2022-10-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag sa inte att jag blir glada om de ökar, jag sa att de tycker att det är bra om färre våldtäktsmän går fria.

Kvinnorna gör inget för att våldtäkterna inte ska öka, tvärtom röstar de för att det ska öka.
De tycker alltså det inte är något problem att det ökar.
Att de vill att våldtäktsmännen anmäls och döms handlar mest om att de ska få betalt.
Detta är en beskrivning av horor som säljer sex för pengar.
Citera
2022-10-27, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Kvinnorna gör inget för att våldtäkterna inte ska öka, tvärtom röstar de för att det ska öka.
De tycker alltså det inte är något problem att det ökar.
Att de vill att våldtäktsmännen anmäls och döms handlar mest om att de ska få betalt.
Detta är en beskrivning av horor som säljer sex för pengar.
Jaha, så Agda och Elsa som har röstat på sossarna hela livet gör det för att bli våldtagna och få betalt? Kul analys.
Citera
2022-10-27, 11:33
Medlem
Citat:
Jaha, så Agda och Elsa som har röstat på sossarna hela livet gör det för att bli våldtagna och få betalt? Kul analys.

Ja det är ju så, ni röstar för ökat antal våldtäkter men vill få betalt när det sker.
Ni är horor som säljer sex frivilligt och det borde inte vara kriminellt ens, vill ni sälja sex så varsågoda.
Citera
2022-10-27, 11:48
Avslutad
Citat:
Ja det är ju så, ni röstar för ökat antal våldtäkter men vill få betalt när det sker.
Ni är horor som säljer sex frivilligt och det borde inte vara kriminellt ens, vill ni sälja sex så varsågoda.
Och män som röstar på sossarna gör det också för att få ett extra ekonomiskt tillskott när frugan säljer sex?
Citera
2022-10-27, 11:54
Medlem
Citat:
Och män som röstar på sossarna gör det också för att få ett extra ekonomiskt tillskott när frugan säljer sex?

Den frågan känns inte relevant för samhället att fundera på. Om kvinnorna vill sälja sex ska de förstås få göra det men när det är frivilligt ska det inte vara kriminellt. Sedan får männen avgöra om de vill leva med en hora eller inte.
Citera
2022-10-27, 11:59
Avslutad
Citat:
Den frågan känns inte relevant för samhället att fundera på. Om kvinnorna vill sälja sex ska de förstås få göra det men när det är frivilligt ska det inte vara kriminellt. Sedan får männen avgöra om de vill leva med en hora eller inte.
Ja men om de röstar på ex. sossarna så är det väl för att de vill att fruarna ska bli våldtagna?
Citera
2022-10-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ja men om de röstar på ex. sossarna så är det väl för att de vill att fruarna ska bli våldtagna?

Den frågan är ointressant för samhället som sagt, männens åsikt ska inte avgöra om det är okej att våldta kvinnor. Men om kvinnorna vill det så är det frivilligt och inte kriminellt. Inget som samhället ska lägga resurser på alltså.
Citera
2022-10-27, 12:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Fast jag tänkte nu mer legalt. Om man tvingar henne att skriva under med signatur och bank id innan men hotar henne med en pistol så är ju frågan om man någonsin skulle kunna åka dit för våldtäkt när hon har givit samtycke. Han kan bevisa samtycke, hon kan inte bevisa hot. Kontrakt kan ju bli rena drömmen för våldtäktsmän.
Ett kontrakt skulle inte vara värt ett strunt - dels på grund av att det kan framtvingas, dels för att ett samtycke gällande sex kan dras tillbaka precis när som helst.
Citera
2022-10-27, 12:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ett kontrakt skulle inte vara värt ett strunt - dels på grund av att det kan framtvingas, dels för att ett samtycke gällande sex kan dras tillbaka precis när som helst.

Ja det låter jävligt krångligt att få ihop det. Du är mitt i knullet och vill byta ställning och får plocka fram kontraktet igen för en mid knull förhandling. Och vid hot då så är ju samtycket inget värt men frågan filosofiskt är ju vem som rätten skulle tro på, han med samtycke eller hon med berättelsen om hot?
Citera
2022-10-27, 12:41
Medlem
Citat:

Behöver kvinnan meddela att samtycket är indraget eller räcker det att "frysa"?
Citera
2022-10-27, 12:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja det låter jävligt krångligt att få ihop det. Du är mitt i knullet och vill byta ställning och får plocka fram kontraktet igen för en mid knull förhandling. Och vid hot då så är ju samtycket inget värt men frågan filosofiskt är ju vem som rätten skulle tro på, han med samtycke eller hon med berättelsen om hot?
Ja, rätten borde ju undra varför man hade det där kontraktet från starten. De ser ju ut som man redan innan försökt skydda sig mot åtal .... så jag tror kontraktet skulle tolkas som ovidkommande eller möjlighet negativt för den som åberopar det ... Men i svensk rätt så är det lite lotteri och kan gå hur som helst förstås.

Citat:
Behöver kvinnan meddela att samtycket är indraget eller räcker det att "frysa"?
Att "frysa" är ju ett sätt att meddela sig på ... så jag antar att det är upp till sittande rätt vilken bedömning de gör.
Citera
2022-10-27, 12:59
Medlem
Citat:
Att "frysa" är ju ett sätt att meddela sig på ... så jag antar att det är upp till sittande rätt vilken bedömning de gör.

Så om kvinnan under sex slutar att röra sig men ser ut att njuta, hur länge kan mannen då fortsätta att knulla henne utan risk att det är våldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in