Citat:
Ursprungligen postat av
TuffBakomTangenten
När köper Slemhog? Vad är köpsignalen? Tar nog rygg där
Smart val!
I korthet: när priserna börjar komma ner till 2012-2013 års prisnivå innan räntesäkningarna till 0% tog vid 2014-2015.
55-65 000 kr/m2 i innerstan, 35-40 000 kr/m2 i närförort och 3-3.2 milj för en ej renoverad villa i stockholms förorter som Huddinge, Tullinge och Upplands Väsby. Jag tror om 10-18 mån kan bli ett rätt bra köp läge.
Håll koll på räntan!
Så länge inflationen, räntor fortsätter stiga, ska man avvakta med köp fr då kommer priserna dyka kraftigt.
Om räntan höjs till låt säga 4% styrränta nästa år och så länge den ligger kvar stabilt på denna "höga" nivå, så kommer priserna sakta gå neråt hela tiden, kanske i flera år.
Om inflationen börjar röra sig ner igen och nå 5%,
räntorna börjar sänkas igen eller ingen större finans- fastighetskris eller lågkonjunktur börjar ta fart inom 9-20 mån samt om politikerna börjar med vansinnes curling, så råder jag att köpa direkt då i denna prisdipp med kanske 30-35% rabatt, för då kommer det nog aldrig bli en större bostadskrasch, inte inom 10 år iaf.
De kommer nog slemhog göra iaf och då hitta rätt objekt med slemhog rabatt, då orkar jag inte vänta mer.