Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Det rasslar på rätt så bra just nu. Ökar hela tiden om man kollar på de hundra senaste blocken.
Jag har som sagt inte hängt med riktigt senaste månaderna, men något som framstår som sjukt i den här grafen är inte OFAC compliance i sig, det är att none-OFAC compliance under MEV-boost är i det närmaste 0. Det vill säga när jag tittar på grafen ser det just nu ut som vi konvergerar mot närmare 100% OFAC compliance, för obv kommer MEV-boost konkurrera ut resten.
Som sagt saknar jag en del kontext just nu men.. det ser ju inte helt bra ut. Vilket jag igen omvänt ser som ganska bra, för det är bättre att vi hamnar där nu snarare än senare. För det forcerar åtgärder. Och det är dels bra om det händer tidigare snarare än senare, och vi har också något av en lucka just nu att åtgärda saker eftersom den globala marknaden är upptagen med att noja sig över ekonomi och går inte all in i magiska internetpengar.
Jag tänker mig att det kan vara så att flashbots kör default OFAC compliance och att det är vad som gör att detta blir så skevt. Men jag ska dyka ned i vad som egentligen händer.