2022-10-26, 18:39
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Det har han gjort, men av vilken anledning? Gav inte Nato något löfte om att inte expandera?
Det fanns ett muntligt löfte. USA:s statssekreterare James Baker lovade Michail Gorbatjov att ”en sak står klar, Nato kommer inte att expandera en tum österut”. Inget nedskrivet dock, och därför inget verifierbart.
Vad som däremot är fakta är att Nato skapades som en motvikt till Sovjetunionen under Kalla kriget. Efter att Sovjet avvecklades diskuterade det att man skulle lägga ned Nato, vilket aldrig skedde. Tvärtom har Nato expanderat till att omfatta 30 länder, och man opererar i konflikter längre bort, t ex Afghanistan.
Citera
2022-10-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ett muntligt löfte, men likväl ett löfte. DE FACTO.

Är det smart av en svensk kvinna att gå runt naken i Rinkeby bara för att man FÅR göra det?
Inte ens ett muntligt LÖFTE nej, men likt förbannat ovidkommande eftersom att, som jag sade, NATO är en organisation som bygger helt och hållet på medlemmarnas EGNA intressen av att tillhöra. Om detta är Ukraina, Khazakstan eller Bhutan är helt och hållet upp till dem själva och definitivt inget som stackars lilla Ryssland har något att göra med. Anledningen till att så många ansluter sig är ju kristallklar även för den som nu på något konstigt sätt inte gillar NATO. Anledningen heter Ryssland, så varför dansa runt DE FACTO när du har fått den uppslängd i nyllet? Vad du tycker är så ovesäntligt att det endast blir skrattretande att du tror att Italien, Tjeckien eller Japan bryr sig ett skit om dina åsikter. Du verkar inte förstå din menlöshet i din person mr. Dags att tvätta ur skallen och förstå att verkligheten inte bygger på vad du sitter och dryftar fram i din soc-lägenhet. Löften är något som bygger på civiliserat förstånd och respekt, så därmed är allaredan Ryssland utanför rinken som någon som kan sitta och drömma om behandling i vänlighetens tecken. Njut nu utav att se detta förgätna fantasirike falla igenom sin egen is och sakta tyna bort i historien de aldrig var med att skapa
Citera
2022-10-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ja, du får svara på det, eftersom jag bara har fel om allt och ni har rätt
Bra att du inser hur det ligger till , kanske du ska fundera på varför du alltid har fel ?

Umgås du med fel folk ? Läser fel info ?
Sök , och du skall finna (Zelensky 3:18)
Citera
2022-10-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ja Ryssland som det ser ut just nu kommer nog förlora, och Putins plan att frysa ut EU kommer misslyckas också. Det är då Putin kommer använda kärnvapen.

Vad ska Putin använda kärnvapen mot och vad tror du resultatet blir? Vad kommer han att uppnå?
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Specialoperationen fortsätter med goda resultat

Under det senaste dygnet har ryska styrkor uppvisat stora framgångar i Kharkiv regionen och längs den södra gränsen.

Man framgångsrikt eliminerat hundratals ukrainska soldater, slagit ut hundratals fientliga militärfordon och pansarvagnar, samt ett stort antal artillerisystem.

Vidare har man lyckats skjuta ner 10 ukrainska drönare och 13 amerikanska HIMARS de senaste 24 timmarna.

Specialoperationen fortlöper nu vidare som planerat.

I de nya ryska regionerna gör man nu också klart och tydligt besked om att alla terrorattentat på ryskt territorium kommer att straffas enligt rysk lag.
Invånarna i dessa regioner har valt att stanna och Ryssland kommer garantera fred och säkerhet för dessa medborgare utan undantag.

Lite mer info om den pågående militära specialoperationen kan ni läsa här:https://tass.com/military-operation-in-ukraine
Citera
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Konstigt att du inte fryser, det är inte vinter än.. det är som kallast 1-2c på nätterna.
Först tjatade ni om supervapnen som skulle komma, nu tjatas det om att vi kommer att frysa, tror du vi bor i ett u-land? Förklara varför vi kommer frysa för det argumentet är bara skrattretande och det finns inget land i väst som kommer handla er olja/gas framöver bara för att du går på repeat ang det. Väst kommer aldrig att skapa sig ett energiberoende av ryZzland framöver så återigen har dvärgen felkalkyrerat å det grövsta ang detta
Citera
2022-10-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det fanns ett muntligt löfte. USA:s statssekreterare James Baker lovade Michail Gorbatjov att ”en sak står klar, Nato kommer inte att expandera en tum österut”. Inget nedskrivet dock, och därför inget verifierbart.
Vad som däremot är fakta är att Nato skapades som en motvikt till Sovjetunionen under Kalla kriget. Efter att Sovjet avvecklades diskuterade det att man skulle lägga ned Nato, vilket aldrig skedde. Tvärtom har Nato expanderat till att omfatta 30 länder, och man opererar i konflikter längre bort, t ex Afghanistan.

Ett muntligt löfte?
Köper du ett hus med muntligt löfte?
Eller en ny bil?
Ett avtal är något man skriver på...
Citera
2022-10-26, 18:45
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ja Ryssland är ju kända som skit ärliga, bröt dom inte Budapest memorandum (1994) när dom invadera Ukraina?
Minsk-avtalet? Nej? Ok!
Citera
2022-10-26, 18:46
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ryssarna har jobbat hårt och länge för att förtjäna hatet vilket du är ett bra exempel på
Så några ryssar våldtar och dödar civila = alla ryssar är dåliga
Några ukrainare är nazister = alla ukrainare är nazister?
Citera
Medlem
Citat:
Titta på vilket land som var rankat som mest korrupt innan invasionen (för nu har ju propagandisterna självklart manipulerat statistiken )

Vad tycker du förresten om bootcamps för barn instruerat av nazister?

https://youtu.be/jiBXmbkwiSw

Titta, så gulligt. Dessa hejar du på

Gör jag? Nope, Jag bryr mig egentligen inte ens om Ukraina och ännu mindre deras statsbildning eller befolkning, så där har du helt fel. Däremot bryr jag mig eftersom att det är min skyldighet och mitt arbete att göra, och anledningen är inte för att "rädda" Ukraina, utan att få världen att förstå att rövjålet RYSSLAND fortfarande är vad de alltid varit. Det handlar inte om någon person ala' Zelensky eller Putin, för sådan skit har jag inte tid att bry mig om. Det handlar om att resultat skall uppnås och dessa för JORDENS bästa och INGET annat. Ta du dina diskussioner om nazzar och politiker med andra för dessa struntar jag fullständigt i sålänge de inte betalar mina fakturor och får min moral att vara vad den är. Fan, skaffa dig ett liv pojkvasker
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Se där du tar parti för putler fast du har sagt att du inte tar sida för någon. Hur står det till med personlighetsklyvningen?
Bäst är att putler skickas till Haag och nästa ledare drar tillbaka alla soldater från Ukraina, betalar skadestånd till 100% av allt som rySSen har förstört.

Tror du personlighetsklyvningen är orsaken till den basalt dåliga läsförståelsen eller är det svenska skolsystemet som bör få sig en tillsägelse?

OnT: Hur mycket mark har Ukraina tagit tillbaka sedan offensiven?

Och när tror man att man tagit staden? Läst att det går lite långsammare nu. Är det omgruppera och vänta in mer förstärkningar som görs?
Citera
2022-10-26, 18:47
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Exakt. Jag vet inte varför de flesta i tråden förnekar detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in