Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Med substans menar jag definitivt inte personliga tyckande av den självutnämnda polisen på Skandia. Inte heller teoretiska gula streck som PU mumlade fram. TP/Filter har lyckas skriva en bok helt utan substans mot den dom anklagar. (kanske en bedrift i sig)
Substans skulle kunna vara att ett hittat "palmevapnet" kan knytas till vapensamlaren.(en början)
Substans skulle kunna vara att några mordplatsvittnen, skulle sagt "att den där Engström som figurerat i media är väldigt lik gm".
Substans skulle kunna vara att LP helt enkelt pekar ut Engström.
Substans skulle kunna vara att en anställd på Skandia, säger sig sett en S&M i Engström skrivbordslåda.
Substans skulle kunna vara att LJ och YN säger att löpstilen på gm påminner om Engströms löpstil.
Substans skulle kunna vara att exfrun säger att Engström jobbade över för att som han sa "någon jävla kväll kommer jag stöta ihop med OP".
Substans skulle kunna vara att exfrun säger, "jag ljög, Engström hade en gammal halvlång täckjacka och en mörka mössa på sig mordnatten".
Inte ens det här skulle räcka men det är skäl att gå vidare på...
1.
Framkom inte kopplingen till vapensamlaren först i och med TP:s efterforskningar, rätt nyligen alltså?
Tänk om PH och Palmeutredningen hade känt till den detaljen 1986. Vad hade hänt då tror du?
PH gick in i Skandiamannens kontor redan sommaren 1986 för att leta efter till exempel vapenfett.
Det enda han hittade var dessvärre en handskriven lapp där adressen till dit kulorna skickades stod.
Så SE förefaller ha haft något slags intresse vad gäller analysen av kulorna.
Eller har jag fått det här om bakfoten?
2.
Endast YN fick frågan, i början på 1987, om SE var lik GM.
Men den bild hon fick se var en från SE i media, troligen med en annan jacka och med ansiktet dolt.
Hon säger att det skulle kunna vara rätt person, minus jackan.
Även de beskrivningar som NF och LJ ger kan passa in på SE den aktuella kvällen.
3.
Det kanske hon indirekt gjorde. Var det inte blå jacka, smal mun och runda kindknotor?
Nu kommer jag få däng av Enöff igen, men hur ser SE:s kinder ut när han har nedböjt huvud?
Nämner hon inte grå byxor med? SE medgav först mellangrå, men ändrade sedan till svarta.
4. En puffra i byrålådan ... Då hade väl fallet varit löst sedan länge.
5. Den löpstil LJ beskriver hos GM kan stämma in på SE: framåtlutad, tunga men snabba steg, vevar med armarna på ett särpräglat sätt ...
6. Hon (och HO) nämner att han hade en blå jacka. SE själv hävdar att han hade en svart jacka.