2022-10-27, 11:41
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En tanke som slog mig:
Tänker på den tyska internationellt efterlyste mannen (som hade mördat en kvinna i Tyskland) som svensk polis tog den 24eOktober i trakterna. Inte helt omöjligt att T råkat ut för honom. Det var en bild på hans bil i tidningen igår.

Ja han har ju varit uppe nu några gånger. Någon skriver att han befunnit sig i det direkta närområdet från där Tove senast sågs vid liv, 12mil är inte direkt närområde. Att någon tysk mgm skulle åka upp från Ljungby till Vetlanda mitt i natten eller på dagen och vänta till natten för att få tag på en tjej i ruskvädret och märkligt nog väljer just Tove som då ska ha glömt sin mobil hos JJ, ska ha lämnat sin cykel hos JJ alt blivit tagen av denna tysk direkt utanför dörren känns inte jättetroligt va?
Citera
2022-10-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det spelar ju ingen roll vem som äger cykeln, den ser i alla fall ut som att den är väl använd.
Att du inte finner något värde i en cykel betyder inte att du WT.

Bara för att TT ser ordentlig ut , så känner vi inte henne!
Hur många chefer osv med höga befattningar , fina villor , fina kläder. Allt ordnat! Är inte kriminella med droger osv. Kolla bara serien EXIT.
Många av dem som håller på med droger har en fasad .
Dem jag vet om skulle jag aldrig tro ens skulle se åt sånt. Döm ingen efter utseende
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Ganska svårt att ropa på hjälp om du t.ex. blivit medvetslös efter ett slag i bakhuvudet eller har en elkabel åtdragen runt halsen ..

Varför trolla fram en elkabel ur hatten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det nån från Vetlanda som kan beskriva vad det här är för ställe?
https://www.google.se/maps/place/Vetlanda/@57.4832189,15.0377525,311m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465758d912d321b5:0x55675 191e550be84!8m2!3d57.42746!4d15.08533
Parkeringen bakom Hm eller bion?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Man dödar en människa, sedan åker man lugnt till donken och köper mat, hem igen, tar med nån påse från en cykel, sen lägger man ut en potatisgrep till försäljning som om inget hänt... Det dunsar när man slår ihjäl människan, men offret skriker aldrig på hjälp. Hur fick man ut kroppen ur lägenheten utan att grannarna märkte ett skit? Ingen förklaring på hur skadorna på cykeln uppkommit har ni och varför den stod där...

Er "hypotes" förklarar inte ett skit, det skapar bara fler frågor, den är helt sanslös!

Om teknikerna inte hittar något blod i lägenheten har T sannolikt blivit strypt/kvävd. Men om hon har legat avliden i lägenheten i mer än 15 minuter så kan en likhund reagera på det.
Citera
2022-10-27, 11:43
Medlem
Tycker inte det är sååå konstigt att MGM håller käft. Just EFTERSOM de är ostraffade är de väl supermåna om att inte åka dit för ett så grovt brott. Tänker också att de ju hunnit prata ihop sig innan samt om de gömt kroppen på ett säkert ställe enligt dem, så väntar de nog tills de fattar att det är helt kört innan de säger något.

Är väl absolut inte ovanligt att man biter ihop, vi vet inte vad de har för psyke bara för att de är unga kvinnor.

Nu har jag förvisso ett samvete, men vettefan om man hade riskerat livstids fängelse om det fanns en chans att man kunde klara sig ur det med lite psyke bara..
Citera
2022-10-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast dem bägge två sitter med fulla restriktioner . Att nu i snart 2 v suttit häktade . Dem skulle inte kunna hålla sig till att säga samma sak om och om igen om det inte vore sant?
Det skulle knappt inte en tungt kriminell göra . Dem är unga och ostraffade . Att sitta i häkte för första gången utan någon insyn från utsidan skulle få nån av dem att erkänna eller säga något nytt .

Är de skyldiga och hyfsat intelligenta så svarar de inte på några frågor före eventuell rättegång, först då har de läst fup och vet exakt vilka indicier/bevis som finns.
Citera
2022-10-27, 11:44
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Tycker det är helt sjukt att två 18-åriga tjejer som är häktade första gången i sitt liv lyckas hålla käft båda två var dom gömt stackars flickans kropp.

Ja det är helt sanslöst egentligen. Jag tänker att om man sitter häktad med fulla restriktioner som JJ och MH gör så måste det ju ta oerhört på psyket. Åtminstone MH borde vid detta laget vara nedbruten av pressen kan man tycka. Hon har ju haft psykiska besvär tidigare och lidit av bl.a. utmattningsdepression, och verkar ha svagare sinne än JJ. Att JJ med sin narcissistiska och grandiosa självbild pallar trycket bättre kan man ju kanske förstå.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-10-27 kl. 11:49.
Citera
2022-10-27, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Bara för att TT ser ordentlig ut , så känner vi inte henne!
Hur många chefer osv med höga befattningar , fina villor , fina kläder. Allt ordnat! Är inte kriminella med droger osv. Kolla bara serien EXIT.
Många av dem som håller på med droger har en fasad .
Dem jag vet om skulle jag aldrig tro ens skulle se åt sånt. Döm ingen efter utseende
Ja, jag har då inte dömt TT som person överhuvudtaget.

Däremot har jag dömt cykeln efter sitt utseende.
Citera
2022-10-27, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Hon kanske inte hann? Att bli medvetslös av ett slag bakifrån går snabbt, alternativt om man blir strypt så kan det vara lite svårt att skrika.. Prova själv..

Sug på den!

Var hon medvetslös så har du ingen förklaring på oväsendet. Överlagt mord alltså, vad skulle TT gjort som står i proportion till sådant... rimligt?
Citera
2022-10-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det är inget vi från Vetlanda vill dölja, utan handlar helt enkelt om att hon var en ”doldis”. Jag har tex aldrig sett henne innan och då känner man igen dem flesta i denna lilla stad.

Jag är övertygad om att hade TT var inblandad i något . Denna kväll var det någon hon letade efter på utestället . Hon ville verkligen ha tag i denna person. Ingen vet vem hon är ? Ingen har gett sig till känna vara hon, inte ens barchefen ger oss ett namn på vem hon letade efter .
Vilket är av stor vikt just nu.
JJ MH OCH TT var alla 3 på utestället .
Kan dem ha börjat tjafsa om en affär som klamrads till och denna person dem letade efter kommit undan & det fanns risk att allt skulle komma ut .
TT har inte varit osams med tjejerna innan .
På den näst sista bilden på MH instagram skrev hon grattis 🤩
Och även hennes syster my skrev grattis 😍 på ett inlägg om hennes födelsedag . Jag skriver inte grattis till någon jag är osams med .
Dem tre har mer ihop än vi kan tro .
De kanske har hittat på att de är osams för att inte läcka vad dem håller på med
Citera
2022-10-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det är inget vi från Vetlanda vill dölja, utan handlar helt enkelt om att hon var en ”doldis”. Jag har tex aldrig sett henne innan och då känner man igen dem flesta i denna lilla stad.
Ok, tror dig, för i en liten stad brukar alla känna alla😁 och då förstår man bättre att T var omtyckt och hade inget dåligt rykte. För det hade ju alla vetat isf i en mindre ort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in