2022-10-26, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
ring o tipsa

Jag har kontaktat dom och det skulle tas vidare till kollegor! Lång jäkla kötid, märks att polisen är underbemannade..
Citera
2022-10-26, 09:16
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
I Boden så uteslöt de väl inte att mordet skett i lägenheten? Det var väl snarare att styckningen inte ägt rum där?

Man har naturligtvis inte hittat någon tekniskt bevisning som tyder på att ett mord ägt rum i JJ's lägenhet, för annars hade de väl varit häktade på sannolika skäl för människorov och mord. Men att deras utsagor flyger sämre än Eddie the Eagle, gör att de sitter som de gör. Polisen har säkert fler vittnes-iakttagelser som varken media eller vi fått reda på ännu som skjuter de i sank. Inte bara att en mobiltelefon kunnat bindas tekniskt till lägenheten, utan fler saker.

I fallet Wilma så hade man hittat en del blod men analysen av det blodet hade inte kommit in ännu när dom tillslut hittade huvudet 9dagar senare. Detta va då synligt blod dom hittat. Man använde inte fluorescerande medel (Bluestar i det här fallet) förrän den 5 december (hon anmäldes försvunnen den 17e november!) och då hade man fortfarande inte fått tag på svar från blodstänket man hittat från början..

Så jag drar slutsatsen att utan kropp lär det dröja 2-3v innan man kan tänka sig svar som går att fastställas utifrån det blod dom då eventuellt funnit i lägenheten
Senast redigerad av FruEd 2022-10-26 kl. 09:29.
Citera
2022-10-26, 09:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
https://www.facebook.com/marketplace/item/1527707284318466/?hoisted=false&ref=product_details&referral_code=m arketplace_top_picks&referral_story_type=top_picks

Är inte detta rätt komiskt?
En silvrig BMW på marketplace som lades ut för 6 timmar sen.
Ingen idiot skulle väl sälja den så här om den florerat i detta fallet, men det kan inte bara gå mig förbi.

Det är många konstiga saker med annonsen i mitt tycke. Tror att det är ett skämt när man läser beskrivningen, haha. "Bilen går mycket bra I motor och låda, växla mjukt och fint." Får man veta något om bilen på "riktigt"??

Vid snabb affär- kan priset sänkas, språket överensstämmer inte med säljarnens namn, varför är reg, numret dolt?

Scam...
Citera
2022-10-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Bmw:n som är ute på annons ägs inte av någon i JS’s familj eller flickvännen.

Någon som känner igen bilen?

tack för bra upplysning..
bilen finns även ute på blocket..
Senast redigerad av Kommisarien89 2022-10-26 kl. 09:24.
Citera
2022-10-26, 09:30
Medlem
Silvrig bmw som ska ha setts på mcdonalds, ägaren bor nära JJ, en av grannarna jobbar som vakt på Nöjet...

Börjar bli lite för många grejer för att det ska bara rena tillfälligheter. Lägg till att det finns luckor i MGM berättelse för polisen. Jag förstår att de sitter häktade på sannolika skäl.
Citera
2022-10-26, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har stor respekt för människors olika trosuppfattning men jag är skeptisk till sekter, tystnadskulturen inom dom, hjärntvätten, ja det mesta faktiskt.
Jag tror att M är snarare påverkad av den uppfostran än någon Npf diagnos to be frank, depression och ev psykisk ohälsa hon talat om är rätt självklar då hon är uppvuxen i en sekt som fördömer homosexuella lägg därtill att hon är adopterad sånt trasselsudd i själen ligger nog och gör sig påmind och påverkar ens grubblerier.

Behöver inte vara en npf diagnos, med den uppväxten du beskriver så låter det ytterst troligt hon har borderline.

Du blir inte en dålig människa pga en hemsk uppväxt om du inte får en personlighetsstörning
Citera
2022-10-26, 09:38
Medlem
Bmw - silvrig- annons både fb & blocket står inte på JS
men enligt annonser är det han som säljer, åt sig själv eller någon annan utgår ju inte i annonsen.

MEN vi har i alla fall fått reda på att ägaren inte bor i Vetlanda utan Åseda.
Citera
2022-10-26, 09:40
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Bmw - silvrig- annons både fb & blocket står inte på JS
men enligt annonser är det han som säljer, åt sig själv eller någon annan utgår ju inte i annonsen.

MEN vi har i alla fall fått reda på att ägaren inte bor i Vetlanda utan Åseda.
Ca 40min - 45km sydost om Vetlanda
Citera
2022-10-26, 09:42
Medlem
Varför var de tvungna att ta med Tove till den misstänktes lägenhet för att ”prata ut” det behöver man väl inte gå ända dit för att göra.
Citera
2022-10-26, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Varför var de tvungna att ta med Tove till den misstänktes lägenhet för att ”prata ut” det behöver man väl inte gå ända dit för att göra.

Nöjet stängde - kallt, regn & blåsigt ute - dom fan alla anledningar till att inte va ute i alla fall..
Citera
Medlem
Grannar i flerfamiljshuset uppger att de hörde flera höga dunsar från den misstänkta kvinnans lägenhet vid 03-tiden på natten, enligt källor.

Dunsarna ska ha varit så höga att en granne gick dit för att kolla att allt stod rätt till, enligt uppgifter till Aftonbladet.

I samband med det ska grannen först ha knackat på och sedan hört nya dunsar – som att någon sparkade mot väggen – igen.

Eftersom ingen öppnade, ingen sa något, och inget mer hände, ska grannen sedan ha gått hem igen.

Ett kort tag senare ska en av de misstänkta kvinnorna ha fått skjuts av en granne till McDonalds, enligt uppgifter.

Kvinnan ska där ha beställt mat, sedan gått ut och pratat med två män i en bil på parkeringen. Därefter ska grannen ha skjutsat tillbaka kvinnan till bostaden igen. Inga män är misstänkta för brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Minns att jag reagerade på åldersskillnaden. Varför umgås dessa tjejer med 10 år yngre MGM? Jag är själv nära 30 men skulle aldrig frivilligt umgås med en 18- och 19-åring. Verkar inte finnas något släktsamband heller. Kan det vara droger inblandat?

Nej, dem (systrarna) sysslar inte med droger, det vet jag till 100%.
Dock är det inte helt ovanligt att man umgås med den ålderskillnaden här i Vetlanda. Förr när jag var ute mycket var det mer regel än undantag att det på fester var allt mellan 20-35 åringar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in