2022-10-27, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Vad är det jag ska berätta? Att du inte kommer tro mig oavsett om jag berättar om hur många jag känner som är emot att vi sponsrar Ukraina?
Bor du i Ryssland är jag helt övertygad om att du känner många, inga som helst problem med att tro dig 🙂
Citera
2022-10-27, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ryska "bevisen" för en smutsig bomb avslöjade som bluff, jag misstänker att det finns krafter i FSB, som är rädda för att Ryssland skall använda en smutsig bomb och därför klantar sig medvetet.
Rysslands ”bevis”: Tolv år gamla bilder från Slovenien
Ryska utrikesdepartementet la ut påstådda bevis på Ukraina planerar en smutsig bomb.
Men bilderna var stulna – från en tolv år gammal presentation om Sloveniens lagring av kärnavfall.
Bluffen avslöjades av landets regering.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onnj1B/rysslands-bombbevis-var-tolv-ar-gamla-slovenska-bilder

Hybridkrig av ryzzk modell. Lögn på högsta nivå. Alltid.

Tydligt bevis att lära sig av. Här Sjogun.
Att skriva avtal heller göra en överenskommelse mellan med sådan part är ej möjligt. Det är bara att notera och lära av. Det ryzzka tvärtemot språket här utvecklat till ett statsskick.
Kleptokrati och ständig lögn och gränslös list kräver nya vapen.
Senast redigerad av Antistalk 2022-10-27 kl. 04:23.
Citera
2022-10-27, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, det har jag aldrig påstått!

Jag skrev att ingen kan vinna över Ryssland i ett kärnvapenkrig!
Om man försöker utplåna Ryssland så kommer Ryssland ta hela planeten med sig!
Ett utplånat Ryssland är lika med en utplånad värld!

Västmakterna bör tänka sig noga för, både en och två gånger innan de hotar Ryssland!

Här ett tydligt osnyggt exempel på denna lögn och hotkultur. Men det finns många fler i den här tråden. Logik, moral, argumentation överbevisning osv. fungerar inte.
Citera
2022-10-27, 04:51
Medlem
Svenska, erkänt skickliga experter står ibland frågande till den ryzzka strategin
Senaste exemplet, vad Wagner gör. Där?

Ryssar vill ta stad utan strategiskt värde: ”Gåta”

Tänk "ryzzkt" tvärtemot morallöst och bakslugt alltid, är svaret! Oftast en halsbrytande lögn utan skam ryzzarna har tränat på det. Länge.
Putins agerande och uttalanden är ett exempel
Citera
2022-10-27, 04:55
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ingen kan vinna över Ryssland i ett kärnvapenkrig!
De ryska nya kärnvapenraketena Satan 2 / RS-28 Sarmat är de snabbaste och kraftfullaste i världen!
Man kan förgöra New York, Washington, Los Angeles, London, Paris, Berlin samtidigt!
Man kan utplåna väst inom loppet av minuter!
Kärnvapenrobotarna står avfyrningsklara!
FÖRINTELSE väntar den som hotar Ryssland!
Men. Vad har hänt med dig. Har rysshororna du frekventerar förvridit din hjärna?

Ryssland förlorade redan under 90-talet. Det var då det offentliga började ge bort allt av värde. Dels till utländska "investerare", dels till inhemska lycksökare (oligarker).
Citera
2022-10-27, 05:07
Medlem
Citat:
Det är väl vad ni vill? Ni skulle ju bli lyriska, så kanske är ni trots allt rätt lika ryZZarna som ni hatar. Ironiskt!

Nej det låter hemskt om Sverige skulle bli diktatur som Ryssland.
Citera
2022-10-27, 06:27
Medlem
Citat:
Nej, det har jag aldrig påstått!

Jag skrev att ingen kan vinna över Ryssland i ett kärnvapenkrig!
Om man försöker utplåna Ryssland så kommer Ryssland ta hela planeten med sig!
Ett utplånat Ryssland är lika med en utplånad värld!

Västmakterna bör tänka sig noga för, både en och två gånger innan de hotar Ryssland!

Varför är Ryssland då så rädd för NATO om ändå inte NATO eller någon annan kan rå på Ryssland?
Citera
2022-10-27, 06:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ryska "bevisen" för en smutsig bomb avslöjade som bluff, jag misstänker att det finns krafter i FSB, som är rädda för att Ryssland skall använda en smutsig bomb och därför klantar sig medvetet.
Rysslands ”bevis”: Tolv år gamla bilder från Slovenien
Ryska utrikesdepartementet la ut påstådda bevis på Ukraina planerar en smutsig bomb.
Men bilderna var stulna – från en tolv år gammal presentation om Sloveniens lagring av kärnavfall.
Bluffen avslöjades av landets regering.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onnj1B/rysslands-bombbevis-var-tolv-ar-gamla-slovenska-bilder

När man trodde att terrorstaten ryssland hade nått botten så kommer detta.

