2022-10-25, 22:36
Medlem
Kriminaltekniker var på plats i JJs lägenhet idag eller igår (kommer inte ihåg). Då hade man även hund med sig. Kan det vara så att man kom tillbaka för att göra en mer noggrann undersökning än första gången? Jag antar att dom kollade igenom lägenheten snabbt efter att JJ hade gripits men att man nu gjorde det på molekylär nivå för att leta efter blodspår och annat.
Citera
2022-10-25, 22:37
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Det kan ju också vara så att det ligger någonting i att han varit otrogen med JJ. Då skäms han nog något oerhört nu och vet hur hemsk han framställs om det kommer fram att hans otrohet på ett eller annat sätt faktiskt kan ha lett till hennes försvinnande. Hade också legat lågt i en sådan situation.

Ja det låter rimligt, han kan såklart va oskyldig till brottet. Men desto mer skyldig till att kanske vara otrogen, så han valde att avstå från att söka. Något konstigt är det ju åtminstone, det borde dom flesta vara överens om. Det är inte normalt att avstå från att söka efter sin flickvän. Framförallt om man nu älskar sin flickvän så mycket... Så deras äktenskap kan mycket väl varit på väg att ta slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför inte fly platsen om det hände något och inga vittnen fanns?

Att exponera sig i onödan gör få gm.

Nu är jag osäker på vilken plats du menar?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Ja, i mina ögon är det uppenbart att JJ(eventuellt någon annan men i hennes lägenhet med JJ närvarande..) är skyldig. Gissningsvis har hon fått hjälp av någon med bortföring av kropp. Kanske hennes Israeliske pappa har kontakter? Det som polisen misstänker och därför de tagit in NOA?
Ja, fan vet. Det är problemet med kroppen som jag har svårast att greppa. Att JJ skulle våga sätta allt på spel genom att fråga någon, om inte någon redan var införstådd med vad som skulle ske och invigd i planen, förutsatt att detta är planerat.

Det skulle inte förvåna mig om det slutar med att JJ döms mot sitt nekande för människorov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Det har nämnts i tråden om TT och familj, TT pojkvän och familj , MH och familj
Men JJ (mgm) har skrivits mycket om hennes pappa och hans gård och sökande däromkring
Har JJ någon mamma i livet oxå ?
Och var geografiskt isåfall ?

Det finns bara vaga uppgifter om att hon bor i Vetlanda, med lite kvalificerade gissningar kan man få fram några alternativ men inget är bekräftat.
Citera
2022-10-25, 22:38
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Jag hängde inte med på varför hon måste ha väntat till söndagsmorgonen?

Och, jag vet inte varför hon öht skulle behövt ha gjort något mol allena?

Notera att jag aldrig skriver att JJ varit den enda som utfört och deltagit i konsekvenserna av dråpet/mordet.

Något mord är ännu inte fastlagt. Jag hoppas T är vid liv. Vilken underbar twist om hon sitter inlåst någonstans och sedan släpps ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wazzzzzaaa
T pluggar INTE i Linköping nu, hon jobbar i Vetlanda. Hur många gånger ska det skrivas i tråden?

Ok, PLUGGADE.
Samma story, byt till -de.
Skit händer när folk är iväg.
Om hon jobbar där nu betyder väl det bara att det sätts mer press på min teoretiska relation?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vad är sannolikheten för att de hittar en gömd kropp egentligen efter ganska många dagar, finns det statistik på när det generellt är "kört", känns inte bra det här.. får hoppas att någon av tjejerna spricker och säger vad som hänt.

Håller med ju fortare man hittar henne desto bättre bevismässigt. MH är den svagare länken i duon men hon är förmodligen livrädd (med all rätt) för JJ:s efterspel om hon skulle snacka.
Citera
2022-10-25, 22:39
Medlem
Vem av grannarna tror ni är den som har skjutsat JJ?
Citera
2022-10-25, 22:39
Medlem
Hur troligt är det att JJ bara hade lite fyllesex med grannen och det bankandet hör den andra grannen och när hen knackar på så vill ingen öppna såklart. Sen åker dom till donken. Alltså, inget brott har begåtts hemma hos JJ och hon är oskyldig. Jag tror något händer TT på vägen hem, tycker mysteriet med cykeln pekar på det.
Citera
2022-10-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Läser polisen denna tråd?

Självklart gör dom det
Citera
2022-10-25, 22:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kriminaltekniker var på plats i JJs lägenhet idag eller igår (kommer inte ihåg). Då hade man även hund med sig. Kan det vara så att man kom tillbaka för att göra en mer noggrann undersökning än första gången? Jag antar att dom kollade igenom lägenheten snabbt efter att JJ hade gripits men att man nu gjorde det på molekylär nivå för att leta efter blodspår och annat.

Ja, man kan initialt hittat blod och efter analys visade det sig att flera prover visar på att det är T.T. blod.

Då kan det finnas anledning att ta med en hund som söker blod för att hitta fler blodspår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in