2022-10-26, 10:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca
En av JJ's granne jobbar som vakt på nöjet. Vet att han jobbat denna kväll så inte konstigt om det är han som kört upp henne då han troligtvis kommit hem från jobbet sent och då är vaken.

Kanske var han som noterade TT:s cykel då?
Citera
2022-10-26, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Kan TT blivit knuffad ner från fönstret på 3:dje våningen? Det såg på google street view ut som om det var gräs nedanför det högsta gavelfönstret (kan du bekräfta det?) . Då har man en förklaring på hur dom fick ut kroppen ur lägenheten, sedan var det bara att dra den en bit till JJ's eller någon annans bil och köra iväg och dumpa kroppen.

Det är gräs nedanför ja, men tveksamt om dem knuffat ut henne, alldeles för stor risk att bli upptäckt då det ligger hus runt omkring. Men vem vet!
Citera
2022-10-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har stor respekt för människors olika trosuppfattning men jag är skeptisk till sekter, tystnadskulturen inom dom, hjärntvätten, ja det mesta faktiskt.
Jag tror att M är snarare påverkad av den uppfostran än någon Npf diagnos to be frank, depression och ev psykisk ohälsa hon talat om är rätt självklar då hon är uppvuxen i en sekt som fördömer homosexuella lägg därtill att hon är adopterad sånt trasselsudd i själen ligger nog och gör sig påmind och påverkar ens grubblerier.

Fint att du tog upp den religösa vinkeln, världen dessa tjejer är formade i.

För många år sen fanns en sommarpratare på P1 (som jag tyvärr glömt namnet på) som berättade om hur det varit i frikyrkan hon tillhört och insikterna som ledde fram till hennes avhopp.

Det intressanta i denna story, just för detta fallet, är hur allt personligt ansvar försvann iom att de alltid blev ”förlåtna av gud” oavsett handling. Det var alltid andras fel, något egenansvar fanns inte, det rann av som på tyflon.

Utan samvete eller ansvar mot andra sitter ett erkännande så pass långt inne att den självklara rättfärdigheten av sina handlingar blir verkligheten.

Jag tänker att det isf är en oerhörd hög mur för polisen att ta sig över.

20-år kan låta ungt och tyckas vara lätt som en plätt att knäcka. Men sådant mind-set har nog ingen ålder och kanske de aldrig någonsin kommer erkänna.
Citera
2022-10-26, 10:48
Medlem
Nån som vet ifall JJs grannar har en koppling till de boende på gränsgatan där cykeln ska ha hittats? Eller om JS har det?
Citera
2022-10-26, 10:48
Bannlyst
Var det T man hittat i Svedala?
Citera
2022-10-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Var det T man hittat i Svedala?

var en 70åring
Citera
2022-10-26, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nån som vet ifall JJs grannar har en koppling till de boende på gränsgatan där cykeln ska ha hittats? Eller om JS har det?

Den äldste av de 3 bröderna bor ett stenkast längre ner.
Citera
2022-10-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
https://www.facebook.com/j*n.hans*n.5895

Ah my bad. Verkar vara pappan.
Citera
2022-10-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Att folk inte har lärt sig efter mordet på Vatchareya, mordet på Wilma, mordet på Lovisa Lindh. RING SNUTEN när det låter och ingen öppnar!!
Stort misstag ja och eftersom det också skett så många mord och mordförsök i Vetlanda borde grannarna ringt. Vet inte vart dom skulle kommit från och hur tid det skulle ta på helgen i Vetlanda men dom skulle iallafall dykt upp.
Citera
2022-10-26, 10:57
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Fint att du tog upp den religösa vinkeln, världen dessa tjejer är formade i.

För många år sen fanns en sommarpratare på P1 (som jag tyvärr glömt namnet på) som berättade om hur det varit i frikyrkan hon tillhört och insikterna som ledde fram till hennes avhopp.

Det intressanta i denna story, just för detta fallet, är hur allt personligt ansvar försvann iom att de alltid blev ”förlåtna av gud” oavsett handling. Det var alltid andras fel, något egenansvar fanns inte, det rann av som på tyflon.

Utan samvete eller ansvar mot andra sitter ett erkännande så pass långt inne att den självklara rättfärdigheten av sina handlingar blir verkligheten.

Jag tänker att det isf är en oerhörd hög mur för polisen att ta sig över.

20-år kan låta ungt och tyckas vara lätt som en plätt att knäcka. Men sådant mind-set har nog ingen ålder och kanske de aldrig någonsin kommer erkänna.

Helt korrekt. När man är uppvuxen med lärandet att handpåläggning botar sjukdomar så blir det sjävklart en del av ens tro.

Kanske hon började ifrågasätta denna tro med tanke på att hon verkar vara homosexuell något som inte är populärt.

En vän till mig hade svårt att komma i från att armageddon inte skulle inträffa för hon hört hela sitt liv att domedagen kommer snart.

Konformiteten av dess slag är svårt att slå sig fri från.
Citera
2022-10-26, 11:02
Medlem
Vet inte om jag är ute och cyklar men känns som avundsjuka driver dom till illdåd. Efter käkar dom på McDonalds som att inget hänt inte ens ledsna. Framgångsrik tjej som kommer in på läkarlinjen det är mycket svårt att göra. Trots att hade uppehåll hur långt det än var. Inte behöver hon rymma från något.
Citera
2022-10-26, 11:05
Medlem
Går ju inte heller att utesluta att JJ har tagit med sig MHs mobil när hon fick skjuts till donken för att förvirra polisen (tänkte med uppkoppling på master och frånkoppling från JJs wifi osv)
Då ser det ut som att MH också har åkt dit precis som JJ sagt i förhör.
Då borde det väl uppfattas som att Grannen "ljuger" om att han enbart skjutsade JJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in