2022-10-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Var hon medvetslös så har du ingen förklaring på oväsendet. Överlagt mord alltså, vad skulle TT gjort som står i proportion till sådant... rimligt?
Som i precis alla mordfall jag läst om så har jag inte en aning om vad som drivit personen/personerna i fråga att mörda offret. (Nu vet vi ju inte om detta är ett mord eller ej) Så vad TT skulle gjort för att förtjäna det vet jag ju inte. En rätt konstig fråga ifrån dig.. Jag vet inte vilken agenda du har, men det är ju uppenbart att du vill dra fokus ifrån MGM iaf.

PS. Om hon blev strypt så kan dunsarna mycket väl skett de sekunderna hon kämpat emot innan hon blev medvetslös. Däremot kan hon inte skrikit som du hänger upp dig på. Testa att skrik när du blir stryp som sagt.
Citera
2022-10-27, 11:54
Medlem
swebarbs avatar
Om tjejerna är skyldiga så kan vi hoppas att deras psyke till slut bryts ner, ingen klarar av sånt i längden förr eller senare kommer den ena bryta ihop om dom nu haft ihjäl tjejen men fan vilka sjuka människor alltså stackars familj.
Citera
2022-10-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ok, tror dig, för i en liten stad brukar alla känna alla😁 och då förstår man bättre att T var omtyckt och hade inget dåligt rykte. För det hade ju alla vetat isf i en mindre ort.

Fast hon har ju bott i Linköping och där hennes syster oxå bor.
Hon kanske inte bott i Vetlanda på några år pga studier
Citera
2022-10-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det nån från Vetlanda som kan beskriva vad det här är för ställe?
https://www.google.se/maps/place/Vetlanda/@57.4832189,15.0377525,311m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465758d912d321b5:0x55675 191e550be84!8m2!3d57.42746!4d15.08533
Åkermark med ett dike på lantmäteriets kartor. Förmodligen bara väldigt sank mark och översvämmat på googles foto, men knappast något djup som du sänker ner någon i.

Edit:
Eniros flygfoto visar också bara åkermark där.
Senast redigerad av johann78 2022-10-27 kl. 11:59.
Citera
2022-10-27, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Var hon medvetslös så har du ingen förklaring på oväsendet. Överlagt mord alltså, vad skulle TT gjort som står i proportion till sådant... rimligt?

Kan lika väl vara dråp eller vållande som mord.
Citera
Medlem
NamnlosBarns avatar
Konstigt att inget spår av blod hittats , men om grannarna hörde något som låter som nån hamrar så kanske de styckat kroppen och gömt i nån resväska eller så , men tror endå inte två unga tjejer kan göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har lite svårt att förstå varför GM skulle behöva rulla cykeln låst. GM bör ju rimligtvis ha nyckeln ifall de har haft ihjäl BO.
Det finns en del skrapskador på höger sida på cykeln vilket tyder på att någon har vält med den. Skulle vara intressant att veta om dessa skador fanns innan eller har uppkommit under natten när T försvann.

Det är lätt att vara efterklok när man har tid att reflektera över saker.

I detta fallet var nog adrenalinet på topp och kroppen det största problemet att göra sig av med.

Både cykel men framförallt mobil ser ut att bli sekundära att fixa undan.

Och om mobilen hittades i JJs hem dagen efter kan man undra vad syftet var att spara den kanske mest personliga ägodelen?
Citera
2022-10-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wazzzzzaaa
Polisen har redan talat en massa med pojkvännen. Sluta upp med ert drev mot honom!

Skulle det utesluta hans inblandning att polisen har pratat med honom menar du?

Just nu går hela tråden ut på spekulationer, vissa vildare än andra. Det är allt från mystiska bilar till tyska mördare på rymmen som befunnit sig i närheten och allt däremellan.

Självklart kommer partnern som dessutom enligt egen utsago är den sista som talat med henne medans hon var i livet vara föremål för spekulationer.

