2022-10-25, 23:09
Medlem
Nån mer som får aspergervibbar av MH? Skulle inte förvåna mig om hon har manipulerats kraftigt av JJ.
Citera
2022-10-25, 23:10
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nån mer som får aspergervibbar av MH? Skulle inte förvåna mig om hon har manipulerats kraftigt av JJ.
En asperger brukar knappast låta sig manipuleras.
Citera
2022-10-25, 23:11
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Sak som är underlig men förmodligen betydelselös i sammanhanget: TT:s pojkväns mamma sa i nån tidningsintervju att hennes son fått ny lägenhet men att ungdomarna ofta tillbringade helgerna hos henne. Vad finns det för rimliga orsaker till att göra så om man i 20-årsåldern flyttar hemifrån? Varför är man hemma hos mamma på helgerna?

Den där mamman är skickligt nervös. Hon vet säkert om att hennes egna son brås på farsan att vara en rädd rackare. Ironi.
Inget nytt i pressen från CW? Nej, jag tänkte väl det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Då har jag mycket svårt att förstå varför de inte kommit längre i utredningen. Asp. brukar väl inte kunna med att ljuga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Undra vad det beställdes på donken.

Hur det än var så menade Sveriges Radio att hon skulle HÄMTA mat på McD. Alltså fick hon skjuts tillbaka också antar jag. Av vem är frågan då? Samma snubbe?
Citera
2022-10-25, 23:12
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Inte ens den mest förhärdade brottsling åker väl till donken och tar en burgare efter att ha mördat en ung tjej mitt i natten!? Detta kopplar jag inte..

Å andra sidan, vad betyder dunsar och ”sparkar i väggen” ?

Om T är död, var är kroppen? Om tjejerna är skyldiga, hur fick de bort kroppen?

Vilket jäkla mysterium, stackars anhöriga!!!

Jag tror man får se mötet med de här 2 männen som anledningen till varför hon åkte till McDonalds.. Hon skulle inte ha mat - men när hon övertalat en granne att skjutsa dit henne för att hon var "såå hungrig" så kan hon inte bara skippa det.

Mötet på mcdonalds med de 2 männen är med högsta sannolikhet kopplat till Tove. Frågan är bara hur och vilka de är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brugfordi
Teori: grannen under går upp för att klaga på dunsarna i golvet som har väckt familjen. När han kommer upp för trappan hör han hur dunsarna egentligen går emot väggen jämte lägenhetsdörren (dunsarna nere ifrån lägenheten är svårare att särskilja ursprung och karaktär).

Men det här med McDonalds är jäkligt konstigt. Som en skrev, vem mördar någon för att sedan åka till McDonalds? Kan MH ha varit kvar i lägenheten och fixat något medan JJ bestämmer träff med några vid donken för att ha skapat alibi? Eller faktiskt bara köpa mat och samtidigt få det att se ut som inget konstigt har hänt? Men vad gör MH kvar i lägenheten?

Tänker i alla fall att bland ungdomar i mindre städer är det jävligt vanligt att man ses för att ta en cigg en stund, prata lite osv. Hon kanske träffade männen av en slump. De märkte att hon var vid donken och passade på att fråga om hon vill ta en cigg och prata lite?

Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
En asperger brukar knappast låta sig manipuleras.

Vad menar du? Det ingår i symptombilden att vara naiv och godtrogen.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Lär ju finnas blod om det har varit våldsamt.

Citat:
"det lät som slag i golvet"
Citera
2022-10-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Då har jag mycket svårt att förstå varför de inte kommit längre i utredningen. Asp. brukar väl inte kunna med att ljuga.

Hon kanske gick hem innan Tove försvann? Kan ju mycket väl vara så att hon inte vet så mycket.
Citera
2022-10-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Badkaret eller duschen är nog enda stället där det finns möjlighet att skölja ner det mesta av blodet. Annars har dom gjort ett väldigt bra jobb med att torka upp det mesta och gjort sig av med redskapen och textilerna.

Sen vet vi ju inte vad dom hittat förutom att det inte varit tillräckligt för omrubricering. Kan ha hittat en hel del blod.

Om T har mördats i lägenheten och det genom läckt blod. Då spelar det ingen som helst roll hur mycket mördaren gnuggar, skrubbar eller diskar. Blodet syns ändå med hjälp av polisens hjälpmedel.
Det blåa som då syns är blod.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally

En person med aspberger kan verkligen ljuga och manipulera, väldigt väl dessutom. Allt beror på deras personlighet.
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Det skulle vara intressant att se bilder på planering och utformning av JJ:s lägenhet, om det är en stor 1:a med kokvrå eller en tvåa med kök med tanke på var i lägenheten dunsarna och slagen kom ifrån som grannen under hörde.

Alla är bosatta (inflyttade) i huset mellan åren 2020 - 2021 och 2022 förutom en äldre man. Hur kommer det sig att alla flyttade in under loppet av just dessa 3 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in