2022-10-26, 23:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Detta var ju lite spännande faktiskt. Filmen påstås visa en övning som ska simulera ett kuppförsök i Nazi-Ryssland haha.

https://twitter.com/Tendar/status/1585384961917747200
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-10-26 kl. 23:54.
Citera
2022-10-26, 23:52
Medlem
cerns avatar
Vad tippar folket här i tråden om när kriget kan vara över?

Jag har helt slutat läsa artiklar som talar om hur svaga ryssarna är, hur nära de är att de kapitulerar osv.. Det känns som att detta kommer hålla på minst 3-5 år.
Citera
2022-10-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Haha är PRO-Ukraina i denna konflikten.
Men klart att Ukrainarna inte är några övermän som det målas upp.

Ryssarna har ju övertaget troligtvis på det stora hela.

Vad ska vi sätta på att typ 2023/2024 så kommer någon Hollywood film vid namn:

"BATTLE OF KYIV"..
With Tom Cruise as main actor..

Eller så kommer väl en film om den piloten som målas upp som en hjälte i hela världen.
'Ghost Of Kyiv - Feared by Putin".

HAHA!!.. Något sådant.

Samtidigt som barn, mammor och fädrar dör i detta nu tycker du en sådan kommentar är lämplig? Hoppas det går illa för inte bara dig, utan hela din familj.
Citera
2022-10-26, 23:57
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Jag har helt slutat läsa artiklar som talar om hur svaga ryssarna är, hur nära de är att de kapitulerar osv.. Det känns som att detta kommer hålla på minst 3-5 år.
4-5 månader till. Ryssland kommer garanterat förlora, Ukraina får bara för mycket stöd och moralen är låg hos ryska soldaterna för att dom krigar åt Putins agenda. Men vad som händer efter är det ingen som vet, jag tror på kärnvapenskrig.
Citera
2022-10-26, 23:58
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Samtidigt som barn, mammor och fädrar dör i detta nu tycker du en sådan kommentar är lämplig? Hoppas det går illa för inte bara dig, utan hela din familj.
Folk dör varje dag, sluta va så känslig.
Citera
2022-10-27, 00:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Jag säger faktiskt inte emot dig.

Hoppas dock att Putin blir skjuten imorgon, och freden ges en chans.
Citera
2022-10-27, 00:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

2-14 månader till är min gissning.

Inte lätt att vara en rysk propagandist som, hela livet, levt i den rySSka cancersvulsten.
https://youtu.be/8-MNOqsmgjw

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det var inte det ukrainska folket. Det var en minoritet. Typ som alla sveriges bögar i speedos skulle bussas till stockholm och demonstrera. Du kan nog hitta hundratusen speedobögar, men de är ändå i minoritet. Varför envisas ni med att upprepa ukrainsk propaganda med klicheer som "det ukrainska folket"? Tror ni själva på det eller tror ni bara andra är idioter?

Se Ukraine on Fire, läs om EUs lösning på konflikten.

Det ukrainska folket hade chansen till demokrati men tyvärr tog de inte den. Och ryssarna försvårade så klart också processen genom att annektera Krim.