Tycker du det är på något sätt jobbigt eller obehagligt så är nog inte det här delforat för dig.
Citera
2022-10-27, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Personligen tycker jag att din hypotes låter som om du känner och vill skydda JJ och vrida tankarna bort från hypotes att hon är skyldig

De sakerna som du nämner som orimligt agerande ang MCdonaldsbesök, försäljning på marketplace mm tycker jag låter som fullt rimligt agerande om man vill verka som att allt är i sin ordning och normalt och vill skaffa sig alibi

Inte mitt fel vad du tycker i din konspiratoriska hjärna, bor i en helt annan del av landet, närmar mig 60 bast och har inte skit med Vetlanda att göra. Presenterar bara utefter kända fakta en i mitt tycke långt rimligare hypotes som besvarar fler frågor än den skapar.
Citera
2022-10-27, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja men det är ju någon som skrivit att TT är så ordentlig och skulle inte cykla runt med en sån cykel ?
Om hon nu lånade cykeln av sin far, så kanske hon var i behov av en cykel och inte brydde sig om vad för cykel det var.

Finns ju knappast någon speciell statussymbol i en cykel idag, om du inte är en sån som inte vågar dig utanför dörren utan en cykel för under 10 papp och speciella cykelkläder för nästan lika stort värde. Det är bara i storstäderna man ser sånt folk.
Citera
2022-10-27, 11:59
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Har idag varit vid Lasse Maja grottan samt vid guldgruvan i Ädelfors och kikat utan resultat eller fynd.
Gick en runda vid illarjens naturreservat, kände liklukt, kan vara djur eller vad som. Men ändå. https://www.bildtagg.se/bild/seb3yqvta61fdez8kboz8any
Är det just vid den vägen som folk upptäckte JJs pappa på ”promenad” och JJ och MH i bilen?
Citera
2022-10-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag tror också att det kan vara knark/gäng relaterat. Jag tror det kan vara JJ och MH involvering i knarklangning som gjort att TT och tjejerna har kommit i bråk med varandra. TT har nog tagit avstånd ifrån sånt. När TT säger till bartendern att hon letar efter en yngre tjej och att TT verkar orolig för henne så tror jag att det gäller den tredje tjejen som ska ha varit med JJ och MH enligt kompisen "anna" som pratar ut i aftonbladet. JJ och MH har värvat en yngre person in i fördärvet vilket återigen gör TT arg och orolig för den unga nyvärvade tjejen. Kan bråket ha handlat om detta? Hotade kanske TT att gå till polisen när hon såg att denna unga tjej också drogs in i fördärvet? Kontaktade JJ kanske sina langare angående TT hot? JJ och MH lockade med TT hem och några andra kom och tog hand om TT medan JJ gjorde sig av med cykeln. Ren spekulation givetvis. JJ och MH kan inte säga någonting för då vet de att de står på tur dessutom är det andra som tagit hand om TT så de vet inte var hon tagit vägen. Droger är skit! Fler och fler dras in i detta och börjar droga och enda sättet att bekosta skiten är att själv bli kriminell och börja sälja, göra inbrott, prostituera sig.

Ja jag tror att den tjejen som TT letade efter oroligt och länge Efter var inblandad i detta .
Och oron att något skulle komma ut, gjorde även TT orolig . Kommer det fram att dem hållt på med droger och försäljning så kommer dem kunna spåra hela nätverket. Då riskerar många att åka fast .
Har missat tråden om ”Anna ” vilken sida är det ?
Vad heter denna Anna egentligen?

TT är ingen utemänniska . Hon gick dit denna kvällen för att desperat leta efter en person som ingen här vet vem det är ? Vilket är konstigt….
En tjej som bara gått upp i rök?
Jag tror bestämt att något höll på att avslöjas den kvällen och dem tre tjejerna tjafsade om att det klantats till med denna tjej och att dem kan bli avslöjade .

Vem är denna tjej som TT letade efter ?
Barchefen fick ingen info om det eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in