2022-10-23, 10:52
Medlem
Så här 10+ matcher in så får man ju ge ett rejält underbetyg till Nubbens sejour i HV.

Ingen av nyförvärven kommer upp i nån egentlig nivå och vafan han såg i Nättinen kan man ju verkligen undra, o där skickade man upp ett tvåårskontrakt. Frågan är om man bara ska försöka dumpa alla utländska förvärv och försöka satsa på och hitta lite fler spelare som brinner för det.

Bödker, Miele, Vigneault, Vesel, Nättinen och Billins visst inget glöd över huvudtaget.
Citera
2022-10-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Så här 10+ matcher in så får man ju ge ett rejält underbetyg till Nubbens sejour i HV.

Ingen av nyförvärven kommer upp i nån egentlig nivå och vafan han såg i Nättinen kan man ju verkligen undra, o där skickade man upp ett tvåårskontrakt. Frågan är om man bara ska försöka dumpa alla utländska förvärv och försöka satsa på och hitta lite fler spelare som brinner för det.

Bödker, Miele, Vigneault, Vesel, Nättinen och Billins visst inget glöd över huvudtaget.

Andre Petersons 5 mål hittills är väl ändå godkänt? Han har spelat 11 säsonger utomlands. Kommer till en helt ny liga ( SHL) och helt nytt lag ( HV 71).
Kan ändå tycka han får godkänt.

Resten är som du säger tveksamma hittills. Nättinen en flopp.
Citera
2022-10-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 861mannen
Jag är faktist ganska nöjd med LaLeggia -> HV71. Förutsatt att vi landar en till back utöver Joonas Lyytinen.

M P S är en ganska billig lösning och rätt smart värvning endå med tanke på dom 2 skador vi nyligen åkt på. (Halloran & Hartmann)

LaLeggia gjorde en riktigt bra första match i HV. 1 mål en assist.

Plus att Niklas Hjalmarsson är på ingång. En av NHLs bästa defensiva backar på 2010-talet. Grymt uppskattad i Chicago och assisterande kapten i Arizona sina 4 sista säsonger.
Citera
2022-10-24, 11:33
Klasen överens med DIF, förstår det om hans son är sjuk och vill flytta hem till Stockholm.

Lycka till Linus och hoppas din son blir frisk
Citera
2022-10-24, 11:34
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Heja Vita hästen.
Citera
2022-10-25, 07:37
Medlem
Vad tror vi om enormt speciella Linus Klasen i Djurgården?
Jag tror ändå i slutändan att han kan va den som tippar över till Djurgårdens fördel, och att han hjälper oss till en SHL-plats.
Citera
2022-10-26, 00:21
Medlem
Soul Patrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Vad tror vi om enormt speciella Linus Klasen i Djurgården?
Jag tror ändå i slutändan att han kan va den som tippar över till Djurgårdens fördel, och att han hjälper oss till en SHL-plats.

Det tror och hoppas jag verkligen! Vill ha upp
er igen för det känns tomt utan de klassiska
mötena mot er. Det finns lag man bara hatar och inget mer och det finns
lag man älskar att hata och samtidigt respekterar. Kämpa!!
// FBKare.
Senast redigerad av Soul Patrol 2022-10-26 kl. 00:25.
Citera
2022-10-26, 10:12
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soul Patrol
Det tror och hoppas jag verkligen! Vill ha upp
er igen för det känns tomt utan de klassiska
mötena mot er. Det finns lag man bara hatar och inget mer och det finns
lag man älskar att hata och samtidigt respekterar. Kämpa!!
// FBKare.
Nja, mötena med DIF senaste åren är inte vad de varit. Känns som hela den klubben saknar spelidé. Bygger på en skev självbild av att spela tufft när de i själva verket spelar fegt, fult, och saknar vinnarkultur. Jag hoppas också de kommer tillbaka, men inte i det skick som de lämnade i.
Citera
2022-10-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Nja, mötena med DIF senaste åren är inte vad de varit. Känns som hela den klubben saknar spelidé. Bygger på en skev självbild av att spela tufft när de i själva verket spelar fegt, fult, och saknar vinnarkultur. Jag hoppas också de kommer tillbaka, men inte i det skick som de lämnade i.

Tja, vissa stunder kan jag hålla med om lite skev självbild så att säga.
Däremot så beror raset till viss del på ekonomi och Djurgårdens sämre förutsättningar att tjäna pengar på hemmamatcher, pga att de hyr sin arena.
Men uppenbarligen har de råd att signa Klasen iaf.

Däremot så har ju t.ex. Djurgården och Färjestad tillsammans en enorm historik av matcher, vilket ändå berör många fans på ett helt annat sätt än de "nya lagen" i SHL.
Saknar vinnarkultur..... jo, hela manskapet är väl utbytt sen senast det gick riktigt bra, men jag tror ändå att många klassiska lag uppskattar att ha Djurgården uppe i SHL av rent historiska skäl.

Idag är Färjestad ljusår bättre än Djurgården, men vi var i final 2019 mot Frölunda.
Men nu handlar det om att slita sig upp mot en eventuell topp igen, om det ens går.
Citera
2022-10-27, 15:06
Medlem
Löst rykte florerar om Loui Eriksson till HV71.......
Citera
2022-10-27, 15:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Förvånar mig inte om så är fallet då Nubbens kupp gick i stöpet ang Isac Brännström att Luleå skulle släppa han i förtid....
Citera
2022-10-27, 18:00
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Hur många spelare tog hv in förra året? De måste ta in dubbelt så många som de flesta andra andra. Kommer aldrig hålla om de inte bygger kvalitativa lag.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-10-27 kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in