2022-10-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Det är egentligen ganska enkelt: Om hon säger ”nej” så ska du inte ligga med henne, oavsett om det är ett veligt ”nej” eller inte, oavsett om hon gör fysiskt motstånd eller inte.

Så slipper ni oroa er över att bli anklagade för våldtäkt.
Hur vet du vad som sades?

Jag är omniscientpotent och inte ens jag vet vad som sades i det rummet.

Självklart riskerar du att bli anklagad för något oavsett om du följer konstens alla regler eller inte.

Du har aldrig träffat folk eller?
Citera
2022-10-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemo
De var och festade, killen har säkerligen stött på henne helga kvälle, och hon går med på att följa med på killens hotellrum. Alltså kom igen, det är upprörande löjlig berättelse

"nej vi kan inte åh jag har ju en pojkvänn"
jodå och jag är gift

Det är INTE en våldtäckt, det låter mer som hon varit osäker och feg.

Sen mår hon ille för att hon varit otrogen och försöker övertyga sig själv att det är en våldtäckt. Även om hon inte har kommit upp på hans rum med mål att knulla, så måste hon ju fan säga nej på ett bestämt sätt och inte vara som en filbunke och skylla på att "hon fryste" och bara lät det hända.

Men du kan väl ändå tillstå att denne gångare är en otursförföljd herre - två tjejer helt oberoende av varandra och tusentals mil från varandra påstår sig ha liknande upplevelser av denne Andreas. Nej, jag är inte politiskt korrekt men det är lite för mycket rök för att någon eld inte skall förekomma i detta fallet är min amatörmässiga analys.
Citera
2022-10-26, 23:06
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Tror aldrig jag haft verbalt "tillåtelse" av någon av dem man fått med sigg upp på rummet vid affärsresor. Tja, jaha ja då var vi här, nu ska vi bara göra lite pappersarbete, och behöver din underskrift här att du vill knulla.

Man hamnar på rummet snackar lite skit tar några glas, hånglar lite och sen blir det vad det blir.

Jag hade gott och väl kunnat se mig I samma situation, fört har man lagt ner flera timmars arbete att få med sig någon och sen blir dem wishywashy på rummet och man försöker få dem att gå med på samlaget. Det är inte en våltäckt att försöka få någon att gå med på att ligga med sig även om den andra är osäker på sin sak.
Det heter VÅLD-täckt, för att det är ett fysiskt övergrepp och hon har bokstavligen sagt att han inte har gjort det eller hotat henne.

Men om du börjar klä av henne kläderna och hon säger nej, då stoppar man där. Annars är man en våldtäktsman.
Citera
2022-10-26, 23:12
Medlem
Svårt att utvärdera utan dom små detaljerna.
Hoppas kvinnan kommer över det mer och mer efter tiden läker.
Han fick en livslång dålig stämpel och ångrar sig i hans eget konstruerade trauma.
Men det kunde vart värre 🫥
Citera
2022-10-26, 23:13
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Det heter VÅLD-täckt
Nej, det heter våldtäkt.

En minnesregel: Bara äckel skriver våldtäckt.
Citera
2022-10-26, 23:17
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crustymolfis
likstel kvinna som sagt nej
Det där med "frysning" inträffar bara vid grovt våld eller hot med vapen. Det är samma reaktion som när någon blir överfallen av en björn i skogen och försöker spela död för att överleva.
Citera
2022-10-26, 23:17
Medlem
rikastistorstans avatar
Idiotiska fruntimmer som devalverar ordet våldtäkt. Tycker synd om kvinnor som är utsatta på riktigt. Behöva buntas ihop med dessa hysteriska tokar.
Citera
2022-10-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag läser:

Jag var med på noterna, men ångrade mig eftersom det skadade mitt förhållande med min pojkvän.
Det här med att frysa till is verkar drabba yngre kvinnor från 80-90 talister och uppåt i betydligt högre grad än andra. Varför? När fel i uppfostran?
Citera
2022-10-26, 23:29
Medlem
Konfucius2s avatar
Fylleknull, 6 år senare ändras berättelsen….
Citera
2022-10-26, 23:30
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Tror aldrig jag haft verbalt "tillåtelse" av någon av dem man fått med sigg upp på rummet vid affärsresor. Tja, jaha ja då var vi här, nu ska vi bara göra lite pappersarbete, och behöver din underskrift här att du vill knulla.

