2022-10-25, 22:21
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Blånekar tills det inte går längre
Det är väl några timmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja efter ha lästa massor i tråden (inte allt) är JJs gränslösa beteende iaf en stor varningsklocka.

Du kan ha rätt med att det hela är mer eller mindre planerat av en hämndlysten och oförrättad JJ och sen gick allt översyr. MH kan bara vara utnyttjad för att nå TT. Är alla Pingstvänner ingår de i samma lilla krets?

Är det svartsjuka, avundsjuka, sårat ego som triggar JJ?
Hon framstår som psykopatisk med bla mordbrand hos exet som track record.

Får lite Johanna Möller vibbar här. Gränsen mellan geni och galenskap är hårfin som bekant.

Tror de har rätt mgm i båset.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Långskott;

Har JJ och pojkvännen haft ihop det, under tiden Tove har pluggat i Linköping.
Det finns uppgifter i tråden om att Tove + pojkvän var på väg att flytta ihop i hans lägenhet. Detta tålde inte JJ.

Långskott som sagt.

Ja någonting är det som skavt och som till slut fick bägaren att rinna över för JJ. Avundsjuka/svartsjuka för TTs lyckade liv för själv är hon .. mordbrännare?

Oavsett är det någonting som inte stämmer i JJs psyke. De som levt nära henne måste vara medvetna om detta.
Citera
Medlem
Det har nämnts i tråden om TT och familj, TT pojkvän och familj , MH och familj
Men JJ (mgm) har skrivits mycket om hennes pappa och hans gård och sökande däromkring
Har JJ någon mamma i livet oxå ?
Och var geografiskt isåfall ?
Citera
2022-10-25, 22:23
Medlem
Undra vad det beställdes på donken.
Citera
2022-10-25, 22:23
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte jag heller. Men det blir lättare att pricka rätt när det är flera vittnen som nu. 2-3 Olika grannar har hört ljud, knackat på och även kört en mgm fram och tillbaks till McDonalds. Hela det här lyhörda huset verkar hört och involverat sig på olika sätt.

Vilken jäkla sopa! Och vi har inte ens ett hum om motivet. Känner nån T s pojkvän? Brukar han hålla låg profil eller håller han sig i skuggan av en anledning?

Verkar mest vara en mes, som inte ens "vågade" söka efter sin flickvän. Hur märkligt det än låter. Skulle dock inte utesluta han för fem öre, verkar minst sagt märklig.
Citera
2022-10-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom dunsarna upphörde i samband med att det knackade på dörren verkar antagandet om att det skulle vara T som sparkade mindre troligt, såvida inte hennes krafter sinade precis just då.

Sant. Men det behöver inte ta lång tid för att strypa nån. Det tar ju ändå minst nån minut att ta sig från sin lägenhet och knacka på. Gm 2 kan ju också ha hoppat in och hjälpt att få still på henne.

Helt otroligt om båda dessa tjejer gjort detta i samförstånd.
Citera
2022-10-25, 22:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Aftonbladet.

Innerst inne hoppas jag att MGM är oskyldiga.
Hatar tanken på att så unga människor förstör sina och andras liv så här. Men att inte öppna när någon bankar på dörren är sjukt misstänksamt.

Ja, där rök mitt sista tvivel kan jag nog säga.
Att dörren inte öppnades trots så höga ljud, men ändå är de där inne. De sover inte, de är inte ute…
Vakna och åker därifrån.
Citera
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Hur tänker du nu? Vi har ingen aning om vilka svar förhörsledarna har fått eller inte fått. Det är knappast så att de ringer Aftonbladet det första de gör om MGM säger något avgörande.
Det primära är var den försvunna kvinnan finns. De häktade är unga och ostraffade så svar bör komma relativt snabbt.

Varför vill någon ringa Aftonbladet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Polisen säger sig dock ha teknisk bevisning som knyter TTs mobil till JJs lägenhet en timme efter att de säger att TT lämnade. Om det visar sig stämma så är det avgörande på många sätt.

Det är det helt klart om ovanstående är sant!

Sen finns det sånt inom det tekniska som man brukar kalla ”false positive”.

Alltså ett resultat av något som ger ett falskt positivt svar.

Inom IT kan sådant ske. Men här får man hoppas att det är ett väldigt tydligt och bekräftat tekniskt bevis.

TT kanske skickat en knappnål till sin pojkvän med kartposition? Mitt i huset visar bilden.

Risk för nåt åt false positive hållet? Jajjamän. Hon kan stå 10 meter från huset eller 25.

Men de sitter på sannolika och då bör detta bevis ingå i häktningen. Och då hoppas jag som sagt att det är väldigt bekräftat att mobilen faktiskt varit i lgh.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Verkar mest vara en mes, som inte ens "vågade" söka efter sin flickvän. Hur märkligt det än låter. Skulle dock inte utesluta han för fem öre, verkar minst sagt märklig.

Om man tänker tillbaks på det gamla styckmordet Jonna utförde på sin kärleksrival, så höll pojkvännen väldigt låg profil efter det kom fram att han strulat med båda tjejerna.
Citera
2022-10-25, 22:28
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Jag hängde inte med på varför hon måste ha väntat till söndagsmorgonen?

Och, jag vet inte varför hon öht skulle behövt ha gjort något mol allena?

Notera att jag aldrig skriver att JJ varit den enda som utfört och deltagit i konsekvenserna av dråpet/mordet.

Om JJ var på McD till ca 3.00 och sedan hem måste ordna bil allt tar tid och hon kanske inte var nykter heller. Kanske det finns vind på huset ?har inte sett bild på det. Hemskt om Tove ligger på vinden men sådant har hänt förut polisen kollar för lite ibland
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-10-25 kl. 22:30.
Citera
2022-10-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Undra vad det beställdes på donken.

Hahahahahaha.

Och jag undrar: satt grannen kvar i bilen och väntade medan hon åt sin mat eller åt de tillsammans? Står bara att JJ beställde maten och sen gick ut och pratade med några i en bil. Sen skjutsade grannen henne hem igen.
Nej men allt är bara så besynnerligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in