2022-10-27, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, det har jag aldrig påstått!

Jag skrev att ingen kan vinna över Ryssland i ett kärnvapenkrig!
Om man försöker utplåna Ryssland så kommer Ryssland ta hela planeten med sig!
Ett utplånat Ryssland är lika med en utplånad värld!

Västmakterna bör tänka sig noga för, både en och två gånger innan de hotar Ryssland!
Tycker du det är okej att Ryssland hotar hela världen?
Citera
2022-10-27, 07:03
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Västmakterna bör tänka sig noga för, både en och två gånger innan de hotar Ryssland!
Nu är det ju Ryssland som hotar resten av världen. Det vi i andra länder säger är att om Ryssland börjar avfyra kärnvapen så blandar vi oss i och svarar, men då med konventionella vapen.
Citera
2022-10-27, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Länderna i Nato har inget med Vladimir Putins erövringskrig att göra. Länderna i Nato och EU ville ha samma Ryssland som det varit i 30år, ett Ryssland man kan byta varor och tjänster med. Ett Ryssland man kan samarbeta med. Vladimir Putin ville inte det. Vladimir Putin ville expandera Ryssland att bli ett nytt Sovjetunionen. Initialt förlorar det ryska folket och befolkningen i EU och vissa Natoländer. Om ett halvår är det bara det ryska folket som kommer fortsätta förlora och det kommer de göra i årtionden. Vladimir Putin spelade högt och han förlorade på sitt eget lands och folks bekostnad. Du vet att det är så. Du grämer dig över att det är så. Men faktum kvarstår att det är precis så det är.

Utmärkt analys och sammanfattning.
Faktum kvarstår.
Citera
2022-10-27, 07:08
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det var först när Ukraina ansökt om medlemskap i Nato som ryssarna insåg att det kunde sluta med Natobaser vis gränsen, och då tvingades man agera.
Men Ukraina har ju aldrig sökt medlemskap i Nato, och den påstådda anledningen till att Ryssland gick in i Ukraina och började mörda civilbefolkningen var för att man ville ”avnazifiera Ukraina” och ”skydda rysktalande”? Det var iallafall vad Ryssland sa. Menar du att de sa fel och egentligen menade att de invaderade Ukraina för att de var oroliga för Nato-baser vid gränsen?
Citera
2022-10-27, 07:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nu är de i krig och demokratin är därför nere på ryska nivåer. Även under Zelensky kunde inte 10-20% av befolkningen rösta för de var i Krim/DPR. Ukraina var även före invasionen 2022 under de nivåer där demokratin toppade, med Yushenko (då var de uppe ett par år på godkända nivåer med t ex Indien och Sydafrika), sedan valde de nedförsbacken med först Yanukovich och euromaidan istället för demokrati. Detta i ett index baserat på bedömningar av anonyma experter (Democracy Index) som möjligen är pro-USA.

Du vet att demokrati är mer än val va?

Det som på riktigt har fått fascisten putler att gå full hitler är att just demokratin i grannstaterna kommit för nära. Fascisten och terroristen putler vet att om demokratin får fäste i terrorstaten ryssland så kommer hans enorma stölder ur statskassan komma fram i ljuset. Plus alla hans vidriga brott mot det ryska folket.

Så enkelt är det, follow the money...
Citera
2022-10-27, 07:22
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Nu är de i krig och demokratin är därför nere på ryska nivåer. Även under Zelensky kunde inte 10-20% av befolkningen rösta för de var i Krim/DPR. Ukraina var även före invasionen 2022 under de nivåer där demokratin toppade, med Yushenko (då var de uppe ett par år på godkända nivåer med t ex Indien och Sydafrika), sedan valde de nedförsbacken med först Yanukovich och euromaidan istället för demokrati. Detta i ett index baserat på bedömningar av anonyma experter (Democracy Index) som möjligen är pro-USA.

Du vet att demokrati är mer än val va?

Hur var det nu igen Ryssland kvalade in i den tabellen?
Citera
2022-10-27, 07:32
Medlem
Citat:
Det är bara du som är fånge i ditt eget huvud. Det du gör är att du tittar efter de som inte håller med och kallar dem för rysstroll. Sen letar du efter fel de gör (men inte rätt). Sedan kan du behålla din världsbild, kommer där en ny person som du inte håller med så har han nog fel, för andra rysstroll har ju haft fel).