Man hamnar på rummet snackar lite skit tar några glas, hånglar lite och sen blir det vad det blir.

Ingenstans nämnde jag att man behöver ett muntligt eller skriftligt avtal. Det är jätteenkelt: Ett nej betyder att du inte ska ha sex med människan.

Citat:
Jag hade gott och väl kunnat se mig I samma situation, fört har man lagt ner flera timmars arbete att få med sig någon och sen blir dem wishywashy på rummet och man försöker få dem att gå med på samlaget.

Det tvivlar jag inte en sekund på.
Dina spenderade arbetstimmar ger dig fortfarande inte rätten att bestämma huruvida snoppen ska in eller ej.

Citat:
Det är inte en våltäckt att försöka få någon att gå med på att ligga med sig även om den andra är osäker på sin sak.
Det heter VÅLD-täckt, för att det är ett fysiskt övergrepp och hon har bokstavligen sagt att han inte har gjort det eller hotat henne.

OK, Det är din definition av våldtäkt.
Det stavas inte med ck, för i helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Hur vet du vad som sades?

Jag är omniscientpotent och inte ens jag vet vad som sades i det rummet.

Självklart riskerar du att bli anklagad för något oavsett om du följer konstens alla regler eller inte.

Du har aldrig träffat folk eller?

Vilket inlägg svarade du egentligen på här, för det du skriver har noll samband med mitt inlägg?
Citera
2022-10-26, 23:31
Medlem
Klemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Men om du börjar klä av henne kläderna och hon säger nej, då stoppar man där. Annars är man en våldtäktsman.
Kan jag hålla med om, men det är omöjligt att säga vad som faktiskt har inträffat, eller hur? Ska vi bara ta hennes ord för det för att hon är tjej?

Har de hånglat och han har börjat klä av henne och hon säger nej medans hon lyfter på armarna så han får av henne tröjan? Har hon tjämpat emot medans han började strippa henne så hade hon säkerligen sagt att hon gjort motstånd men hon säger inte att hon har gjort det. Det låter mer som att hon säger att hon "gjorde ingenting" åt saken hon "frös". Om man inte gör någonting så skickar man inte någon signal att det inte är okej.

Det är galet orättvist mot killen att komma ut med en sådan berättelse, kan gott och väl vara en lögn för att hon mått dåligt över att vara otrogen.

Och faktum är att hon själv säger att han inte varit aggressiv eller hotfull och hon själv påtalat sig varit otrogen.
Vi kan inte ta ett jäkla skit från denna berättelse och göra den rättvis för det finns inget påtagligt bevis mot något annat.

Nej betyder nej ända tills man slutar säga nej. Det finns inget som säger att man inte får fortsätta fråga bara för att någon säger nej en eller två gånger.

-Ska vi gå upp och äta?
-Njaa jag vill inte jag har matback
-Joo kom igen du och jag det blir roligt
-meh jag känner inte för det
-Jo kom så går vi det är svingod mat bara denna gång
- *lägger armen på axeln* och sen går de och "käkar" tillsammans

Fan nu för tiden får man be frugan i en vecka innan man får ligga.
Citera
2022-10-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crustymolfis
Pojkarna i tråden vill inte förstå detta. Tror det är en typ av mentalt självförsvar, iom att en likstel kvinna som sagt nej utgör en majoritet av deras intim-relaterade erfarenheter när det kommer till kvinnor.
Varför blir yngre kvinnor idag mer såna än rakt på nej och sen gå därifrån. Detta är ett fenomen. Har hänt förr givetvis men mer nu. Vad är DET?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in