2022-10-27, 01:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Även om jag är "pro Ukraina", så ser jag faktiskt inte den.

Dessa monster dricker ju sås som den värsta alkisen dricker champagne en gratis kväll. Likaså en komplicerad maskin. Såg General Petreus lite i samma ord föredra Leo2. Disel och enklare att fixa på. Men givetvis.., det gäller att få tyskarna med på laget, på allvar.

Innan dess dock, bör luftförsvaret få ett prio enligt mig. Ett land utan el.., ger stora konsekvenser.

Polen skall få sina första Abrams 2024. Och de är med i NATO. Så det verkar krävas en del för att ett land skall kunna använda dem.
Citera
2022-10-27, 01:42
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tror du att de får iväg sina kärnvapen då? Ryssland trumpetade ut vilka fantastiska stridsvagnar de hade, och nu står de och rostar längs ukrainska vägar. Varför skulle det vara annorlunda med kärnvapen?
Därför att 7 st helt nya RS-28 Sarmat kärnvapenrobotar står avfyrningsklara, plus ett par tusen andra strategiska kärnvapen.
Ryssland vårdar sina kärnvapen, de är betydelsefulla för ett land som Ryssland.
Citera
2022-10-27, 01:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Naturligtvis.

Och du tror att det internationella samfundet kommet erkänna det?
Citera
2022-10-27, 01:46
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Och du tror att det internationella samfundet kommet erkänna det?
Det spelar ingen roll, Ryssland behåller det ändå!
Citera
2022-10-27, 01:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Därför att 7 st helt nya RS-28 Sarmat kärnvapenrobotar står avfyrningsklara, plus ett par tusen andra strategiska kärnvapen.

Märkligt nog.., så trots (enligt dig) med Rysslands totala överlägsenhet i kärnvapen.., "där man kan sänka hela väst på minuter".

Så gör man det inte, varför ?

Kreml kan vinna kriget på minuter säger du.
Citera
2022-10-27, 01:51
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det spelar ingen roll, Ryssland behåller det ändå!

Så de kommer bli mer paria internationellt. Låter smart.
Citera
2022-10-27, 01:52
Medlem
Citat:
ryssarnas kärnvapen håller garanterat samma kvalitet som resten av utrustningen. Pengarna för underhåll är placerade i fastigheter och yachter i medelhavsländer. Dream on, corruption is the spine of russia.
Citera
2022-10-27, 01:53
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag skiter fullständigt i vad du tycker och tänker. Du får tro att jag är en betald ryss som sitter med google översätt eller vafan du nu tror. Lyssna eller gör det inte, de kvittar för mig.

Innan den kommande midsommar så är ni Ryssar fullständigt förnedrade, eran speciella militära operation kommer att ha fallerat å det grövsta. Det här skänker mig lycka, ni sket i det blå skåpet och nu kommer ni straffas för det.

Frågan är om jag ska tvinga mina politiker att vara hämndlystna av sig. Det skulle skänka mig lite extra lycka att se dig inlåst i ett fängelse. Gudarna vet att du har gjort dig förtjänt av den behandlingen.

Men tills att det sker, du kommer fortsätta spy ur dig osanning. Du är en smula stoisk av dig på det sättet, jag medger dig det. Men för oss andra, vi som kan se hur det här slutar. Det kommer smaka så underbart bra att se hela den Ryska befolkningen lida, du har varit en stor del av hur det här slutar.
Citera
2022-10-27, 01:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vad gäller luftförsvaret så behövs något enkelt för att sänka drönarna. Jag tänker mig fortfarande radarstyrda Bofors 4048 med druvhagel. Borde kunna skjuta ett par hundra meter upp och slå hål i en plastdrönare. Sedan finns det ju zonrör och då pratar vi väl km räckvidd till mycket lägre kostnad än SAM eller Manpads.

T.o.m. en handjagad 20 mm akan med hagel borde kunna plocka ner en drönare som flyger rakt fram i 150-200 km/h.

Man jobbar nog stenhårt på den punkten, något är nog på gång där inom den närmaste månaden, eller två. Detta då mot dessa enklare Iranska dronerna.

Men.., mer lär ju skall vara på gång. Större saker. Håller på mitt och säger att mer luftförsvar kommer att behövas.
Citera
2022-10-27, 01:57
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Märkligt nog.., så trots (enligt dig) med Rysslands totala överlägsenhet i kärnvapen.., "där man kan sänka hela väst på minuter".

Så gör man det inte, varför ?

Kreml kan vinna kriget på minuter säger du.
Nej, det har jag aldrig påstått!

Jag skrev att ingen kan vinna över Ryssland i ett kärnvapenkrig!
Om man försöker utplåna Ryssland så kommer Ryssland ta hela planeten med sig!
Ett utplånat Ryssland är lika med en utplånad värld!

Västmakterna bör tänka sig noga för, både en och två gånger innan de hotar Ryssland!
Citera
2022-10-27, 02:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ingen kan vinna över Ryssland i ett kärnvapenkrig!
[b][De ryska nya kärnvapenraketena Satan 2 / RS-28 Sarmat är de snabbaste och kraftfullaste i världen!
Man kan förgöra New York, Washington, Los Angeles, London, Paris, Berlin samtidigt!
Man kan utplåna väst inom loppet av minuter!/B]
Kärnvapenrobotarna står avfyrningsklara!
FÖRINTELSE väntar den som hotar Ryssland!

-De är snabbast..
-Fixar hela västvärlden samtidigt..
-Det hela är över på minuter, väst finns inte längre..

Låter som en "vinst" i mina öron. Man är först på bollen, tar bara minuter (total överraskning). Så vad är det man väntar på ? Segern är inom minuter enligt dig.

Ingen mer hjälp ifrån väst skulle vara möjlig då. Ingen logistik, ingen HIMARS ammo.., allt kaput. Allt detta är bara minuter iväg enligt dig. Konsekvensen av detta skulle ju bli att att ryssarna skulle marschera till Kiev inom några dagar. Så varför gör inte Kreml detta då ?
Senast redigerad av Snapcount 2022-10-27 kl. 02:22.
Citera
2022-10-27, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det var inte det ukrainska folket. Det var en minoritet. Typ som alla sveriges bögar i speedos skulle bussas till stockholm och demonstrera. Du kan nog hitta hundratusen speedobögar, men de är ändå i minoritet. Varför envisas ni med att upprepa ukrainsk propaganda med klicheer som "det ukrainska folket"? Tror ni själva på det eller tror ni bara andra är idioter?

Se Ukraine on Fire, läs om EUs lösning på konflikten.

Det ukrainska folket hade chansen till demokrati men tyvärr tog de inte den. Och ryssarna försvårade så klart också processen genom att annektera Krim.

Winter on Fire är värd att se. Ukraine on Fire inte så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in