2022-10-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Hur troligt är det att JJ bara hade lite fyllesex med grannen och det bankandet hör den andra grannen och när hen knackar på så vill ingen öppna såklart. Sen åker dom till donken. Alltså, inget brott har begåtts hemma hos JJ och hon är oskyldig. Jag tror något händer TT på vägen hem, tycker mysteriet med cykeln pekar på det.
Det var då ett jävla knullande om halva huset är på väg att ringa polisen för att det låter som att någon använder hammare i golvet mitt i natten.
Citera
2022-10-25, 22:42
Medlem
Citat:
Hur troligt är det att JJ bara hade lite fyllesex med grannen och det bankandet hör den andra grannen och när hen knackar på så vill ingen öppna såklart. Sen åker dom till donken. Alltså, inget brott har begåtts hemma hos JJ och hon är oskyldig. Jag tror något händer TT på vägen hem, tycker mysteriet med cykeln pekar på det.

MH då? Hon var ju också där
Citera
2022-10-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Håller med ju fortare man hittar henne desto bättre bevismässigt. MH är den svagare länken i duon men hon är förmodligen livrädd (med all rätt) för JJ:s efterspel om hon skulle snacka.

Tror du verkligen hon skulle vara rädd för enbart JJ? Om så är fallet känns det troligt att fler är insyltade på JJs sida som hon är rädd för enligt mig.
Citera
Medlem
Min teori är att någon (antagligen en av föräldrarna, fadern med störst sannolikhet) i familjen under valde att gå upp och knacka på för de blir väckta av dunsarna. Det brukar alltid vara lägenheten under som drabbas värst i sådana lägen.
Grannen som körde till dunken måste ha varit någon annan, min magkänsla säger 23 åringen som bor dörren mitt emot JJ.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu är jag osäker på vilken plats du menar?

Ponera att J.J. eller någon annan tog livet av T.T. på allmän plats i tätort, varför inte bara fly fältet istället för att gömma BO?
Citera
Medlem
Det märkligaste är att poliser lyckas inte knäcka två 20 åriga tjejer…
Citera
2022-10-25, 22:44
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Något mord är ännu inte fastlagt. Jag hoppas T är vid liv. Vilken underbar twist om hon sitter inlåst någonstans och sedan släpps ut.
Gissar på att rubriceringen snart ändras till mord.
Tror ju inte att T suttit inlåst i 10 dgr med några burkar pepsi, för utan vätska klarar man sig inte i många dagar
Citera
Medlem
Gautamas avatar
Om de skett ett mord i lägenheten borde det väl lämnat spår? Nånting, liksom.
Citera
Medlem
Om det nu var så många grannar vakna efter allt liv i huset känns det ju som en väldig stor risk de tar om tjejerna verkligen har dödat henne och sedan burit ut henne ur lägenheten under sen natt/tidig morgon? Men vem vet, om det varit droger iblandat kanske de drogat Tove eller gett henne en överdos och dumpat henne någonstans. Svårt att se tjejerna gjort det helt själva dock....
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Hon ljuger för att ha alibi...
Citera
2022-10-25, 22:45
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om man tänker tillbaks på det gamla styckmordet Jonna utförde på sin kärleksrival, så höll pojkvännen väldigt låg profil efter det kom fram att han strulat med båda tjejerna.

Precis så. Han kan vara en feg rackare som är hemma och gömmer sig för han vet att han varit otrogen mot sin TT och ja, alla vet det som var med den kvällen. TT var orolig för MH.

Nån som minns hur länge de varit tillsammans? Kan det vara därför J och TT blev ovänner för J och pojkvän har haft ihop det innan och nu har han återigen icke kunnat hålla händerna i styr.

Måste ju vara några stycken Vetlandabor som läser denna tråd som vet saker om de inblandade både bakåt i tiden och i närliggande tid.

Jag gissar på triangeldrama men att pojkvännen icke varit med att forsla bort kroppen. Han suttit hemma och varit livrädd för vad som komma skall…. bäst somna lite. Ja, jag tror hon är avliden.
Citera
2022-10-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Om de skett ett mord i lägenheten borde det väl lämnat spår? Nånting, liksom.

De spåren kanske finns och därför är mgm fortsatt häktade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in