• 1
  • 2
2022-10-26, 20:49
Medlem
Brukar göra det ibland med pincett. Dels för att det ser fräschare ut sen att det är ganska underhållande. Hört att det finns risk med infektioner. Är detta sanning?
Citera
2022-10-26, 20:53
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Brukar göra det ibland med pincett. Dels för att det ser fräschare ut sen att det är ganska underhållande. Hört att det finns risk med infektioner. Är detta sanning?
Man bör aldrig rycka ut näshåren, det kan gå illa. Det finns speciella näshårstrimmers för detta syfte.
Det är bara att googla.
Citera
2022-10-26, 20:53
Medlem
xposures avatar
Aldrig hänt mig och jag gör det jämt.
Rekommenderar för övrigt att vaxa hos en barberare, det gör ont i en halv sekund sen så är allt borta.
Citera
2022-10-26, 20:54
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat

Ja, det är sant. Du kan drabbas av nasal vestibulitis och infektioner i näsan kan gå upp i hjärnan = livsfarligt.

Skaffa en näshårstrimmer istället.
Citera
2022-10-26, 20:54
Medlem
Det finns batteridrivna näs- och öronhårstrimmers.
Citera
2022-10-26, 20:56
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Man bör aldrig rycka ut näshåren, det kan gå illa. Det finns speciella näshårstrimmers för detta syfte.
Det är bara att googla.
Helt fel dessa så kallade trimmer är skräp, en pincett och lite smärta är det ända som fungerar.
Min man använder trimmern han fick i julklapp till fan vet vad, men jag har sett honom ryka näshåren med pincett och frågat varför han inte använder julklappen, svaret är den fungerar inte effektivt nog utan bara gör ont.
Citera
2022-10-26, 20:59
Kanske inte skulle ta risken om jag var 70+ med svagt immunförsvar men annars så gör jag det. Näshår finns det mycket utav och de växer ut igen och det är bara de som sticker ur näsan som jag drar bort.

Skulle kanske även ta bort dem även efter 70, för vem fan vill bli gammal.
Citera
2022-10-26, 21:00
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Helt fel dessa så kallade trimmer är skräp, en pincett och lite smärta är det ända som fungerar.
Min man använder trimmern han fick i julklapp till fan vet vad, men jag har sett honom ryka näshåren med pincett och frågat varför han inte använder julklappen, svaret är den fungerar inte effektivt nog utan bara gör ont.
Lite smärta får man ändå stå ut med för att bli av med dessa förhatliga näshår.
Citera
2022-10-26, 21:03
Medlem
flugornass avatar
Men vänta nu, vad är det som gör att det skulle vara ohälsosamt?
Vad i ligger det hälso vådliga med det?
Citera
2022-10-26, 21:06
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Men vänta nu, vad är det som gör att det skulle vara ohälsosamt?
Vad i ligger det hälso vådliga med det?

https://www.businessinsider.com/why-...e-hairs-2016-7
Citera
2022-10-26, 21:07
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Kanske inte skulle ta risken om jag var 70+ med svagt immunförsvar men annars så gör jag det. Näshår finns det mycket utav och de växer ut igen och det är bara de som sticker ur näsan som jag drar bort.

Skulle kanske även ta bort dem även efter 70, för vem fan vill bli gammal.
Finns inget värre än män där näshår och öronen har strån som kvastar.
Det viktiga är väl att få bort skiten, är dom 70 + så är det väl värt risken, vad det nu är?
Citera
2022-10-26, 21:09
Citat:
Finns inget värre än män där näshår och öronen har strån som kvastar.
Det viktiga är väl att få bort skiten, är dom 70 + så är det väl värt risken, vad det nu är?
För vem är det viktigt att 70+ män drar bort näshår? Bäst före-datumet är slut och de tillför inte samhället lika mycket som yngre rent evolutionärt då risken för missfall ökar även om mannen är äldre. Kanske kan vara bra dock om de fortfarande sitter i bolagsstyrelser och ska inge förtroende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in