2022-10-26, 18:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
För det är inte realistiskt att Putin lämnar Ukraina, ger han upp eller förlorar kriget så förlorar han all makt hemma och de kommer han inte kunna leva med. Det är mer realistiskt att Zelensky inser att Ukraina inte är värt att starta ww3 över och börjar förhandla med Putin.
Så bara för att Putin är mer galen än Zelensky så förtjänar Putin att få mer territorium och gå ur kriget segrande?

Inser du hur knäppt ditt inlägg är. Förstår du inte att om man viker sig för mobbare så fortsätter de. Då återkommer Ryssland om 1 år? 5 år? 10 år? Sedan är vi i samma sits igen men Ryssland är förmodligen starkare. Var vill du att Europa ska ta vägen?
Citera
2022-10-26, 18:33
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Nej det gör jag inte. Vad har du för mentala problem när du inte ens kan läsa det jag skrev utan att se hat för ryssar i dina ögon.
Ryssarna har jobbat hårt och länge för att förtjäna hatet vilket du är ett bra exempel på
Senast redigerad av Taggad 2022-10-26 kl. 18:37.
Citera
2022-10-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ett hangarfartyg kan parkera på internationellt vatten var de vill. De kan även både ryska och amerikanska SSBN. Vad har detta med Ukrainas intågande i NATO menar du.

Var någonstans skrev jag internationellt vatten? Exakt... ingenstans!
Ja det stämmer USA får parkera på internationellt vatten som alla andra. Men de kan OCKSÅ använda vilket NATO-vatten som helst. NATO-länder är som en stor spelplan dit USA kan flytta sina pjäser. Och dessa pjäser kan utgöra ett hot.
Nu har ryssland till slut, efter att ha påpekat detta synbarligen enkla och lättförståeliga faktum sedan typ år 2000 eller något dito, till slut satt ner foten. Det var väl ganska tålmodigt av dem, eller hur?
Citera
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Bättre om han avslutar sitt eget liv, inte många som kommer sakna honom. Finns fö absolut ingenting att förhandla om med ryZzen och dom kommer förlora
Ja Ryssland som det ser ut just nu kommer nog förlora, och Putins plan att frysa ut EU kommer misslyckas också. Det är då Putin kommer använda kärnvapen.
Citera
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
En relevant frågeställning är också varför valde Nato att finnas kvar på tidigt 90-tal när hotet som var syftet med alliansen upphörde ( Warszawapakten) Tyskland föreslog att frigöra sig tex vilket usa starkt motarbetade .. Detta förtar naturligtvis inte Rysslands skuld i invasionsfrågan men det är intressant tanke hur världen hade kunnat vara mindre polariserad..
Nato skapades med två primära syften, det första är ju det vi alltid tänker på; Att med gemensamma krafter stå angripare emot vilket också innebär att eventuell fiende måste ta den saken i beaktande innan de påbörjar stridigheter mot Nato-anslutet land.

Det andra syftet med Nato är att dess medlemmar svårligen startar krig mot varandra vilket före Nato's tillblivelse varit ganska frekvent förekommande i Europa. Jag tror att denna sak fanns i tankarna bland försvarsalliansens deputerade och därmed goda skäl till att utvidga Natosfären med de 'nya' nationer som vid sovjetunionens upplösning visade sitt intresse.

Det var ganska nära att Nato vid senaste årsskiftet skulle hamna i split och oenighet men som av en händelse bestämde sig Putin för att ej låta en sådan sak ske- måhända?
Citera
2022-10-26, 18:35
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Varför tar du inte parti för Zelensky och att rySSnaZZarna har ingen i Ukraina att göra. Du tar visst part för putler för att du vill att han ska sitta vid makten. Av någon anledning så bryr du dig mer om att putler sitter vid makten än att det mördas civila, kvinnor våldtas och barn mördas, städer terrorbombas. Du kan inte ljuga dig ur denna situation. Undrar vem som har mentala problem...
Jag ser hellre att Putin sitter kvar vid makten än att han tas ur makten och startar ww3. Putin är ett wild card.
Citera
2022-10-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
EU styrs av pk-pack. Så ja EU är beredda att låta europeerna frysa och bli arbetslösa.