Terrorstaten ryssland är så äckligt ljugande så det är svårt att ta in. Fascisten och försvarsministern med 'lösnäsan' verkar ju helt tappad när han sitter och ljuger alla rakt upp i ansiktet. Hur fan ska nån kunna ta nåt på allvar som kommer från terrorstaten ryssland?
Citera
2022-10-27, 06:37
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Inte? Jugoslavien, Irak, Yemen, Afghanistan, Pakistan, Somalia, Libyen, Syrien. Det ringer inga klockor? Nej, såklart inte, för USA ”hjälpte” ju dessa länder. De är hjältarna.

NATO grundades av en anledning och den anledningen var Sovjetunionens hot.

Vår ansökan kom som ett brev på posten pga skrämselpropaganda, inget annat. Ni påstår att Ryssland sannolikt kommer segra, vad är då anledningen till att gå med? Var är hotet?

Du kan ju inte påstå att Irak blev särskilt lyckat. De jag pratat med tyckte det var bättre innan. Men var har USA tagit mark på det sättet Ryssland gör nu?
Men det handlar hur som helst inte om USAs misslyckande eller hjälteinsatser.

Var består skrämselpropagandan i, menar du? Är det Rysslands krig i Ukraina som är skrämselpropaganda?
Och vilka är ”ni”, som påstår att Ryssland kommer segra? I vilken kontext påstår man det?
Citera
2022-10-27, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Colonen Douglas MacGregor menar nu att det framförallt är polska trupper och utländska legosoldater som håller ställningarna mot ryssarna i Ukraina. Totalt ca 15,000 man.
Hela intervjun är intressant.

6:20 minuter in i klippet.

https://youtu.be/8I0bfEGtHeY

Svårförståeligt inlägg. Du förolämpar Douglas MacGregor grovt genom att kalla honom ändtarm och framför sen hans fullständigt orimliga och för Ryssland grovt pinsamma uppgifter. Du har ju tidigare varit idiotprorysk. Har du nu bytt och kommit över till den goda proukrainska sidan? Sent ska syndaren vakna.
Citera
2022-10-27, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
"Självmant" du ser ju vad som händer åt de som inte böjer sig för Amerikanska regimen (Irak, Libyen, Syrien). Varför tror du Saudia var kompis med USA? För att de delar samma feministiska värderingar? Eller för att annars skulle de sluta upp som Libyen av en NATO-stödd kupp? Nu vågade dock Saudia säga åt USA att dra åt **** indirekt, och vi får väl se om BRICS blir större. Men självmant bli knähund är det inte för många länder.

BICS, Ryssland är ju kört.
Citera
2022-10-27, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ryssland anfaller inte neutrala grannar. De är glada att ha alliansfria stater som Finland och Sverige mellan sitt land och Nato. Det var först när Ukraina ansökt om medlemskap i Nato som ryssarna insåg att det kunde sluta med Natobaser vis gränsen, och då tvingades man agera.

USA/Nato har inget med Ryssland och deras gränser att göra Nato betyder "Nordatlantiska försvarsalliansen", Ukraina ligger långt från Atlanten.

Det finns ingen sådan begäran. Notera att det är Nato som expanderar österut, mot Ryssland. Det är Nato som hotar ryska intressen, inte tvärtom. Tror du att USA skulle låta sig inringas av ryssvänliga nationer - finns inte en chans. Minns gärna Kubakrisen, när USA stoppade Sovjetiska transporter till Kuba. Det låg lite för nära USA...
Länderna i Nato har inget med Vladimir Putins erövringskrig att göra. Länderna i Nato och EU ville ha samma Ryssland som det varit i 30år, ett Ryssland man kan byta varor och tjänster med. Ett Ryssland man kan samarbeta med. Vladimir Putin ville inte det. Vladimir Putin ville expandera Ryssland att bli ett nytt Sovjetunionen. Initialt förlorar det ryska folket och befolkningen i EU och vissa Natoländer. Om ett halvår är det bara det ryska folket som kommer fortsätta förlora och det kommer de göra i årtionden. Vladimir Putin spelade högt och han förlorade på sitt eget lands och folks bekostnad. Du vet att det är så. Du grämer dig över att det är så. Men faktum kvarstår att det är precis så det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in