2022-10-25, 19:01
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Senast uppdaterad 3 June 2022. Tittar vi på samma källa idag så är siffran uppe på 274 680 (!) i ryska casualties.

Så enligt dig själv och din ukrainska källa så har ryssarna tagit minst 3 gånger högre förluster. humor.

Rättning: Wikipedias källa säger att Ryssland tagit ca 3 gånger högre förluster än Ukraina. Avdelning källkritik.
Citera
2022-10-25, 19:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Mycket bra information. Det måste få konsekvenser för krigsturister. De förstår bara död.

Allt pekar mot att "informationen" är helt påhittad och fejk. Så jag vet inte om det bör kallas för "mycket bra information".
Citera
2022-10-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Sämsta fake-sifforna har jag sett.

Har du någon seriös källa?

Eller förväntar du dig att vi ska diskutera någons fantasi om ukrainska förluster?

En blogg so påstår att "någon" - utan källhänvisning - lyckats räkna ut förlustsiffrorna själv genom "OSINT", är inte mycket att komma med.

31 240 döda frivilliga från Polen, baltländerna och Rumänien.
Ja bara där inser man att siffrorna är totalt skitsnack..
Självklart har många dött på båda sidor men att nästan en halv miljon stridande på Ukrainska sidorna har dött känns inte troligt.. Men vad fan vet jag?

Min känsla är att cirka 50 000 har dött på ukrainska sidan och 100 000 på Ryska.
Citera
2022-10-25, 19:08
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Allt pekar mot att "informationen" är helt påhittad och fejk. Så jag vet inte om det bör kallas för "mycket bra information".

Det tror jag inte. Ca 1000 utländska legosoldater strök med redan i våras utanför Lwow vid en attack mot en förläggning. Sker det konstant sedan dess så är det nu uppe i drygt 30,000. Hoppas det är mest polacker. Det måste, som sagt, få konsekvenser att vara krigsturist. De förtjänar bara död som de NATO-fittorna de är.
Citera
2022-10-25, 19:10
Medlem
KillPus avatar
Man bör stängas av för start av sådana skittrådar! Bara sjuka Z-hjärnor kan hitta på ngt sånt.
Citera
2022-10-25, 19:11
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Mycket bra information. Det måste få konsekvenser för krigsturister. De förstår bara död.
Krigsturister, alltså ryska mongoler och tjetjener som åker till europa för att döda och våldta,
jag håller med dig!
För inte stöder du väl dom , din nasse
Citera
2022-10-25, 19:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det tror jag inte. Ca 1000 utländska legosoldater strök med redan i våras utanför Lwow vid en attack mot en förläggning. Sker det konstant sedan dess så är det nu uppe i drygt 30,000. Hoppas det är mest polacker. Det måste, som sagt, få konsekvenser att vara krigsturist. De förtjänar bara död som de NATO-fittorna de är.

Det verkar inte finnas någon källa till informationen. Den bara dyker upp plötsligt på Telegram - och fick spridning ryss-troll emellan.

Detta är den äldsta texten jag kan hitta:

Citat:
(Oct 22 at 13:13)

"For history books and not only, data from reliable sources that do not mind additional verification. The irretrievable losses of the Armed Forces of Ukraine at 10:00 on October 20, 2022 amounted to 402,000 people, of which 387,000 were killed. Losses among mercenaries and volunteers from Poland, the Baltic states, and Romania amounted to 54,000 of which 31,240 were killed. Data from ambulance radio frequencies, via Starlink satellite modems, reports from funeral agencies and extracts from mortuaries and mobile crematoria to Zelensky's headquarters."

https://t.me/obrazbuduschego2/11686

Vissa har länkat till detta inlägg. Men jag har inte sett något äldre inlägg eller äldre artikel. Har du sett?
Citera
2022-10-25, 19:18
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Han slåss för sitt folk och sitt land. Något som en förrädare som du aldrig kan begripa. Deras död fyller det högre syftet att ryssarna och putin inte skall kunna förtrycka dem.

Han offrar ukrainare för sitt folk. Och sitt folk är väl rimligen judarna i det här fallet, med tanke på att han är en judisk komiker.
Citera
2022-10-25, 19:20
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Helt påhittade siffror. Eller kan du hitta originalkällan?

Själv hittar jag bara tveksamma ryska Telegram-kanaler och bloggar som hänvisar till varandra. Men inga källor.

Det här är en open source källa till skillnad från när CIA hittar på om att Irak hade massförstörelsevapen.
Citera
2022-10-25, 19:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det här är en open source källa till skillnad från när CIA hittar på om att Irak hade massförstörelsevapen.

Var är källan? Kan man titta på den? Kan man dubbelkolla?
Citera
2022-10-25, 19:27
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Det är väl ungefär lika många som du har hjärnceller skulle jag tro. För en normalt fungerande och tänkande person förstår ju från första stund att dessa siffror är så extremt verklighetsfrånvända att det faktiskt är svårt att förstå vem dom riktar sig till. Men då får man titta på hur den ryska propaganda-apparaten jobbar och det är ju genom extrema och grova lögner, t ex valresultaten i folkomröstningarna då 87-99% (liten variation mellan Oblasten) röstat för att ansluta till Ryssland, som ur ett statsvetenskapligt perspektiv är skrattretande och i sig bevis för ett ogiltigt fusk-val. Men ryss-runkare ser inte verkligheten på samma sätt som normala människor utan imponeras istället stort av fantastiska siffror och överväldigande majoriteter och allsköns överdrifter. Man riktigt känner lukten av pissluffare.

Kan ni ukraina-simpar ta en jävla chill pill någon gång?

Ni verkar tro på allt som kommer från MSM. Samma dårar som sa att mångkultur är bra och att vaccinet är felfri. Dom idioterna litar du på helt okritiskt när de säger att du ska hata Ryssland.

Med tanke på att ukrainska trupper riktat sina missiler mot civila mål, så är det väl inte så konstigt om en stor del av befolkningen där röstade för att lämna Ukraina. Lägg även till att de flesta som inte ville lämna Ukraina nog bojkottade valen. Så att det blir siffror runt 70-80% är inte så långsökt. Med eller utan eventuell valfusk.

Att ukrainska trupper dör som flugor är inte heller förvånande. Vi snackar om en sovjetisk armé som endast klarar sig pga uppbackningen från NATO.
Citera
2022-10-25, 19:28
Medlem
I-van-Toers avatar
.
Senast redigerad av I-van-Toer 2022-10-25 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in