2022-03-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Ja tyvärr har jag nog rätt… Hade gärna haft fel och fått upp hoppet lite för det Svenska folket men det är bara att kolla i tråden så ser man direkt att Nato-trollen är helt uppslukade av propagandan från ena hållet bara.
Jag instämmer
Citera
2022-03-30, 21:24
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Klockrent!

Inte att förglömma att Bidens son helt plötsligt fick toppjobb i ett av Ukrainas gasbolag trots att hans enda meriter är att röka crack och ha sex med prostituerade och ett par demokrater till har ungar som råkat trilla in på liknande positioner i andra gasbolag.

Den hemska orangea mannen blev dragen inför riksrätt den första gången när han började ställa krav på Ukraina att undersöka gasbolagen i Ukraina för korruption varpå Joe Biden hotade hålla tillbaks ett par miljarder dollar i lån från Ukraina om de inte sparkade åklagaren som undersökte korruptionen. De sparkade åklagaren.

Korruptionen i väst går djupt och precis som i Ryssland är mainstream-media med och mörkar men till skillnad från Ryssland så behövs inga hot om våld, media mörkar ändå helt på eget bevåg, om man anser att de gynnar "de goda".

Angående Nato vill jag minnas att Nato någon gång 2007-2008 sa rakt ut att Ukraina SKA gå med i Nato. Nato har dragit sig ur avtalet där Nato och Ryssland kommit överens om att inte expandera 2003 tror jag.

Eftersom att det hägrar en del grottpannor i tråden så kan jag påpeka att jag INTE är ett fan av Putin, jag är bara inte anti-Ryss.
Att vara mot/hata hela folkgrupper lämnar jag till de som gör det bäst, vänsternarcissisterna...

O ja, Hunter-historien är en klassiker gällande nepotism. Det är samma korruption precis som i Sverige där miljöhetsare (bl.a. Miljöpartister) äger stora andelar privata aktier i tysk kolkraft - "do as I say, not as I do". Givetvis passar Biden-klanen på att tjäna en hacka på den konflikt de själva varit med och skapat.
Även Rudy Giuliani besökte Kharkovprovinsen, i närheten där NATO basen skulle byggas som skulle husera de missiler som Putin nämnde skulle nå Moskva på 6-7 minuter, i ett av sina tidigare tal. Troligtvis mer korrupta affärer, precis som med Hunter.
Är inte alls förvånad över vad som hände åklagaren. Man skulle säkerligen kunna tippa att en och annan åklare skulle mista jobbet även i Sverige om de går emot etablissemangets vilja, samma med nämndemän och domare. Givetvis lär sig våra korrupta politiker från sina arbetsgivare och mästare i Washington.

Kan inte erinera mig detta runt 2007-2008 dessvärre, dock finns det dokument som understryker Putins påståenden om att det faktiskt fanns ett löfte om att aldrig expandera NATO österut. Västerländsk MSM har ju påstått att ett sådant löfte aldrig gavs.

Jag tror att Putin är långt ifrån en ängel, och säkerligen har en drös med skelett i garderoben. Dock tycker jag att man ska ha ett rent samvete innan man kastar skit på andra, och sådant är inte fallet i väst.
Sen tycker jag inte att du ska behöva förklara dig inför idioter, annars blir det "Jag är inte rasist men..." all over. Stå upp för dina åsikter!
Citera
2022-03-30, 21:34
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Bra skrivet. Man får tacka.

En del har påstått i Ryssland-trådar att man inte längre invaderar länder i syfte att införliva detta land med sitt eget. Bara det grymma primitiva Ryssland sysslar med sånt.
De som styr bakom kulisserna idag har ofattbara mängder pengar. De kan köpa folk. De har lobbyister i samtliga regeringar i väst. De kan byta ut partiledare och statsministrar.
De tar över länder överallt. Och när de inte får det som de vill ringer de sina vänner som via media skapar opinion och förbereder för NATO ingrepp.
Deras media ger skenet av att NATO är nåt som beskyddar invånare i väst. Men NATO är nåt helt annat.

Ja. Vissa människor som inte riktigt lagt ned tid på att utveckla sin kognitiva förmåga kan endast se ytan, inte det som ligger bakom.

Oligarkerna i väst tillsätter marionettregering efter marionettregering. Målet är att fullfölja Monroe-doktrinen världen över, där alla länder styrs indirekt av den lilla klicken som varken är folkvald eller demokratisk.
Och precis som du skriver, sitter man på så mycket pengar som Blackrock och Vanguard gör så är det inte en biggie att muta en här och en där med några miljoner eller t.o.m. en miljard dollar. Zelensky har ju själv en miljard dollar på sitt konto på senare tid. Surprise? Nope.

