mycket som möjligt
Citera
2022-10-27, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69Nordisk
Simplex AB.
Bemanningsföretag från Stockholm som på något jävla vis spridit sig. Drivs av tre unga grabbar som startade företaget i gymnasiet, då i form av projektarbete.
Oseriösa på alla vis. Låga löner, skitkontrakt och ständiga lagbrott.
Har kallat in personalen för att hota de som gått med i facket. Listan fortsätter.....
Jag behöver så mycket info som möjligt varken jag eller kollegor har fått rätt lön någon gång utan bråka! Inget kommer gå till ledningen men viktigt att får mer info
Citera
2022-10-27, 10:35
Medlem
Citat:
Tjena, jag jobbar genom Simplex sedan ett par månader tillbaka och skulle gärna vilja ha lite mer detaljer om din upplevelse med dem. Har en "Bad feeling" som börjat växa sig starkare.
Jobbar med åt dom samt ett par kollegor ingen av oss har fått rätt lön någon gång under 11 månader utan behöva bråka så vill gärna ha massa mer info om saker inget kommer gå vidare till ledningen förståt att folk är rädda för dom
Citera
2022-10-27, 10:51
Medlem
Citat:
Vilket fack bör man tillhöra som anställd via bemanningsföretag?
Jag är med i seko
Citera
2022-10-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krispigpingvin
Jag behöver så mycket info som möjligt varken jag eller kollegor har fått rätt lön någon gång utan bråka! Inget kommer gå till ledningen men viktigt att får mer info

Vad för info är det du söker?
Om du är tvingad av olika anledningar att inte sätta emot när de betalar ut lön så vet jag inte vad jag ska säga. Men om du/ni kan gå utan lön så kan jag bara rekommendera att ni samlar så mycket bevis ni kan i mejl osv, och sedan går till facket.
Citera
2022-10-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69Nordisk
Vad för info är det du söker?
Om du är tvingad av olika anledningar att inte sätta emot när de betalar ut lön så vet jag inte vad jag ska säga. Men om du/ni kan gå utan lön så kan jag bara rekommendera att ni samlar så mycket bevis ni kan i mejl osv, och sedan går till facket.
Facket är regelbundet inkopplade sen februari men inga förbättringar snarare att vi får sämre och sämre arbetsförhållanden även blir skyddsombud för oss utan att Simplex godkännande det just för facket känner att saker inte stämmer så allt är till nytta
Citera
2022-10-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krispigpingvin
Facket är regelbundet inkopplade sen februari men inga förbättringar snarare att vi får sämre och sämre arbetsförhållanden även blir skyddsombud för oss utan att Simplex godkännande det just för facket känner att saker inte stämmer så allt är till nytta

Jag fattar inte riktigt vad du menar. Har ni ett skyddsombud? Simplex har inget att göra med vem som är erat skyddsombud, det är en person som ni fackanslutna väljer. Den personen ska jobba för er säkerhet och era intressen. Facket hjälper er fackanslutna vid konflikt och ser till att företagen följer de löner som förhandlats fram och är standard. Likaså hjälper facket er att få er lön utbetald när Simplex håller inne med pengar. Om facket inte hjälper er utan bara låter allt bli sämre och sämre, så behöver ni ta frågan vidare. Det kan vara så att Simplex mutar era representanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in