2022-10-26, 20:30
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babidibo
En förälder som stått på den innan och de skrev över den när den ska säljas? Jag har mina bilar skrivna på mamma pga skatten. Skrivs över innan försäljning.
Nej han bytte den mot en Audi i Åseda.
Den här pöjken hade den innan.
Verkar byta bil lika ofta som kalsonger..
https://instagram.com/linus.132?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Citera
2022-10-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
'När, var och hur och av vem?

Polisen tog den i JJ lägenhet vet ej när
Citera
2022-10-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nu får ni väl ge er? Det är en artikel.. med fokus på att hon känner msg. Det betyder inte att hon inte känner för Tove!!
Jo fast ….. en artikel där hon är i focus och hon bladdrar om allt annat än Tova , hon pratat om sin vän och fäller en tår för en ev utebliven party resa ? Vem ens skulle komma på detta när en ung tjej är försvunnen , en som man kände ? Hon säger även att resan inte är avbokad så tanken finns väl ändå där om kompisen släpps så kan de fullfölja sin plan . Inte ett ord om Tova och det borde väl varit det första hon hade nämt när hon hade turen att bli intervjuad . Skulle inte bli förvånad om GW ta till orda och säger att denna intervju var väldigt märklig och hon nämner inte ens flickan som är borta ? Tur att ” icke kompisar är ute och letar och uttalar sig om flickan istället för att säga vad de har för planer i helgen .
Citera
2022-10-26, 20:31
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma123
Tror nära vänner till de båda MGM inte vågar säga vad bråken handlar om. Vi är många i Vetlanda som tyvärr ej vet. Men lär nog komma fram.
Däremot branden har varit uppe på tal en längre tid. Killen det var riktat emot är en gammal bekant till mig. De hade gjort slut precis innan. Men tydligen kunde ju inte JJ knytas till det på något konstigt sätt.

Tack för svar! Vet du om din bekant själv tror att det va JJ som gjorde det? Bara att han skulle tro det säger ju en del om henne som person tänker jag?
Citera
2022-10-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
https://vetlandatorget.se/hus_och_tradgard/3586232-potatisgrep_
Har sett annonsen tidigare, men undrar över den exakta tiden annonsen lades ut. Var hon hemma i Nye och hjälpte sin far att lägga ut?

Om vi får fram tidpunkter och fakta så kanske det går att ringa in hur långt JJ ev. kunnat åka iväg med en kropp.
Citera
2022-10-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Tack för svar! Vet du om din bekant själv tror att det va JJ som gjorde det? Bara att han skulle tro det säger ju en del om henne som person tänker jag?

Ja, personen har själv berättat om det öppet efter händelsen.
Citera
2022-10-26, 20:33
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Visst krävs det en hel del för att häkta någon, så vad har de hittat för bevis som krävs?
Bevis krävs för att få någon dömd.
För att häkta någon krävs något som gör att personen kan misstänkas vara skyldig till något olagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Kanske inte huvudspåret, men uteslutas kan det inte, polisen måste åtminstone kolla denna person noga, kan vara den som hjälpt tjejerna att gömma kroppen.
Hur vet du att någon hjälpt till att gömma kroppen?
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Den där störda vännen ”Anna” känner alltså absolut NOLL inför det faktum att Tove är borta. Ingen oro, ingen rädsla, ingen empati. Klart att hon är vän med JJ för hon verkar verkligen vara empatistörd och psycho hon också.
Herregud, det är inte en Open Mic-kväll eller hennes privata YT-kanal. Det är tidningen som bestämmer vad som ska publiceras. Hon kan ha gråtit floder över Tove utan att det bedömts som relevant för den här publiceringen.
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Varför känns det så? Varför tänker du mer på dina kompisar än Ts öde? Vad är det för "väldigt mycket" som sägs som inte är sant?
Ett till ljushuvud.

Hur vet du om hon tänker mer på sina kompisar än på Tove? Har du telepatiska förmågor?

Det som sägs som inte är sant är förstås alla rykten och samband som folk sitter och hittar på.
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Skrev precis nästan samm kommentar. VARFÖR skulle grepen säljas just den dagen, och varför sålde jj den. han har ett eget hastnet konto där han själv säljer sina egna prylar, men nej, grepen måste jj hjälpa till med, just dagen efter T försvann. Ett alibi för något.
För att få bort tankarna på allt jobbigt?
För att farsan tjatat om grepen som hon lovat sälja i tre veckor? För att kroken den hänger på ramlat ned? Det finns förstås en miljon möjliga skäl som inte har med att skaffa alibi eller att grepen använts som mordvapen eller för att gräva en grav.

