2022-10-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Var seriös, cafeet är en mötesplats för Fridays for future och Greta alltsedan vi drog igång allt på Mynttorget under det första året! Om du är med i F4F och bor i Stockholm vet du väl om detta.

Undviker att här nämna cafeets namn främst av vissa säkerhetsskäl, även om det är rätt känt. Greta får gå ut offentligt med namnet på cafeet om hon så vill.

Greta gör ibland te och choklad själv, det stämmer, men ibland vill hon ändå hänga och fika på detta trivsamma cafe. Jag är precis som Greta fullt aktiv i F4F som både miljö- och klimataktivist.

Ett franskt sammandrag fast på engelska av vad Greta nu vill finns nu även på nedan länk.

https://www.rfi.fr/en/france/2022102...te-change-book
Den innersta kretsen har blivit intervjuad.Där framkom det att det är läskigt med dom äldre männen som frågar efter Greta. Så det så kallade hemliga cafeet är väl mest ett ställe för stalkers att hänga på.
2022-10-26, 09:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Inte när jag har varit där, i vart fall då kom hon vänligt även på eftermiddagen efter sin lunch, men Greta kanske då hade utsträckt besökstiden, vem vet!?

Antar att du använde ett smeknamn på cafeet med trevlig personal, som ligger nära Mynttorget.

Oavsett prisnivån så gillar Greta att fika där, särskilt på vintern. Det finns säkert fler än jag som gärna bjuder henne, när cafeet inte själva bjuder henne.

Du verkar inte vara en regelbunden besökare, då du saknar viss info.
Hon är där tidig förmiddag, det är därför bilderna läggs ut runt 8-10. Sen åker hon till skolan.
Alla butiker efter Mynttorget är rena rama turistfällorna, om Greta skulle sätta sig att fika där så hade hon blivit för påpassad och fotad av turister. Det finns inga bilder därifrån t,ex

Det har aldrig slagit dig i tanken att det i princip aldrig är några äldre med på fredagsbilderna?
2022-10-26, 09:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Har en hel del annat att göra. Jobbar du bara med tråden!?
Du får väl hänga med lite mellan skoven. Det är ju bara konstigt att du som låtsas ha telepatisk kontakt och rådgivare till Greta inte ens vet om de grundläggande händelserna.

Nu borde hon ivf, sitta på tåget eftersom hon kommer vara huvudgäst på Londons Litteraturfestival i morgon. Kanske fredagsbilden kommer ifrån England nästa gång.

Samt det känns som det kommer bli någon större aktion någonstans i Europa under COP27 veckan.
Du som medgrundare till FFF borde kunna informera oss om den?
Senast redigerad av Giant Squid 2022-10-26 kl. 09:32.
2022-10-26, 12:22
Medlem
Citat:
Här kommer en nästan ny artikel om en större intervju med Greta!

https://www.theguardian.com/tv-and-r...ng-with-people

Själva den nya BBC-intervjun som är rekordlång för att vara med Greta, en trekvart, hittar du här!

https://youtu.be/WFfUjvTYEdU

Den "rekordlånga intervjun" verkar inte vara någon större kioskvältare så här långt:

294 visningar sedan den lades upp 19 okt. 2022 och bara 3 kommentarer so far.

Men vänta tills hennes bok kommer ut i butikerna - då j-vlar kommer det att bli åka av.
2022-10-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon är där tidig förmiddag, det är därför bilderna läggs ut runt 8-10. Sen åker hon till skolan.
Alla butiker efter Mynttorget är rena rama turistfällorna, om Greta skulle sätta sig att fika där så hade hon blivit för påpassad och fotad av turister. Det finns inga bilder därifrån t,ex

Det har aldrig slagit dig i tanken att det i princip aldrig är några äldre med på fredagsbilderna?

Nej, varför är det inte det? Skäms ungdomarna för att synas tillsammans med er?
2022-10-26, 12:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nej, varför är det inte det? Skäms ungdomarna för att synas tillsammans med er?
Vilka "er".Har klimakteriet gjort dig dement?
Jag är ju inte med i FFF har jag ju sagt.
Det finns ju delar för äldre och yrkesgrenar man kan supporta isf,.
2022-10-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilka "er".Har klimakteriet gjort dig dement?
Jag är ju inte med i FFF har jag ju sagt.
Det finns ju delar för äldre och yrkesgrenar man kan supporta isf,.

Jag har över huvud taget inte nämnt ditt namn. Du adresserade Inspiratoeren och jag fortsatte på ditt inlägg.