Alla resurser till Ukraina där ambitionen är att kasta ut ryssarna och sedan i lugn och ro låta Ukraina ge sig på den del av den rysktalande befolkningen i Donbass som ännu inte flytt till Ryssland.
Ingen fara för den ryssttalande befolkningen vare sig före eller nu. En av Putins lögn för att starta sin invasion av Ukraina. Ryzzarna och medlöparna har i stor omfattning redan flytt "hem" till moder ryzzland. Du behöver inte oroa dig för det. Däremot har mängder av ryzzka soldater dött där, men det är en annan femma.
Senast redigerad av Antistalk 2022-10-26 kl. 18:41.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Man vet redan att ryZZarna är hjärtlösa orcher. Men det kommer nya saker varje dag! Som denna berättelse av en ryZZhona:

I Ural begravdes en lagerarbetare, mobiliserad för SVO (Kriget i Ukraina).
Han efterlämnar sin fru, två barn och en handikappad mamma. Ilya var rädd för att gå på en speciell operation, men hans fru övertygade honom om att inte fly från militärvärvningskontoret.
Han var mycket orolig och rädd. Men jag själv sa till honom: "Gå, var inte feg, du kommer att skydda mig och våra barn", sa Anastasia Koroleva. Hans militära specialitet var "förare-mekaniker", hans rang var korpral. Vi fick höra på det militära mönstringskontoret att de nu behövs för specialoperationen, - minns Anastasia. – Han sa att han under sin tjänstgöring i armén höll ett vapen i händerna bara tre gånger. Korolevs uppfostrade två barn tillsammans: en sexårig son till Anastasia från hennes första äktenskap och en tvåårig dotter. Nära byn Ishchenko, Cherson-regionen, hamnade han under intensiv artillerield, där han dog.
Jag har ett bostadslån på lägenheten, och det är inte taget för Ilya, utan bara för mig. Fast vi betalade såklart tillsammans. De sa till mig att de skulle hjälpa till att betala av det. Tack så klart till kommunen för detta, - säger änkan.

Man verkligen tar sig för pannan...Vad är det för efterblivet folk???
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Var någonstans skrev jag internationellt vatten? Exakt... ingenstans!

Ja det stämmer USA får parkera på internationellt vatten som alla andra. Men de kan OCKSÅ använda vilket NATO-vatten som helst. NATO-länder är som en stor spelplan dit USA kan flytta sina pjäser. Och dessa pjäser kan utgöra ett hot.
Nu har ryssland till slut, efter att ha påpekat detta synbarligen enkla och lättförståeliga faktum sedan typ år 2000 eller något dito, till slut satt ner foten. Det var väl ganska tålmodigt av dem, eller hur?

Du skrev att de kan parkera i hamnen hos NATO länder. Jag säger att de kan parkera 4 mil utanför kusten oavsett om landet är med i NATO eller inte. Comprende?
Citera
2022-10-26, 18:38
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Försäkrar dig att ryssarna har jobbat (mördat) hårt och (hotat) länge för att förtjäna hatet vilket du är ett bra exempel på

Va nu snäll, hans läsförståelse är inte i det bästa laget.

OnT: Ja, dom är ju experter på att terrorisera. Väljer civila mål och infrastruktur istället för militära mål. Så vinner man inte i krig. Så förlorar man.

Förlora är Ryzzland bra på. Och att skicka män som lemlästas.
Citera
2022-10-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ja Ryssland som det ser ut just nu kommer nog förlora, och Putins plan att frysa ut EU kommer misslyckas också. Det är då Putin kommer använda kärnvapen.

🙃
Sådärja,nytt hot..
Citera
2022-10-26, 18:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jag ser hellre att Putin sitter kvar vid makten än att han tas ur makten och startar ww3. Putin är ett wild card.

Se där du tar parti för putler fast du har sagt att du inte tar sida för någon. Hur står det till med personlighetsklyvningen?
Bäst är att putler skickas till Haag och nästa ledare drar tillbaka alla soldater från Ukraina, betalar skadestånd till 100% av allt som rySSen har förstört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in