Varför tror folk att "våra" politiker ständigt går emot våra intressen? Ja, de är troligtvis köpta att istället följa globalisternas intressen, därav alla inbjudningar till Bilderberg och World Economic Forum för sjuklövern-politiker.
En populistisk regering är det enda demokratiska vid det här laget, därav har populism ständigt svartmålats som något negativt av globaliststyrda MSM.
Citera
2022-04-03, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
O ja, Hunter-historien är en klassiker gällande nepotism. Det är samma korruption precis som i Sverige där miljöhetsare (bl.a. Miljöpartister) äger stora andelar privata aktier i tysk kolkraft - "do as I say, not as I do". Givetvis passar Biden-klanen på att tjäna en hacka på den konflikt de själva varit med och skapat.
Även Rudy Giuliani besökte Kharkovprovinsen, i närheten där NATO basen skulle byggas som skulle husera de missiler som Putin nämnde skulle nå Moskva på 6-7 minuter, i ett av sina tidigare tal.

Miljöpartiet i Tyskland, Die Grüne, tog ju emot kampanjbidrag från ett tyskt gasföretag, som är mycket involverat i den ryska naturgasen. Dessutom har de tagit emot kampanjbidrag från ett flygbolag i Italien, Alitalia. Som är rejält insyltat i arabvärldens smutsiga pengar i tex Dubai. Detta var innan pandemin, då Alitalia gick svinbra för att vara ett flygbolag. Man tror att diverse bokföringsfusk förelegat för att visa att flygbolaget varit mer vinstgivande än det egentligen var. Det fanns påståenden om att tyska miljöpartiet försökt förhindra utredningar om detta fusk hos åklagare och erfarna ekobrottsutredare i Italien. Dessutom finns det kopplingar mellan Qatar och tyska miljöpartiet, Die Grüne, gällande PR inför Qatars fotbolls VM.
Ävenså att tyska arkitektfirmor tagit hem guldkantade bygg- och designkontrakt i Qatar.
Och vem hittar vi där, jo några betydelsefulla miljöpartister i Tyskland, en av dem nära den nya tyske utrikesministern, Annalena Baerbock. Baerbock är -- Taaadaamm !! Miljöpartist och Die Grünes viktigaste affischnamn. Och att det i sin tur är hon som har retat upp Putin, med att försöka krypa ur kontrakten om den ryska naturgasen. Plus Nordstream 1&2, att rätt som det är så vill Tyskland inte ha den ryska gasen.
Tacka fan för att Tyskland nu kommer att få enorma problem, med sådana dårar i sin regering ?

Citat:
Även Rudy Giuliani besökte Kharkovprovinsen, i närheten där NATO basen skulle byggas som skulle husera de missiler som Putin nämnde skulle nå Moskva på 6-7 minuter, i ett av sina tidigare tal.

Jag tror det är bara BS (BullShitt). Att USA skulle våga placera ut kärnvapenmissiler bland försupna soldater i gamla Östeuropa det tror jag inte ett skit på.
Dessa missiler är farliga på åtminstone tre sätt, de behöver underhåll av kompetent personal då och då. Och i händelse av ett krisläge, hur ska USA kunna få dit kompetent personal i så fall ?
Sedan kan de säkert hackas av ryska/ukrainska malajer till hackare och till slut bryta sig igenom spärrarna och börja skjuta vilt omkring sig. Eller spränga sig själva i luften.
Sedan finns det ytterligare en allvarlig bieffekt och det är den att även om själva kärnstridsspetsen har gjorts oduglig, så finns det finfint Plutonium inne i dem som säkert både Nordkorea och Iran vill köpa.

Det finns åtminstone en annan despot som lär vara sugen på egna kärnvapen och det är galningen Erdogan i Turkiet. Som nog inte skulle tveka att smälla några sådana i skallen på tex kurderna ?

Citat:
En populistisk regering är det enda demokratiska vid det här laget, därav har populism ständigt svartmålats som något negativt av globaliststyrda MSM.

Globalism är ju också en slags populism. Populism betyder ju bara att politikerna driver sådana åsikter som de inbillar sig är populära. Journalisterna kan inte ens öppna en ordbok. Att de säger att populism = höger, är ju bara för att de är tappade bakom en vagn. Det kan lika gärna handla om vänsteråsikter som ska göras populära, typ... Och sedan kan klassas som populism..