Med tanke på att du inte är medlem så är det imponerande att du har - eller låtsas ha - så mycket insyn i deras diverse epostadresser och göranden och låtanden. Du visste ju till och med att F4F har hundratusentals medlemmar. När de i själva verket väl inte ens har något medlemsregister?

Citat:
Greta Thunberg (klimataktivist)
Postat av Giant Squid

Hur kan man vara bestulen på sin ungdom om man seglat över Atlanten fram och tillbaks och är känd på första namns basis över hela världen, och är tjenis med alla maktspelare som finns.Och har startat en världsomspännande organisation med hundratusentals medlemmar
Jag tror du projecerar dig själv för mycket i dina åsikter om Greta

Men i stället för att hålla på och klistra demensdiagnoser på andra så kanske du kan försöka hålla trådens ämne, titta på intervjuerna med Greta och kommentera dem?

Jag har själv genomlidit ca 20 minuter. BBC-killen var åtminstone lite bättre än väntat. Greta ser omväxlande ut som om hon ska brista i gråt, omväxlande brister hon ut i fnitterattacker. Det där med att försöka ha en "British accent" tycks hon ha glömt bort.
2022-10-26, 13:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag har över huvud taget inte nämnt ditt namn. Du adresserade Inspiratoeren och jag fortsatte på ditt inlägg.

Med tanke på att du inte är medlem så är det imponerande att du har - eller låtsas ha - så mycket insyn i deras diverse epostadresser och göranden och låtanden. Du visste ju till och med att F4F har hundratusentals medlemmar. När de i själva verket väl inte ens har något medlemsregister?

Men i stället för att hålla på och klistra demensdiagnoser på andra så kanske du kan försöka hålla trådens ämne, titta på intervjuerna med Greta och kommentera dem?

Jag har själv genomlidit ca 20 minuter. BBC-killen var åtminstone lite bättre än väntat. Greta ser omväxlande ut som om hon ska brista i gråt, omväxlande brister hon ut i fnitterattacker. Det där med att försöka ha en "British accent" tycks hon ha glömt bort.
Man kan ju faktist känna folk och deras familjer utan att vara med i någon organisation.

Brittish accent har hon ju jämfört med Björk som rullar på R:en .
2022-10-26, 16:39
Medlem
Citat:
Har en hel del annat att göra. Jobbar du bara med tråden!?

Frågan kommer från farbrorn som tömmer ur sig bibellånga texter om Greta mest nattetid och morgontimmar då de flesta sover djupt Haha.
Eller är det ditt jobb ?
Nattarbete skriva om Greta
2022-10-26, 19:36
Medlem
Recension av Gretas nya klimatbok. Trots en tidning som brukar vara mycket vänlig mot Greta, kritiseras bokens brist på lösningar på klimatkrisen. Däremot beröms boken för att innehålla rejält med intressant information.

https://www.google.com/amp/s/amp.the...global-warning

Skämttecknarna sätter fart och retas med Greta återigen idag. Den förra versionen skrattade Greta mycket åt!

https://youtu.be/pAZZkPMMs_Q

En till hel ny intervju med Greta, hon kör hårt nu! Hon talar bland annat om hur hon blev chockad av de stora ojämlikheterna i levnadsvillkoren i världens rikaste land USA.

https://youtu.be/wpvbaKip214

Greta: Vi har blivit alltför gröntvättade! Översättning till svenska av hennes text i den nya klimatboken!

https://www.globalpolitics.se/greta-...p-for-var-sak/

"Greta Thunberg has spoken out against the fast fashion industry for “greenwashing” as she calls on influencers and the media to raise awareness of the link between fashion and the climate crisis."

https://www.google.com/amp/s/sports....070500811.html
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-26 kl. 20:05.
2022-10-26, 21:28
Medlem
Gretas tal i Glasgow.

https://www.google.com/url?sa=t&sour...BaTp9ZODWsKbQc
2022-10-26, 21:34
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Greta: Vi har blivit alltför gröntvättade! Översättning till svenska av hennes text i den nya klimatboken!

Greta sa detta på ett lågmält och neutralt sätt. Du gör om det till ett utrop. vilket definitivt inte är Gretas still i intervjun. När du återger Greta, var vänlig återge henne på ett rättvisande sätt och inte som en satmara som trycker ner sina åsikteri halsen på folk. Debatten om Greta skulle må bättre av att vara balancerad, det gäller dig med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in