2022-10-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad menar du? Det ingår i symptombilden att vara naiv och godtrogen.

Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
En tjej med asperger/ autismspektrumdiagnos eller som bara har det lite svårt att läsa sociala koder och därför upplevs som lite annorlunda har statistiskt sett ofta hamnat utanför gemenskapen bland jämnåriga tjejer under skolgången. Inte helt ovanligt att de är godtrogna och står ut med en hel del när de väl hittar en vän (eller en partner).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
https://www.autismforum.se/om-autism/diagnoskriterier-0/autism-i-icd-10-start/atypisk-autism/
"personer med AS uppfattas som egoistiska, själviska eller hänsynslösa"

Står inte ett ord om vare sig naiv eller godtrogen.
Håller era hemmasnickrade diagnoser för er själva och sluta sprida skit.

Kanske ni stött på en idiot med Aspergers syndrom och dragit slutsatsen att alla Aspergers syndromare är naiva och godtrogna när hen egentligen var idiot?
Jävligt naivt!

Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Speciellt Asperger. Diagnosen finns inte längre som egen diagnos, utan ingår numera i autismdiagnos som "högfungerande" autism och är precis som du skriver korrelerat med hög begåvning, inte låg.

Sedan har vi ingen som helst aning om någon av MGM har någon som helst diagnos eller isådanafall vilken.
Exakt!
Hobbydoktorerna i tråden ska ge fan i att smutsa ner tråden med skit som de felaktigt kommit på utifrån någon idiot de träffat på och feltolkat
Citera
2022-10-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror absolut inte på styckning. Som du säger, blod överallt.

Jag tänker att det är möjligt att det blir panik när grannarna knackar på. Allt måste vänta nu, eftersom de är på tårna.
Kanske det är då det beslutas om att ta en paus, springa o hämta chaufför? Han kommer, hämta mat hem igen.

Sen äta. Hoppas på att grannarna somnat. Skrida till verket.
Men hur? Hur utan bil?
Står hennes pappas bil på gården?
Chauffören, han ska inget ha att göra med det här?

Hon har sin egen bil. En Suzuki Alto. Liten men funkar ju sätta nån i och dra.

Stod någon månad skriven på henne efter köpet och skrevs sen över på pappan av de vanliga skälen antar jag.

Han kan ju ha blivit inringd för skjuts vara. Men lär ju ha fått lämna detaljerad redogörelse för polisen.

Hur var TT klädd?
Var hon upprörd?
Tider?
Vilka träffade ni?
Mötte nåt särskilt fordon på vägen?
Vilken väg kördes?

Vi vet ju hur viktiga alla såna uppgifter blir sen när allt ska vägas mot allt i förhören med de misstänkta. Men de har antagligen redan börjat göra bort sig på den fronten.
Citera
2022-10-26, 00:18
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Eftersom expressen skriver att grannen GICK UPP och knackade så självklart bor de under

Jag tror de menade att grannen steg upp (ur sängen). Normala människor sover den tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det är bara en jäkla sopa till rubriksättare som borde gått hem och lagt sig för länge sedan. Reportern säger bara att polisen vill ha tips om cykeln. Inget annat.

Han såg lite frusen ut. Kanske mest behövde få ihop kvällens sista klick till annonsmarknaden.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
NOA Nationella operativa avdelningen. Varför blir den inkopplad, två tjejer mördar en tredje tjej i en mellansvensk stad och NOA blir inkopplad lite märkligt.
Citera
2022-10-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
https://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
https://www.autismforum.se/om-autism/diagnoskriterier-0/autism-i-icd-10-start/atypisk-autism/
"personer med AS uppfattas som egoistiska, själviska eller hänsynslösa"

Står inte ett ord om vare sig naiv eller godtrogen.
Håller era hemmasnickrade diagnoser för er själva och sluta sprida skit.

Kanske ni stött på en idiot med Aspergers syndrom och dragit slutsatsen att alla Aspergers syndromare är naiva och godtrogna när hen egentligen var idiot?
Jävligt naivt!

