Citat:
Att de försöker värva mig som agent har jag svårt att tro med tanke på vad de utsätter mig för dagligen. Till skillnad från många andra i denna tråd så tror jag inte att jag trakasseras pga att jag anses vara en "viktig" person utan det beror på något annat. Det är antingen för att jag stör mina grannar omedvetet eller för att de ogillar att jag catfishar folk. Det är svårt att veta vilken anledning när de aldrig talar med mig. Inte ett enda sms eller brev.
Visst. Folk som låtsas att vara någon annan på nätet är märkliga men stalka övervaka terrorisera någon 24/7 är ett mycket mycket märkligare beteende, trodde ärligt talat att det är något som endast moralpoliser i Iran skulle syssla med.
Visst. Folk som låtsas att vara någon annan på nätet är märkliga men stalka övervaka terrorisera någon 24/7 är ett mycket mycket märkligare beteende, trodde ärligt talat att det är något som endast moralpoliser i Iran skulle syssla med.
Det mest rationella är att de tror att man är nyckeln till ngn tungt kriminell person/personer/politiska extremister. De är dock inte rationella själva, så behöver inte vara så heller. De verkar prata med alla runt en, sådant gör såvitt jag förstår bara säkerhetstjänsten. Alla runt en uppger märkliga anledningar till att det hela sker också; ingen hint om att de skulle tro man är kriminell eller har kriminella kontakter heller....
Mina har iaf hintat flera gånger att de kommer ge sig när jag skaffar en partner. Det låter väl ganska rimligt också, men en vet aldrig.
De har väl nästan gett sig nu också, gjorde knappt ngt på hela sommaren och knappt något efter sommaren heller. Är ju oerhört personalintensiva operationer som verkligen kräver att koordineras.
Bästa sättet att få dem att sluta är att spela in dem med spionglasögon eller annat. De är livrädda att hamna på bild, och löpa risk att bli dömda/uthängda eller grövre än så.
En del har fått slut på det hela efter att de skaffat sig ett skjutvapen vet jag (då löper man samtidigt ev risk att bli skjuten själv dock).
Att misshandla någon av dem gör tydligen att de slutar, har jag hört. Inget jag rekommenderar dock. Då får de ju en till att framstå som en brottsling.
Konstigt hela grejjen.
De flesta som är med på det är riktiga losers som det är synd om. Kul att de har lite högdjur med också dock, av skiftande kvalité, skall sägas.
Absolut bästa är att ignorera och bara tacka det som erbjuds. Ev kompensation kommer senare.
Tror agenten var lite sur på mig för de hade försökt etablera kontakt med mig i flera år, men det gick inte, kanske blev lite less, jobbigt att säga till chefen att inget går; sedan säkert ngn galen privat finansiär med på tåget (med oklar agenda), för känns för konstigt att det faktiskt bara skulle vara myndigheterna - ja vem vet!
Leva och njuta av livet är nog modellen.