Den säljs väl i flera kanaler? Den där någon nappar/erbjuder högst pris får köpa den.
Citera
2022-10-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Jag tror att vi alla i tråden som är från Vetlanda är betydligt äldre än dessa tjejer, därför vi inte har speciellt mycket att komma med på dem punkterna tyvärr.

Är nog så, tyvärr. Det jag får till mig ryktesvägar är via föräldrar som har barn i dessa åldrar 🤣
Citera
2022-10-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nej jag tycker verkligen inte det! Frågade även min sambo (vill inte avslöja deras band för vill inte outas) och han höll med, vare sig hennes röst eller sätt att prata på.

Men visst, är väl kanske svårt att avgöra, hon kan ju ”ställa om” rösten lite, prata på ett annat sätt när hon blir intervjuad i ett sådant här sammanhang och inte vill att det ska komma ut vem hon är.

Personligen känner jag inte henne men frågade min sambo och hen sa att det inte lät som M*rjam.
Citera
2022-10-26, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Bevis krävs för att få någon dömd.
För att häkta någon krävs något som gör att personen kan misstänkas vara skyldig till något olagligt.

Hur vet du att någon hjälpt till att gömma kroppen?

Herregud, det är inte en Open Mic-kväll eller hennes privata YT-kanal. Det är tidningen som bestämmer vad som ska publiceras. Hon kan ha gråtit floder över Tove utan att det bedömts som relevant för den här publiceringen.

Ett till ljushuvud.

Hur vet du om hon tänker mer på sina kompisar än på Tove? Har du telepatiska förmågor?

Det som sägs som inte är sant är förstås alla rykten och samband som folk sitter och hittar på.
För att få bort tankarna på allt jobbigt?
För att farsan tjatat om grepen som hon lovat sälja i tre veckor? För att kroken den hänger på ramlat ned? Det finns förstås en miljon skäl som inte har med att skaffa alibi eller att grepen använts som mordvapen eller för att gräva en grav.

Den säljs väl i flera kanaler? Den där någon nappar/erbjuder högst pris får köpa den.
Eller för att verka som att allt är normalt, fast ens kompis saknas, och man själv vet varför?
Citera
2022-10-26, 20:36
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vad har pappan för kopplingar i Israel? Verkar som släkten är troende judar men har dom kopplingar inom makten?
Jag kan säga er om Mossad är involverat kan vi glömma att hon hittas 😢

Trollar du? Mossad är väl underrättelsetjänsten i Israel, de har väl inga direkta resurser i Sverige, än mindre resurser att skicka till lilla Vetlanda ute på vischan?

Och folk i Sverige med inflytande och kontakter över myndighetsnivå, med möjlighet att styra valet av utredningsledare och annat i syfte att brott inte ska klaras upp, bor väl knappast ute på ensliga hästgårdar i de småländska skogarna?

Känns som du tänker lite för konspiratoriskt om jag ska vara ärlig.
Citera
2022-10-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Var det bara jag som reagerade på att mycket av fokuset låg på att känna sorg över JJ och MH som sitter häktade snarare än det fruktansvärda att en tjej är SPÅRLÖST försvunnen?

Fick en dålig känsla av det om jag ska vara ärlig. ”Det hade lika gärna kunnat vara jag som var häktad” ja fast nej inte riktigt va? Hört om bevis? ”Stackars dem, de kommer ju behöva flytta efter allt detta.”

näe ”Anna” nu fokuserar du på helt fel saker här. Usch
Nä du var inte ensam om att reagera på det.
Denne Anna påvisar ingen förtvivlan om var T är och vad som hänt henne.
Inget om att hon kan vara död, Anna uttrycker ingen sorg för T's anhöriga och bekanta som är förtvivlade då T är spårlöst försvunnen.
Inget om att hon lider med dom anhöriga till T.

Endast fokus på MGM som har livet i behåll iaf, inget om att hennes fd vän kan vara död, uttrycker ingen förtvivlan över att T är försvunnen.
Annas uttalande gör endast att ännu fler varningsklockor börjar ringa!

Tillägg,
Varningsklocka även då man måste vara anonym och inte vågar stå för vem man är, eller stå för sina ord. Ds
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-10-26 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in