2022-10-26, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Sa inte grannen att det lät som att nån sparkade i väggen? Borde det inte vara en granne som bor vägg i vägg då?

Inte säkert , beror på vem som bor där.. äldre som sover tungt, person som tagit sömntabletter, sen är det inte säkert att sovrum ligger vägg i vägg med duns-väggen. beror på lägenhetsplan.

Sparkar mot vägg.. låter som hon kanske blivit slagen och strypt/kvävd och kämpat emot.. sprattlat...

Bara en teori.

*Ingen öppnade först, när en granne knackar på

*Sen plötsligt hemma fråga granne om skjuts .. vem är vaken då? troligen inte samma granne då. Borde ställt frågor i så fall, blivit misstänksam.

*Möte med männen.. kanske samtal för hjälp (ville ej ta det via telefon) med bortforsling av kroppen.. hon blev ju hemkörd av samma granne efter inköp..

*Sen kommer killarna och tar hand om kroppen
Senast redigerad av Frankenstein1 2022-10-26 kl. 01:00.
Citera
2022-10-26, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hur vet du det? bor du där? Förstår du inte kan säga ja för då röjer du din identitet

Bor inte där, men varit där (innan JJ bodde där)
Hyrt lägenhet av samma hyresvärd.
Sen så ser man även att det lyser dygnet runt utifrån, åker förbi på den gatan ett par gånger varje dag.
Citera
2022-10-26, 00:56
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
För att få diagnosen lindrig intellektuell funktionsnedsättning måste man ha betydande svårigheter med att lära sig läsa, räkna och andra kognitiva förmågor. IQ-nivån ligger på runt 70. Dessa personer klarar inte en vanlig skolgång utan går i särskola.

Jag läser vad du skrivit och det ligger en sanning i det men jag tror ändå att man kan hamna mellan stolarna som barn och speciellt på mindre ort.
Å andra sidan är jag född på 70-talet och född på mindre ort och skulle nog kunna säga att vi hade en och en annan som hade behövt gå i särskola men inte gjorde det.

Jag tror ändå hon har lägre intellektuell förmåga än gemene man (måste man skriva kvinna också?) har.
Citera
2022-10-26, 00:56
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixiesthlm2022
Ok, de kanske va fel sagt, trist de inte gått snabbare framåt då

Det går nog med all sannolikhet framåt. Sen att du inte får veta allt som händer i polisutredningen bakom datorskärmen är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av 1ninja
Tycker det är konstigt att hon har berättad nåt annat till sina kompisar/polisen om kvällen, men inte tänkt att grannen kommer säga nåt om att MH inte va med i bilen til mcd? Varför inte komma på ett bättre alibi isåfall? Varit bättre for henne och inte blivit tagit i den lilla lögnen där….. Why säga det liksom när hon vet att sanningen om det kommer fram hur enkelt som helst

Nu är jag inte riktigt med. Vad är det JJ sagt?
Citera
2022-10-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Var har sett stått om spring i trappan?

Det har nog stått lite allmänt i tråden så nån annan som vet nåt om faktiskt spring i trappan får gärna utveckla men i min mening så var det nog mer överdrivet kring komma hem från krogen och sen ut igen till McD osv.
Citera
2022-10-26, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
De ÄR i praktiken egoistiska, själviska eller hänsynslösa.
Det där är en grov generalisering och direkt fel.

Det är heller inte det som det står i texten som du (felaktigt) citerar. Där står det att "kan personer med AS uppfattas som".

Det är en jäkla skillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Jag läser vad du skrivit och det ligger en sanning i det men jag tror ändå att man kan hamna mellan stolarna som barn och speciellt på mindre ort.
Å andra sidan är jag född på 70-talet och född på mindre ort och skulle nog kunna säga att vi hade en och en annan som hade behövt gå i särskola men inte gjorde det.

Jag tror ändå hon har lägre intellektuell förmåga än gemene man (måste man skriva kvinna också?) har.

Det känns som att du baserar detta på din magkänsla och nidbild av personer med autism.
Citera
Medlem
Det man kan undra är om grannen som skjutsade till donken är involverad. Men det sägs ju att han är avskriven, så polisen kan ju inte ha några misstankar mot honom.
Det enda rimliga är alltså att JJ har transporterat bort kroppen själv efter att hon kom hem från restaurangbesöket, eller med hjälp av MH. MH kan ju ha varit kvar i lägenheten när JJ var på donken. Det måste ju ha varit en hel del jobb ifall hon styckades. De hårda hammarslagen mot golvet kan ju tolkas som ljudet av en styckning. Kroppsdelarna skall paketeras och lägenheten städas extremt noga.
Inte långt efter att JJ kom hem har de sedan burit ner kroppsdelarna till bilen och på väg mot dumpningsplatsen har av någon anledning mobiltelefonen slagits på. Kanske för att förvirra sökandet.
Man kan undra vad de gjorde med sina egna telefoner.
Citera
2022-10-26, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Kommer du ihåg var jjs pappa sa att han var chockad? Minns inte om det var aftonbladet eller expressen eller något annat, skulle vilja ta en titt på vad han sa igen...

Expressen, låst artikel.

https://www.expressen.se/nyheter/pappans-ord-om-haktade-dottern-chockerande-/

Citat:
misstänks kvinnorna ha fört bort Tove vid 02.30-tiden under natten till i söndags.
Pappan känner inte till var 19-åringen då befann sig.

Inlägget redigerat mht regel 1,02

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2022-10-26 kl. 07:17.
Citera
2022-10-26, 01:01
Medlem
Varför handla så sent plötsligt?

varför dessutom möta upp med två andra ?? Kunde handlat mat o åkt hem. Varför var detta möte så akut mitt i natten??

Är killarna kompisar eller någons bror + kompis?

Varför har killar inte trätt fram ?
Citera
2022-10-26, 01:03
Medlem
Tyckte mig se på MH:s tiktok att hon är 1,75 längd. Reslig kvinna med handbollsarm.
Citera
2022-10-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad är intrycket av JJ enligt din vän? Är hon kapabel att göra nåt sånt här? Stått i tråden tidigare att JJ umgicks med sällskap som höll på med droger, är det något som är känt bland dom som känner henne?

Inte pratat om det, ingen vän jag umgås med så sätt.
Men att hon umgås med folk som tar droger vet jag till 100%, och det är ingen som sagt till mig, utan det har jag sett själv. Och ja, jag skulle säga att det är rätt känt. Här i Vetlanda är det väldigt mycket droger, inte narkomaner som man kan tänka sig dem, utan mer ”helg-knarkare” om du förstår hur jag menar. Mestadels tjack, koks & röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in