2022-10-26, 19:02
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Dummaste hunden (afghan) plus mest aggressiva (dobermann).

Dobbermann är fan inte speciellt aggressiv.

En väldigt vanlig skitmix är schäfer och rottweiler. Rasernas dåliga sidor verkar förstärkas. Detta sagt av en schäferdiggare. Just. Glömde den totala dyngan schäfer/bordercollie. Nervös, häschig och vaktig. Blir ibland en underbar hund men väldigt ofta skit.

Egna iakttagelser. Kan ha fel.
Citera
2022-10-26, 19:04
Medlem
Rolig tråd

Min yngsta är en 50/50 blandning mellan Irländsk Setter och Breton... För att beskriva det så kortfattat som möjligt så vill jag säga världens gladaste idiot
Citera
2022-10-26, 21:06
Medlem
Fy fan! Har alltid tänkt att den värsta sortens hund måste vara en blandning mellan en ettrig och ouppfostrad chihuahua och en typ amstaff eller liknande. Chihuahuan med dess maniskt aggressiva och svartsjuka egenskaper och terrierns villighet att bita ihjäl. Eller vad sägs om en aggressiv chihuahua som korsas med en rottweiler med hög kamp- och beskyddaregenskaper?
Citera
2022-10-26, 21:11
Medlem
MamaRoachs avatar
Kan tänka mig att weimaraner/ dobermann skulle va svår.
Extremt mycket energi, listig (båda raserna väldigt intelligenta), skarp och vaktig.. kunde dock bli väldigt vackra hundar
Citera
2022-10-26, 21:11
Medlem
Rysk björnhund med en Jack Russel blir nog inte bra, speciellt om den blir dåligt behandlad och är rädd.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kavkazskaja_ovtjarka

Hur dom sen ska ligga är ju en annan femma.
Citera
2022-10-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Känns spontant som att blanda Chihuahua med vilken större hund som helst med lite kamp eller vakt i sig känns som ett big nono.

Chihuahua är vaktiga som satan och har allmänt lätt för att va ilskna av sig. Så göra den större lär inte va det mest smarta.

Jag är inte rasist men... Chihuahuor gillar jag inte.

Eller hur! Jag känner stark avsky mot just chihuahuan. Vidriga hundar ärligt talat och inte hjälper det heller att ägarna till dessa fanskap är pantade idioter som inte fattar att de behöver uppfostra utan ser det som en leksak.

Egentligen är det synd om hundarna som får leva ett liv med en sådan taskig uppfostran helt vind för våg och med en så hög aggressivitet att de aldrig kan slappna av. Ett liv som går ut på korta promenader och utan stimulans där den står och hetsskäller 24/7 så fort ett löv blåser utanför på gatan. Måste vara genetiskt fel i hjärnan både på hundarna och ägarna!
Citera
2022-10-27, 01:01
Medlem
Jack russel och ovtjarka?
Citera
2022-10-27, 01:13
Medlem
SAIVONs avatar
Karelsk björnhund och wolfdog med blandning varg första generationen. Alternativt samma wolfdog utblandad med pitbull med mycket game.
Citera
2022-10-27, 02:27
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Karelsk björnhund och wolfdog med blandning varg första generationen. Alternativt samma wolfdog utblandad med pitbull med mycket game.

Haha, fy fan.. Släng in en siberian huskys blå ögon också så tror jag du har en grundmurad vinnare. Obligatorisk långärmad t-shirt med ylande varg och drömfångare också vid varje rastning.
Senast redigerad av 0.999... 2022-10-27 kl. 02:30.
Citera
2022-10-27, 09:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Dobbermann är fan inte speciellt aggressiv.

En väldigt vanlig skitmix är schäfer och rottweiler. Rasernas dåliga sidor verkar förstärkas. Detta sagt av en schäferdiggare. Just. Glömde den totala dyngan schäfer/bordercollie. Nervös, häschig och vaktig. Blir ibland en underbar hund men väldigt ofta skit.

Egna iakttagelser. Kan ha fel.
Jag instämmer i det när det gäller Schäfer/rottis.
När det gäller bordercollie/schäfer också -- men då vill jag tillägga att bordercollien inte är en sällskapshund - de har sina egenskaper som gör den utmärkt till vallhund, och de måste få jobba och få utlopp för detta. I sitt rätta element är det bra hundar - utanför det uppfattar jag dem som lömska och nerviga och det är en usel kombo med schäfer.
Citera
2022-10-27, 09:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jack russel och ovtjarka?
Blir nog ett monster.
Citera
2022-10-27, 09:26
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer i det när det gäller Schäfer/rottis.
När det gäller bordercollie/schäfer också -- men då vill jag tillägga att bordercollien inte är en sällskapshund - de har sina egenskaper som gör den utmärkt till vallhund, och de måste få jobba och få utlopp för detta. I sitt rätta element är det bra hundar - utanför det uppfattar jag dem som lömska och nerviga och det är en usel kombo med schäfer.
Ja. Blir schäferbordern aktiverad utav bara helvete lär den fungera utmärkt. En väninna hade en sådan hund som sällskapshund. Helt underbar hund. Som sagt. En chansning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in