2022-10-25, 23:21
Medlem
Teori:

För de första så är det modigt av TT att följa med dessa vänner hem som hon samma kväll bråkat med.

Jag tror att något hände i lägenheten. Kan varit en olycka som gjorde att TT dog. En granne ringer på och för att inte se kroppen eller misstänka något så säger JJ hon är hungrig och grannen kör henne. Kan vara en granne hon är vän med sen innan.

Under tiden så löser den andra TT..
Citera
2022-10-25, 23:21
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brugfordi
En person med aspberger kan verkligen ljuga och manipulera, väldigt väl dessutom. Allt beror på deras personlighet.

MH lider säkert av en autismspektrumstörning så som en intellektuell funktionsnedsättning och samspelet är inte det smidigaste tänker jag.
Citera
2022-10-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det går inte att knyta telefonen till lägenheten. Polisen gör en s.k triangulär positionering vilket innebär att dom med hjälp av signalerna som telefonen sänder till basstationen ritar upp en triangel för och se inom vilket område av triangeln som hon har rört sig i vid den aktuella tidpunkten.

Det går ut att få en ganska exakt position genom appar, t.ex snapchat. T kan även ha kopplat upp sig till JJs wifi. Enligt info ska vänner ha sett att Ts senaste position på snapchatkartan var vid Nydalarondellen lite efter 03.
Citera
2022-10-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Om T har mördats i lägenheten och det genom läckt blod. Då spelar det ingen som helst roll hur mycket mördaren gnuggar, skrubbar eller diskar. Blodet syns ändå med hjälp av polisens hjälpmedel.
Det blåa som då syns är blod.

Precis. Även om du tvättar en blodig tröja i tvättmaskinen i två timmar så syns det med bluestar. Men mindre mängd blod kan förklaras med skärsår, näsblod m.m. För att dom ska kunna fastställa att mord begåtts utan kropp behöver dom i princip hitta flera liter. Inte ens en genomdränkt madrass i blod kan vara tillräckligt.

Tyvärr pekar allt på att hon mördades i lägenheten strax efter 02:30. Och nu måste kroppen hittas! Eftersom det är två häktade finns ändå goda förhoppningar att någon börjar prata snart.
Citera
2022-10-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
MH lider säkert av en autismspektrumstörning så som en intellektuell funktionsnedsättning och samspelet är inte det smidigaste tänker jag.

Autism är inte samma sak som intellektuell funktionsnedsättning. De flesta med autism har medel eller hög IQ.

Jag har en tjejkompis med diagnosticerad asperger sent (30 årsåldern). Högskoleutbildad, har välbetalt jobb, sambo och barn. Det klarar man knappast om man har intellektuell funktionsnedsättning.

Lite säregen vad gäller rutiner, mat osv men annars rätt så normal.
Citera
2022-10-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det går inte att knyta telefonen till lägenheten. Polisen gör en s.k triangulär positionering vilket innebär att dom med hjälp av signalerna som telefonen sänder till basstationen ritar upp en triangel för och se inom vilket område av triangeln som hon har rört sig i vid den aktuella tidpunkten.

Dom har garanterat knutit den till lägenheten imo. Telefonerna pratar ju med allt numera, Wi-Fi, air-tags, andras telefoner, bluetooth enheter, GPS och så vidare…

Men jag tror ju också att det finns en ganska stor chans att polisen har hennes telefon. Något säger mig att tjejerna var för nyfikna på vad som stod i/fanns på den för att göra sig av med den. Men jag kanske underskattar dom.
Citera
2022-10-25, 23:25
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
De borde skicka in en familjemedlem till dem. En mamma eller mormor. Det finns inte en tonårstjej i världen som inte knäcks av en varm mammakram.

Jag säger som någon sa tidigare i tråden: visst hoppas man att de är oskyldiga. Det bästa hade varit om Tove kom hem också. Stackars alla anhöriga ❤️
Det är nog ganska osannolikt att de inte är inblandade, då hade de varit skäligen misstänkta. Men nu är de häktade på sannolika skäl vilket innebär att åklagaren har såpass mycket redan.
Hoppas FL får någon att snacka. Jag håller med om att skicka in en mamma så bryts de ner
Citera
2022-10-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ponera att J.J. eller någon annan tog livet av T.T. på allmän plats i tätort, varför inte bara fly fältet istället för att gömma BO?

Tack för klargörandet då är jag med på hur du menar.
Finns ju exempel där både människor och hundar gått några meter från brottsoffret liggandes på brottsplatsen.

Det finns kanske i såna fall ett naturligt eller byggt hinder som försvårar upptäckt.

Men som jag var inne på i det inlägg vi utgick diskussionen från så kan hon ju ha blivit ihjälslagen en bit bort längs järnvägen inte långt från Gränsgatan.

Jag hade tagit en kik i det området.

På samma tema så får man ju tänka på hur mycket tid har hon/de haft att döda utomhus?
Har polisen kunnat kartlägga hur JJ rör sig? Vid mobiltömning osv. Inte masttömning för det skulle ge mer om de lämnar tätorten tänker jag.

Och har det skett inne är tidsfönstret ännu mindre va? Skett mellan samtal 02:30 och kontakt med chaufför och färd till McD?
Samtidigt kan ju TT ha legat i lgh hela söndagen eller isf tills första person besöker lgh. Om nån nu gjorde det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire

Menar du att hon har en intellektuell funktionsnedsättning också eller tror du att hela autismspektrumstörningar räknas som en funktionsnedsättning?

Säger inte emot dig utan försöker vara förstå vad du menar.
Citera
Medlem
cerns avatar
Vetlanda är väl en liten piss-ort bara.. Har idiot-poliserna inte ens hittat ett enda spår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
En asperger brukar knappast låta sig manipuleras.

En tjej med asperger/ autismspektrumdiagnos eller som bara har det lite svårt att läsa sociala koder och därför upplevs som lite annorlunda har statistiskt sett ofta hamnat utanför gemenskapen bland jämnåriga tjejer under skolgången. Inte helt ovanligt att de är godtrogna och står ut med en hel del när de väl hittar en vän (eller en partner).
Citera
2022-10-25, 23:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det är väl över 100 timmar nu. Fel förhörsledare eller fel häktade kanske.
De har nog mycket mer än vi tror. Annars hade de bara varit skäligen misstänkta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in