Välj nu de dummaste "ukrainatrollen" och scrolla tillbaka och se vad de sa, och applicera samma metod. Nu kan du sluta läsa allt som de som är positiva till Ukraina skriver.

Eller så kan du fundera på hur du tillägnar dig kunskap.
Du håller just nu på med att kasta sten i ett glashus. Ingenstans har du visat någon form av objektivitet.
Citera
2022-10-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Självklart skrämmer ett krig i närheten upp folk, men kommer sprider man skrämselpropaganda likt ”ifall Ukraina förlorar så nöjer sig inte Putin”, vilket media gjort, för att kunna få stöd av befolkningen och fortsätta finansiera, så eldar man självklart på den rädslan.

Att en NATO-ansökan ens kom till tals från Ukraina var inte så smart om inte poängen var att provocera fram ett fullskaligt krig i en redan pågående invasion, är vad jag menar. Sedan får man inte glömma att Zelensky är USAs bitch som följer deras ärenden (nej, det är inget jag kan bevisa konkret, då det inte är något media skulle rapportera om även om det är sant, eftersom man inte vill att det ska komma fram). De hade inte finansierat det korrupta landet med miljarder och miljarder dollar om det inte stämde. Knappt någon visste vem han var innan något av det här.
Nu är det hela den civiliserade världen som sponsrar Ukraina med vapen och pengar för att de sak avväpna och krossa Putins nazistregim.

Att du är med och betalar är extra kul 😂😂😂
Citera
2022-10-27, 07:52
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Bor du i Ryssland är jag helt övertygad om att du känner många, inga som helst problem med att tro dig 🙂
Det gör jag ej och har belyst detta flertalet gånger. Men om det får er att må bättre, så visst
Citera
2022-10-27, 07:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Du tror alltså det är så osannolikt om man tar hänsyn till agendan EU har? Att man till varje pris måste finansiera kriget. Då får vi enas om att vi är oense helt enkelt.

På mitt jobb hade majoriteten stöttat finansieringen då alla är fastklistrade framför radion/teven dag in, dag ut och följer vår media som endast talar sanning och inte för någon som helst propaganda (ironi). Men det betyder inte att jag inte känner ett flertal människor som är lite mer fördjupade, som inte ser allt så svartvitt. Mina kollegor på jobbet representerar även en mycket liten skara av svenska befolkningen.

Du hjälper terroristen putler att dölja sina extrema stölder ur den ryska statskassan, du försvarar putler som lät alla på ubåten kursk dö istället för att acceptera hjälp från NATO.

Du är antingen mycket okunnig/ dåligt påläst eller så är du bara rakt av dum?
Citera
2022-10-27, 07:59
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Du kan ju inte påstå att Irak blev särskilt lyckat. De jag pratat med tyckte det var bättre innan. Men var har USA tagit mark på det sättet Ryssland gör nu?
Men det handlar hur som helst inte om USAs misslyckande eller hjälteinsatser.

Var består skrämselpropagandan i, menar du? Är det Rysslands krig i Ukraina som är skrämselpropaganda?
Och vilka är ”ni”, som påstår att Ryssland kommer segra? I vilken kontext påstår man det?
Det var ironi. Jag menar tvärtom. De har bombat sönder länder kontinuerligt för att sno resurser, med en coverup om att de är hjältar - vilket de inte är. De är ett par psykopater som endast bryr sig om sitt egna land, pengar och makt.

Dels blir svenssons självklart rädda över att krig utbrutit så nära vårat land, dels kommer rädslan ifrån propagandan vi pumpas med av media. Men för att du ska slippa svara, så talar vår media så klart endast sanning och inga lögner nämns.
Citera
2022-10-27, 08:00
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Nu är det hela den civiliserade världen som sponsrar Ukraina med vapen och pengar för att de sak avväpna och krossa Putins nazistregim.

Att du är med och betalar är extra kul 😂😂😂
Vi alla betalar för något vi personligen inte stödjer i detta land, så skratta på du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in