Exakt!
Hobbydoktorerna i tråden ska ge fan i att smutsa ner tråden med skit som de felaktigt kommit på utifrån någon idiot de träffat på och feltolkat

Har du själv asperger? Du verkar ta det rätt så personligt. Personer med asperger kan absolut vara naiva och godtrogna. Det har att göra med att man inte uppfattar subtila faror på samma sätt som andra. Autistiska kvinnor har en högre risk att utsättas för våld än sina neurotypiska motsvarigheter. Googla om du vill veta mer.

Asperger ser dessutom annorlunda ut hos tjejer än hos män. Det är väldigt underdiagnosticerat hos tjejer.
Citera
2022-10-26, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag tror de menade att grannen steg upp (ur sängen). Normala människor sover den tiden.
Det lät mera som att dom hade gått upp till henne, inte att dom hade gått upp ur sängen, me det 'r ju en tolkningsfåga
Citera
2022-10-26, 00:23
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja för det första så dundrar de ju inte in första dagen och sprayar hela lägenheten med allt de har utan nån metodik får de ju förlita sig på. Och beslut från förundersökningsledaren.
Lär vi bli varse om detta går ända in i mål.

Nu har iaf jag ingen koll på hur de här tjejerna mår ”egentligen”. TT:s oro var kanske på riktigt befogad. Nåt hade hon kanske snappat upp under sina studier vad gäller psykisk ohälsa.

Var nån av tjejerna på väg in i psykos eller nåt? Var nån/de helt galna denna natt?

Var JJ MH:s idol och MH mådde inte toppen och gick i JJ:s koppel och när det skulle hoppas så frågade MH hur högt?

Alltså kan JJ ha använt MH som nån form av ”torped” här även om beslutet och brottet skedde i stunden?

M a o, visade JJ sina rätta färger denna natt och de visade sig vara rätt mörka, även statistiskt sett?

Avel, jag tror du har helt rätt gällande detta med TT och hennes studier i psykiatri när hon nu påbörjat läkarlinjen. Det känns som denna TT är en lugn och stabil tjej.

Jag tror dessvärre att JJ är en riktig femme fatale som man sade förr i tiden. Hon tar det hon får. Jag kan riktigt se hur hon ber lite hastigt rappt sin granne om att bli nedkörd till Mcd. Skulle det dessutom visa sig att hon har psykopatiska drag då besitter de ju oftast en fantastisk charm toppat med karisma.
Citera
2022-10-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Nog många med aspergers här inne, fråga på bara. Vi kan var naiva. Det stämmer

Jag får aspergervibbar av MH. JJ har ryktats vara manipulativ av sig. Aspergervibbarna kommer från tidningsartikeln där MH berättar om sin utmattningsdepression för ett par år sen. Utbrändhet är väldigt vanligt bland tjejer med npf.
Citera
2022-10-26, 00:25
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Jo men knepigt att skaffa alibi EFTER att man gjort grannen uppmärksam på att man ljudmässigt försökt banka och dunsa och hamra och springa sönder huset kl tre på natten.

Var har sett stått om spring i trappan?
Citera
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Två samtal

På vägen till JJ ringer pojkvännen
När hon ska hem ringer hon pojkvännen.

Allt finns i sammanfattningen på sidan 1, inlägg 1
Källa på att hon kl 02.30 ringer pojkvännen och säger att "hon är på väg hem".
Jag tror inte på det där, gissar att källan är mördarna som spridit felaktiga uppgifter bland sina vänner som sen i sin tur snackat med Aftonlögnen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ja eller lyckas man slå i hennes huvudet med något men missar då och då?
Men borde vara blodspår då. Om de inte lagt ut pladt som i nån Hollywoodrulle…

Och på tal om blod så går en styckning i en tonårslägenhet nog inte helt obemärkt förbi en kriminaltekniker? Lgh borde lysa upp som en julgran även om de gnott hela söndagen inbillar jag mig.
Kriminalhistoriskt skulle det bli intressant men antar rubriceringen skulle vara mord nu om det styckats i lgh.
Tror inte på stycknings teorin, däremot matta eller väska. Här är en vuxen man i en resväska:

https://youtu.be/lcFHvmqt0Z8
JJ reste till israel, polisen borde fråga om hon har sin resväska nånstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in