Globalisterna vill förstås ha fri rörlighet av kapital och kan flytta detta till lågskatteländer, utan att behöva bli granskade.
Jämför tex Apple som öppnade verksamhet i Irland, ett skatteparadis.Som är relativt okänt som skatteparadis, men som faktiskt är det, om man är svinrik.
Apple har knappt betalat någon skatt alls i Irland, på över 30 år.
Annat än möjligen bara fickluddet i deras kassa.
Globalism betyder också tullfrihet, men innebär därmed också en gräddfil att smuggla narkotika hur som helst...
Och om det ändå finns tullbestämmelser så har globalisterna den fördelen att den eventuella tullmyndigheten ändå inte kan utreda vem som ska betala tullavgiften. Eftersom de har krånglat till ägandestrukturen för fraktgodset så pass mycket att de i princip bara är tomma brevlådeföretag ordnade som ryska dockor inne i varandra...
Senast redigerad av NegerStryparen 2022-04-03 kl. 02:20.
Citera
2022-04-03, 02:35
Medlem
Skönt att se att inte alla köper medias lögner. Givetvis är inte Putin oskyldig men NATO och Bidens regim är det absolut ej heller.
Citera
2022-10-23, 18:09
Bannlyst
Stämmer, TS. Rysk massmedia är ju censurerad här i väst och västerländsk massmedia är som vanligt 100% på den ena sidan. Den ena sidan här i väst propagerar för krig i Ukraina utan synbart slut. Några hundratusen dödade och skadade ukrainare och ryssar hittills har det varit värt och frågan är ju, när är det nog? Måste NATO oblygt stå inne på ukrainsk mark och kärnvapen användas? Inte ens då skulle SVT och Dagens Nyheter påkalla eld upphör och fredssamtal.
Citera
2022-10-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Stämmer, TS. Rysk massmedia är ju censurerad här i väst och västerländsk massmedia är som vanligt 100% på den ena sidan. Den ena sidan här i väst propagerar för krig i Ukraina utan synbart slut. Några hundratusen dödade och skadade ukrainare och ryssar hittills har det varit värt och frågan är ju, när är det nog? Måste NATO oblygt stå inne på ukrainsk mark och kärnvapen användas? Inte ens då skulle SVT och Dagens Nyheter påkalla eld upphör och fredssamtal.

Jisses vilken tråd du grävde upp då.
18:e mars. När det pågick fredssamtal som sedan UK och väst såg till att avstyra eftersom fred inte passade in i planen, vilket var väldigt uppenbart utifrån västs agerande i övrigt i Ukraina innan dess.
Marionetten i Kiev sprattlar lydigt. Media fortsätter oblygt att undvika att granska det önskade narrativet och makten.
Citera
2022-10-27, 06:51
Medlem
Hursomhelstings avatar
Ukraina äger momentum! En lyckad ukrainsk offensiv som jagar tillbaka dom ryska styrkorna!

Dårar...

Först nu så börjar sanningarna komma ut ur Ukraina vad som egentligen händer där framme vid fronten.

Först nu så har man ifrån officiellt håll insett vad Putins/Rysslands agerande går ut på vilket vi Kritiskt sinnade lekmän greppade redan för längesedan.

Väst är kolven, Ukraina är köttet, Ryssland är kvarnen.
Citera
2022-10-27, 09:04
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag har lite svårt att förstå hur någon av parterna Ryssland eller Ukraina(&Co) ska kunna
avsluta kriget i närtid (< flera år) med militära medel.
(Och utan massivt användande av kärnvapen.)
Kan någon förklara det?

Hur ska man kriga sig fram till den freden?
Hur kommer läget att se ut när kriget tar slut?
Vad måste hända?

Vad måste Ukraina göra för att vinna och avsluta kriget?
Om Ukraina lyckas mota bort alla ryssar från vad Ukraina anser vara Ukraina, vad förväntas Putin göra då?
Säga, "OK. Ni vann. jag ger upp."?
Har Ukraina vunnit och avslutat kriget då?
Eller kommer Putin igen med en ny attack?
Eller börjar Putin kriga på distans hemifrån Ryssland då? Med raketer och robotar?
Eller måste Ukraina gå in i Ryssland för att oskadliggöra den ryska militären?

Vad måste Putin göra för att vinna och avsluta kriget?
Väst/NATO öser ju bara in massa mer vapen till Ukraina när det går för bra för ryssarna.
Kommer Ukraina(&Co) (och Putin) acceptera att ryssarna tar över bara dom östra delarna av Ukraina?
Måste ryssarna ta över hela Ukraina och tillsätta en ny statsmakt?
Kommer Väst/NATO att acceptera det?

Kommer det här kriget att bli en typ Afghanistan eller Palestina konflikt som bara fortsätter och fortsätter
och fortsätter, år efter år efter år?
Citera
2022-10-27, 09:05
Avslutad
Det enda sättet jag ser hur det här kan sluta är som afghanistan.
Plötsligt åker ryssarna hem och inget mer med det.
Citera
2022-10-27, 09:14
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ukraina äger momentum! En lyckad ukrainsk offensiv som jagar tillbaka dom ryska styrkorna!

Dårar...

Först nu så börjar sanningarna komma ut ur Ukraina vad som egentligen händer där framme vid fronten.

Först nu så har man ifrån officiellt håll insett vad Putins/Rysslands agerande går ut på vilket vi Kritiskt sinnade lekmän greppade redan för längesedan.

Väst är kolven, Ukraina är köttet, Ryssland är kvarnen.
Kan du skriva detta så att det går att begripa? Vad har man (vem är "man") insett? Tror du behöver utveckla din köttkvarnsteori lite...
Citera
2022-10-27, 09:15
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Det enda sättet jag ser hur det här kan sluta är som afghanistan.
Plötsligt åker ryssarna hem och inget mer med det.

Efter 9 år, som i Afghanistan ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in