Citat:
Ursprungligen postat av
Wowbagger2000
Tror du verkligen själv på att folk (med normala inkomster som du refererar till) renoverar köket vart tredje år och går på restaurang dagligen med hela familjen?
Den här bilden av medelsvensson med lån "upp över öronen" som åker till Thailand 2 ggr om året och har 2 sprillans bilar på leasing o h och allt annat ni hittar på, är ju bara en fantasi baserad på några lyxfällandeltagare...
Håller med. Min svärfar bor i hus med sin fru och två tonårsbarn.
De har två bilar eftersom båda bor flera mil från sitt jobb, men båda har heltidsjobb, men de har ingen leasing på bilarna. Den ena bilen är typ 4 år gammal och den andra 10 år gammal.
De åker aldrig och jag menar verkligen aldrig utomlands. Jag har känt familjen i ca 14 år och under den tiden har de aldrig åkt utomlands, visst vi har tagit nån tur ner med bilen till Danmark och till Norge, men jag menar att de aldrig bokat en resa med flyg och hotell osv i nåt land utanför norden.
Låter lite tråkigt kanske, men de har stundtals haft en riktigt bra ekonomi så de har absolut haft råd, men valt att spara pengar istället och det kanske är bra idag när priser skenar.