2022-10-25, 15:58
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Varför så bråttom? Mikael Ymer är en bra tennisspelare med potential för topp 20. Lugna ner er så får ni se.

Jag håller med om att Mikael ibland beter sig omoget men jag är optimist om att han skärper sig framöver.

Bråttom? Killen fyller 25 nästa säsong, det är ju nu och 3-4 år framåt som ska vara hans prime.

Han har ingen potential för top 20, inte en chans, självklart om han lyckas vinna 2 bra turneringar o flera toppspelare är skadade o tappat många poäng, då kan han nog ligga top 20 ett tag.

Men Ymer är givetvis väldigt duktig på tennis, hans returer samt defensiva spel håller hög hög klass.
Men serven håller ingen toppklass, hans offensiva spel är inte bra heller, åtminstone extremt ojämn i det offensiva spelet.

Det kommer komma unga talanger varje år som kommer gå om Ymer, utan att vara facit så skulle jag säga att kommer han ner mot top 45 så ska han vara nöjd.
Citera
2022-10-25, 16:59
Medlem
GodSosses avatar
Oavsett hur länge han lyckas hålla sig kvar på touren, så kommer inte hans sportsliga resultat att vara det han blir ihågkommen för.

"Ymer?? Joo...men det var väl han som ansåg sig vara näst svartast och rik....eller var det Omar?"
Citera
2022-10-25, 17:17
Medlem
Största problemet jag har med sådana här typer är att de inte kan backa upp sitt snack för fem öre.

Om han varit någorlunda bra hade det varit ok.

Tar man en kille som nick kyrgios (stavning?) så verkar han vara jävligt störig men i perioder kan han iaf bevisa att han är riktigt bra. Ymer är en nolla.

Sen angående Zlatan. Så fort någon rövslickar för honom så ska han försvara denne med hull och hår och dessutom gå till motattack mot kiritikerna. Löjligt.

Om Ymer sagt att "....Messi eller R7 inte spelar i allsvenskan... tror jag knappast att Zlatan brytt sig att försvara Ymer. Så det känns ju ganska falskt och ryggdunkande.
Citera
2022-10-25, 18:50
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Bråttom? Killen fyller 25 nästa säsong, det är ju nu och 3-4 år framåt som ska vara hans prime.

Han har ingen potential för top 20, inte en chans, självklart om han lyckas vinna 2 bra turneringar o flera toppspelare är skadade o tappat många poäng, då kan han nog ligga top 20 ett tag.

Men Ymer är givetvis väldigt duktig på tennis, hans returer samt defensiva spel håller hög hög klass.
Men serven håller ingen toppklass, hans offensiva spel är inte bra heller, åtminstone extremt ojämn i det offensiva spelet.

Det kommer komma unga talanger varje år som kommer gå om Ymer, utan att vara facit så skulle jag säga att kommer han ner mot top 45 så ska han vara nöjd.

Jag ger ingen garanti för topp 20 för Mikael men han kan fixa det om han får till rätt fokus och undviker sjukdomar och skador.

Förr hade jag hållit med om att 25 år är för sent för ett genombrott, men det är en annan situation nu mot tidigare eftersom man nuförtiden vet vilken fysträning kroppen behöver för att hålla.

Spelarna vet att de kan vara ute på touren tills de passerat 40 om de sköter sig rätt. Det är ingen brådska med att få ihop alla pusselbitar.

En som tydligt ser ut att ha det upplägget är Leo Borg som förståeligt nog har ett helt annat upplägg än farsan – han blev ju utbränd strax efter att han fyllt 25.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-10-25 kl. 18:55.
Citera
2022-10-25, 22:32
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Jag ger ingen garanti för topp 20 för Mikael men han kan fixa det om han får till rätt fokus och undviker sjukdomar och skador.

Förr hade jag hållit med om att 25 år är för sent för ett genombrott, men det är en annan situation nu mot tidigare eftersom man nuförtiden vet vilken fysträning kroppen behöver för att hålla.

Spelarna vet att de kan vara ute på touren tills de passerat 40 om de sköter sig rätt. Det är ingen brådska med att få ihop alla pusselbitar.

En som tydligt ser ut att ha det upplägget är Leo Borg som förståeligt nog har ett helt annat upplägg än farsan – han blev ju utbränd strax efter att han fyllt 25.

Mmmm, men du ser ingen slå igenom sent av dom som är äldre, de lever på sin grundkapacitet.
Citera
2022-10-25, 23:24
Medlem
Citat:

Om jag inte minns fel slog borg igenom bland seniorer när han var 15 (i dc). Så han fick ca 10 år bland eliten varav kanske 5 på absoluta toppen. Var en annan tid då men skulle inte säga att det var så illa pinkat. Edberg slutade när han var 30? Först på senare år som spelarna generellt kunnat hålla på tills 35+ o hålla hög standard. Om borg spelat idag hade han säkert fajtats med Novak o Federer o Nadal.
Citera
2022-10-25, 23:31
Medlem
Citat:
Mmmm, men du ser ingen slå igenom sent av dom som är äldre, de lever på sin grundkapacitet.

Ja, och man måste nästan ha visat framfötterna som 20 åring för att ha potential. De snackade på BBC om tsispas (stavning!!!). Att han ansågs som novaks o Nadals arvtagare när han slog igenom men att det inte hänt så mycket på senare år och att nu har den nya generationen (med han spanjoren som vann en major) kommit o tagit över.

Vad ska man då säga om Ymer? Han befinner sig inte i närheten av dessa. Skiljer säkert flera nivåer. Ymer kan på sin höjd vinna någon obskyr atp i Italien eller på Balkan eller kanske i Kina. Allt annat är uteslutet.
Citera
2022-10-26, 09:32
Medlem
Micke har bland de bästa grundlagen på touren. Han kommer etablera sig som topp 10-spelare de kommande 5 åren om han får vara skadefri. Sluta karaktärsmörda honom.

Det har sett mörkt ut inom svensk tennis länge men nu har vi King Eli och Big Mike.
Senast redigerad av CaseyRyback 2022-10-26 kl. 09:46.
Citera
2022-10-26, 10:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Björn Borg la ner karriären när han var 25.
Citera
2022-10-26, 11:18
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Björn Borg la ner karriären när han var 25.

Ja och då hade han vunnit rejält med grand slams osv Sen var inte kanske tennisen lika hård som dagens tennis men.

Men ska man bli en världsspelare så borde Ymer snart börja nå lite finaler åtminstone mer än en gång per år i någon ATP250.

Ymer är bra, självklart en spelare som kan när han spelar som bäst utmana många som är ännu bättre än han själv, men han kommer aldrig bli en världsspelare som når top 20. då krävs det mer än 2-3 bra turneringar per år.
Citera
2022-10-27, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Micke har bland de bästa grundlagen på touren. Han kommer etablera sig som topp 10-spelare de kommande 5 åren om han får vara skadefri. Sluta karaktärsmörda honom.

Det har sett mörkt ut inom svensk tennis länge men nu har vi King Eli och Big Mike.
Han har inte spelet för att vara topp 10 än mindre att etablera sig som topp 10 som du tror att han kommer att göra.
Citera
2023-01-13, 21:43
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:

Jodå, kolla tex Karatsevs rankinghistorik. Han är fyller 30 i år, 2019 avslutade han på 289de plats i rankingen. Året därpå 112 för att peaka på nr 18 år 2021. Finns gott om exempel på late bloomers (inte för att jag tror att Ymer kommer vara en av dem)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in