Det var en liten massa, sett till folkmängd som demonstrerade, men med en mycket stor majoritet i ryggen som med glädje välkomnade möjligheten de fick efter att Yanukovych blev avsatt och flydde. Den enda minoriteten i den situationen var de få stackars hjärntvättade ryssarna i Donbas. Efter Yanukovych avsättande så har intresset politiska val varit väldigt stort i jämförelse med någonsin förr, och intresset har bara ökat för varje år. Vad som däremot hände med den där minoriteten i Donbas, var att de inte kunde respektera de riktiga ukrainarnas vilja till utveckling och civiliserat fria val. För denna avundsjuka tog de till vapen för att göra allt för att förstöra möjligheterna till utveckling av demokratin. Uppenbarligen lyckades de med lite understöd från Ryssland med, ty det är det enda som hindrat Ukraina till att ha kommit längre än vad de gjort. Allt krut har gått åt till att hålla reda på ett gäng huliganer i öst. Utan dessa hade NOG Ukraina varit lång längre komna både ekonomiskt och samhällsmässigt. Där stod investerare och företag på kö för att konsultera och samarbeta med Ukraina för att de skulle kunna utnyttja sina egna resurser i öppen handel med världen. Sedan att du ifrågasätter ukrainarna som "ett folk", så har du fått ett bra svar på att de verkligen är det....svaret ser och hör du var dag i knofliktens brus. Som sagt - hade inte Ryssland och deras betalda addidasryttare skapat kaos för egen vinnings skull så hade nog både Lviv och Kiev varit nära vilket Paris eller London idag. Självklart löser inte ukrainarna demokrati på egen hand nej, men det är därför samarbetet med RIKTIGA demokratier var så viktigt. Glöm inte att det är den ryska modellen som har förstört Ukraina till att vara vad det är. Allt från korruptionen till fattigdomen och hopplösheten är inget annat än arv från Ryssland. Precis som alla de andra länderna som var under Sovjets paraply
Citera
2022-10-27, 00:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Inte? Jugoslavien, Irak, Yemen, Afghanistan, Pakistan, Somalia, Libyen, Syrien. Det ringer inga klockor? Nej, såklart inte, för USA ”hjälpte” ju dessa länder. De är hjältarna.
NATO grundades av en anledning och den anledningen var Sovjetunionens hot.
Vår ansökan kom som ett brev på posten pga skrämselpropaganda, inget annat. Ni påstår att Ryssland sannolikt kommer segra, vad är då anledningen till att gå med? Var är hotet?

Ja från Ryssland, inte bara propaganda utan direkta hot.
Citera
2022-10-27, 00:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
4-5 månader till. Ryssland kommer garanterat förlora, Ukraina får bara för mycket stöd och moralen är låg hos ryska soldaterna för att dom krigar åt Putins agenda. Men vad som händer efter är det ingen som vet, jag tror på kärnvapenskrig.

Tja, om det är det du verkligen tror på, så skall du få ett gott råd ifrån mig : Fixa så många kreditkort du kan, och sen några till på det. Lev loppan : Vegas. Strippor, cola, blowjobs till frukost, etc..

För allt tar ju slut om 5 månader.
Citera
2022-10-27, 00:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

Bra fråga.

USA vill hålla igång kriget länge. Tricket är att hjälpa Ukraina så mycket att de klarar sig, och inte så mycket att Ryssland gör något med kärnvapen.
EU är styrda av USA. Det skulle krävas en kall vinter och att det går dåligt för industrin för att de skulle ändra sig.
Kina vill ha bra global ekonomi, och helst ska inte Ryssland förlora.
Ryssland vill frysa konflikten där den är nu, men de har inte kontroll över konflikten - såvida de inte eskalerar till kärnvapen.

Det lutar åt ett långt krig. Om Ukraina inte hade lyckats med sin offensiv runt Kharkov så tror jag det hade varit ett bättre fredsläge men nu har många som sänder vapen fått kvitto på att det hjälper, så nu vill nog många fortsätta med det och se vad som händer.

Vi har dock låg insyn i vad som händer vid fronten, så man får vara ödmjuk för att man kan ha helt fel. Kanske Ukraina har tagit astronomiska förluster. Kanske rysk moral är katastrofal. Kanske gick ryska mobiliseringen dåligt (skulle också kunna leda till slut på kriget).

Så brainstorm på events som kan komma som ökar sannolikhet för förkortat krig:
- Katastrofal rysk moral
- Katastrofala ukrainska förlustsiffror
- Vargavinter
- Europeisk ekonomi kapsejsar (det är ett komplext system, svårt att veta vad som händer).
- Putin störtas oväntat.
Citera
2022-10-27, 00:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Jag tippar 6 månader till 2 år. D.v.s. mycket svårt att veta då man inte riktigt kan se vad Ryssland hoppas vinna, uppnå eller lyckas med. Jag baserar det mest på ekonomin, när Ryssland får nog rent ekonomiskt. När det inte finns pengar till löner och annat i den enorma ryska statsförvaltningen där soldaternas löner ingår. När de börjar trycka nya pengar som bara äts upp av inflation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in