2022-10-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaozfumes
Fundering... Ingen kropp, Ingen Tove - än. Men hon är borta efter att ha umgåtts med JJ & MH som mötte en man mitt i natten vid McDonalds.

Långsökt att tänka medhjälp till trafficking?
Ja
Citera
2022-10-26, 23:08
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Precis så. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kom jag in i tråden idag och har egentligen bara läst alla sammanfattningar och en del sidor i tråden men det jag fick till mig var att man verkligen inte bör utesluta pojkvännen än.

Kan du snälla förklara vad du menar med kopplingen till BMWn och hans vittnesuppgifter (om det är förutom att han ska ha varit den sista som pratat med henne i telefon).

Hans mamma äger en silvrig BMW. Med vittnesuppgifter menar jag de samtalen han bekräftar att han har fått dels av TT på natten och dels av JJ på morgonen efter försvinnandet. Att det även finns uppgifter från grannar att det tidigare förekommit höga bråk i hans lägenhet är också intressant.

BMW:en har ju synt på McD på natten, frågan är om det är hans (moderns) eller grannens?
Citera
2022-10-26, 23:09
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Avspärrningen på vägen mot Hadderödje i fredags nära JJs pappas gård, är det någon som hört något mer om det?

Inte mer än att de sökt igenom gården
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Grannen som körde JJ hem från McDonalds påstår att hon tog med en påse som låg i TTs cykelkorg med in.

Men påstod inte JJ att TT cyklade hem vid 03? De va ju På mc Donalds strax efter 3?
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Det står bara "ringer" står inte "talar med".
"Vid 02.30-tiden ringde Tove sin pojkvän och sa att hon var på väg hem, men hon dyker aldrig upp."

..inte SMSar, och inte lämnade medd. om det är det du menar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Ja jävlar, han hade passerat Gränsgatan på sin väg till Ljungby om han varit i Vetlanda, där Tove eventuellt blivit påkörd.

https://www.google.se/maps/dir/Ljungby/Vetlanda/@57.1322379,14.5652499,9z/data=!4m8!4m7!1m2!1m1!1s0x4650c4a54052d633:0xe2c17 ee0d169c502!1m2!1m1!1s0x465758d912d321b5:0x5567519 1e550be84!3e0

Det skulle också förklara skadorna på cykeln, och att hela cykeln ser skev ut som jag nämnde tidigare.

Skev ram.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Skador på höger sida.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Det skulle också förklara varför ingen tycks veta någonting...

En grej jag reagerar på med cykeln är att sadeln ser uppriven ut och att cykelkorgen innehåller massa löv.
Citera
2022-10-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Och hur vet Toves kusin att polisen har hennes mobil?
Befann sig kusinen på plats i JJ's lägenhet under natten och visste att T's mobil var i lägenheten?
Var kusinen på plats i JJ's lägenhet när polisen var där?
Så hur vet kusinen detta egentligen???

Det är ju inte så att polisen ringer och berättar för anhöriga om alla fynd och beslag som görs i en FU, förundersökningsekretessen gäller gentemot alla.

Tror säkert polisen sagt till TT föräldrar att de har hittat hennes mobil!
Citera
2022-10-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Jag ligger efter flera timmar sorry men är JJs pappa samme man som man finner på facebook som är gift med en S*ar*?

Där har han lite kalufs vilket han inte har på ”jobb” fotot.

*a

Jag kanske har jättefel nu men har tidigare hittat IL på fb men gör inte det nu. ( och han hade då inte hår på huvudet utan ser ut som han brukar och inte gift med någon ) Har han tagit bort ?
Citera
2022-10-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Men påstod inte JJ att TT cyklade hem vid 03? De va ju På mc Donalds strax efter 3?

Precis, hennes historia går inte ihop. Vittnen har sett cykeln utanför TT efter 03.
Citera
2022-10-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Grannen som körde JJ hem från McDonalds påstår att hon tog med en påse som låg i TTs cykelkorg med in.
Bekräftat?
Citera
2022-10-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Har inte MH en bror?

Ingen aning faktiskt. Vad tänker du på?

Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Hans mamma äger en silvrig BMW. Med vittnesuppgifter menar jag de samtalen han bekräftar att han har fått dels av TT på natten och dels av JJ på morgonen efter försvinnandet. Att det även finns uppgifter från grannar att det tidigare förekommit höga bråk i hans lägenhet är också intressant.

BMW:en har ju synt på McD på natten, frågan är om det är hans (moderns) eller grannens?

Intressant. Vad säger han sades i samtalen med JJ på morgonen?

Nu blev det jävligt intressant. Är det liknande bilar mamman och grannen har förutom på färgen? Nej jag skulle bli jävla förvånad om inte polisen har stenkoll på pojkvännen just nu och han blir nog inplockad inom en ganska snar framtid.

Statistiken talar starkt för det och dessa omständigheter gör inte saken bättre. Hata slumpen.
Citera
2022-10-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
En grej jag reagerar på med cykeln är att sadeln ser uppriven ut och att cykelkorgen innehåller massa löv.

Det blåste rätt friskt den natten. Och det ligger björklöv på marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in