2022-10-26, 00:40
Medlem
Det här fallet är verkligen udda, men intalar mig ju att det inte är första gången JJ har fest. Så det måste nästan varit avvikande livat om grannen knackat.
Jag bor granne med 20-25-åriga elitspelare i hockey och där kan det festas (och sjungas) vid de tillfällen som bjuds.
Och tanken har faktiskt aldrig slagit mig att gå och knacka på.

Något har ju hänt som är avvikande på riktigt.
Jag skulle bli svårslaget förvånad om polisen inte hittar åtminstone någon typ av spår som gör det sannolikt att TT skadats i bostaden.
Citera
2022-10-26, 00:41
Medlem
lindblomsgröns avatar
Finns en bild på JJ dörr i Aftonbladet ser ut som hon hyr i andra hand för hon har lappar på dörren och de är suddade av tidningen.
Citera
2022-10-26, 00:42
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Söndag morgon dumpas kroppen. Var?

Antagligen uppåt nordvästra hållet om Biltema-masten spelar in. Antagligen någonstans kring området där JJ jobbar. Verkar vara gott om skog där.

Grepen som lades ut till försäljning är förstås intressant. Låter ju som att hon kan vara nergrävd om den varit involverad. Det är dock omöjligt att gräva med en grep. Så frågan är ju vad man använt den till? Att man hux flux som ung tjej vill sälja en grep (vilken dag och tid var det exakt, förresten? Kom vi fram till det?) låter konstigt. Hon bor ju dessutom i lägenhet. Är detta inlägget gjort efter natten Tove försvann så är det ju ett otroligt intressant spår att spinna vidare på.
Citera
2022-10-26, 00:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pomperipossa1
Eller så gick grannen UPP ur sängen...

Fast
Citat:
om att en granne har varit upp och knackat på i lägenheten
Låter som ovanför
Citera
2022-10-26, 00:43
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
ett panik alibi bara, inget som var planerat

Jo, jag är lite inne på det. Började fundera på om det inte var två olika grannar bara.
Citera
2022-10-26, 00:44
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag tror de menade att grannen steg upp (ur sängen). Normala människor sover den tiden.
Kanske jag tolkar fel men de skriver
”om att en granne har varit upp och knackat på i lägenheten”
Varit upp låter som ovanför
Citera
2022-10-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
De efterfester jag varit på där tjejerna dansar i möbler eller gör grejer som stört så en granne bankat på har vid bankandet på dörren abrupt avbrutits. Någon av tjejerna sätter upp ett finger framför munnen som ”tyst”-tecken och de båda håller på att fnissa sönder sig för att någon faktiskt argt bultar på dörren.

Ingen öppnar utan bultandet på dörren tas endast som ett tecken som om det hade bultats i taket eller golvet; dvs ”Håll tyst! Vi försöker sova!”

Jag skrev det där lite förhastat. Personligen hade jag nog inte öppnat dörren om någon bankade på den mitt i natten – med eller utan sällskap i lägenheten.
Citera
2022-10-26, 00:48
Medlem
capires avatar
Citat:
Det stämmer nog, den här teorin är den jag lutar mest åt.

Jag lyssnar ofta på podden älskade psykopater. Det är skrämmande med dessa män och kvinnor som är psykopater.
Jag har själv charmats av min kusin som är enormt svår att motstå för hon är så förbaskat trevlig, rolig, galen men har noll empati. Jag har nuförtiden givit upp om henne men det tog många år.

Hon är ung JJ så ännu har hon haft tid på sig att inte fullt ut leva ut, ja förutom vara mordbrännare och nu då som det ser ut som dråp. Om JJ är psykopat så förstår jag till viss del att detta tagit sig sin lilla tid.
Citera
2022-10-26, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixiesthlm2022
Ok, är de en stenhård tjej så håller hon absolut, kroppen måste hittas. Dom klarar sig länge brudarna utan en kropp. Dom agerar ju hyfsat kriminella isf. Iof har ju alla rätt till ”ingen kommentar”.
Svenska polisen är patetisk

Att kalla polisen patetisk i en tråd om mord. Där du knappt vet ett skit om hur pusslet läggs av polisen är patetiskt.
Citera
2022-10-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Att kalla polisen patetisk i en tråd om mord. Där du knappt vet ett skit om hur pusslet läggs av polisen är patetiskt.
Ok, de kanske va fel sagt, trist de inte gått snabbare framåt då
Citera
2022-10-26, 00:52
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Jag skrev det där lite förhastat. Personligen hade jag nog inte öppnat dörren om någon bankade på den mitt i natten – med eller utan sällskap i lägenheten.

Vill dock flika in att sannolikheten är större att du öppnat om du varit lite på pickalurven och spelat musik och varit på glatt humör. Om du har åsamkat en människa någon form av skada, ja då är man nog väldigt mycket mer försiktig med att öppna dörren.

Har dock inte hört något om att man hört rop eller skrik från lägenheten. Så jag tror mer på strypning eller möjligtvis våld med eller utan tillhyggen.
Citera
2022-10-26, 00:53
Medlem
Tycker det är konstigt att hon har berättad nåt annat till sina kompisar/polisen om kvällen, men inte tänkt att grannen kommer säga nåt om att MH inte va med i bilen til mcd? Varför inte komma på ett bättre alibi isåfall? Varit bättre for henne och inte blivit tagit i den lilla lögnen där….. Why säga det liksom när hon vet att sanningen om det kommer fram hur enkelt som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in