2022-10-26, 10:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca
En av JJ's granne jobbar som vakt på nöjet. Vet att han jobbat denna kväll så inte konstigt om det är han som kört upp henne då han troligtvis kommit hem från jobbet sent och då är vaken.

Kanske var han som noterade TT:s cykel då?
Citera
2022-10-26, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Kan TT blivit knuffad ner från fönstret på 3:dje våningen? Det såg på google street view ut som om det var gräs nedanför det högsta gavelfönstret (kan du bekräfta det?) . Då har man en förklaring på hur dom fick ut kroppen ur lägenheten, sedan var det bara att dra den en bit till JJ's eller någon annans bil och köra iväg och dumpa kroppen.

Det är gräs nedanför ja, men tveksamt om dem knuffat ut henne, alldeles för stor risk att bli upptäckt då det ligger hus runt omkring. Men vem vet!
Citera
2022-10-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har stor respekt för människors olika trosuppfattning men jag är skeptisk till sekter, tystnadskulturen inom dom, hjärntvätten, ja det mesta faktiskt.
Jag tror att M är snarare påverkad av den uppfostran än någon Npf diagnos to be frank, depression och ev psykisk ohälsa hon talat om är rätt självklar då hon är uppvuxen i en sekt som fördömer homosexuella lägg därtill att hon är adopterad sånt trasselsudd i själen ligger nog och gör sig påmind och påverkar ens grubblerier.

Fint att du tog upp den religösa vinkeln, världen dessa tjejer är formade i.

För många år sen fanns en sommarpratare på P1 (som jag tyvärr glömt namnet på) som berättade om hur det varit i frikyrkan hon tillhört och insikterna som ledde fram till hennes avhopp.

Det intressanta i denna story, just för detta fallet, är hur allt personligt ansvar försvann iom att de alltid blev ”förlåtna av gud” oavsett handling. Det var alltid andras fel, något egenansvar fanns inte, det rann av som på tyflon.