2022-10-25, 20:02
Medlem
omxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jag sade ju att han erkänt att han fuskat, så vad yrar du om?

Varför ödsla energi på en erkänd fuskare?
Citera
2022-10-25, 21:53
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det enda Magnus sa är han var i USA är att han inte kan säga något för då är han i big trouble, eller rättare sagt han länkade till en video av någon annan som sa det. Hans senare uttalande där han sa att han inte vill spela mot någon som har fuskat tidigare gjordes med stor säkerhet inte från USA då det kom 3 veckor senare då han säkert också kontrollerat sitt uttalande med jurister.

Alla tre parter har sagt det som Hans själv har erkänt, att han har fuskat on line flera gånger.
Han har insinuerat det dock. Ett exempel skulle kunna vara att han går ut och säger "nej jag tror inte han fuskade" efter alla rabalder där han själv var inblandad men det gör han inte. Så indirekt säger han att Hans fuskat. Som sagt så får en domstol bedöma detta. Nakamura sitter väl och gör reaktionsvideor på typ allt Hans gör och påstår att han ljuger om massa med saker, möjligtvis att han också sagt rakt ut att han fuskade mot Magnus (minns inte så här kan jag ha fel, stäm inte mig Nakamura)
Citera
2022-10-25, 22:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Läs rapporten som chess.com har publicerats.

Intressant läsning, verkligen.

Några höjdpunkter:

- Niemann förnekar först allting. Han får till svar att han behöver bli ärlig om han ska få ha ett konto hos dem. Efter att ha erkänt att han spelat i en viss onlineturnering (underförstått en turnering med prispengar) erkänner han sen i mail att han fuskat i några matcher men "inte för att vinna pengar" utan för att han "var uttråkad och ville se hur bra anti-fusk-teamet på chess.com var"

- Niemann erkänner på telefon att "behöver ha en hög rating för att locka tittare till sin stream, och för att folk ska tro att han är en värdig rival att följa och prenumerera på"

- Niemann erkänner på telefon att ett betydligt mer omfattande fusk ägt rum, inkluderande turneringar med prispengar, än vad han gör offentligt

- Rapporten slår fast att Niemann högst sannolikt fuskat i turneringar med prispengar och live streams och även efter 16 års ålder - Alla tre sakerna går direkt emot det Niemann sagt offentligt

- Rapporten säger sig inte ha direkta bevis för fusk över bräde men säger att såväl flera aspekter av hans parti med Carlsen som hans förklaringar var suspekta. Även hans rating-utveckling är suspekt.

Jag säger bara en sak: Vilken liten jävla råtta.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-10-25 kl. 22:40.
Citera
2022-10-25, 22:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Som sagt så får en domstol bedöma detta.

Snälla, låt det bli en rättegång! Korsförhöret med Hans Niemann skulle bli i klass med Camille Vasquez vs Amber Heard. Hans skulle implodera som en döende stjärna

För att inte tala om alla expertvittnen från fuskteamet på chess.com som skulle kunna berätta ett och annat om Niemann

Denna rättegång MÅSTE livestreamas!
Citera
2022-10-25, 22:26
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
För ett förtalsmål när det påstådda förtalet inte ens skett i USA, knappast.

Vi lämnar väl ut om man har en hemsida som publicerar skräp?
Citera
2022-10-25, 22:28
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Intressant läsning, verkligen.

Några höjdpunkter:

- Niemann förnekar först allting. Han får till svar att han behöver bli ärlig om han ska få ha ett konto hos dem. Efter att ha erkänt att han spelat i en viss onlineturnering (underförstått en turnering med prispengar) erkänner han sen i mail att han fuskat i några matcher men "inte för att vinna pengar" utan för att han "var uttråkad och ville se hur bra anti-fusk-teamet på chess.com var"

- Niemann erkänner på telefon att "behöver ha en hög rating för att locka tittare till sin stream, och för att folk ska tro att han är en värdig rival att följa och prenumerera på"

- Niemann erkänner på telefon att ett betydligt mer omfattande fusk, inkluderande turneringar med prispengar, än vad han gör offentligt

- Rapporten slår fast att Niemann högst sannolikt fuskat i turneringar med prispengar och live streams och även efter 16 års ålder - Alla tre sakerna går direkt emot det Niemann sagt offentligt

- Rapporten säger sig inte ha direkta bevis för fusk över bräde men säger att såväl flera aspekter av hans parti med Carlsen som hans förklaringar var suspekta. Även hans rating-utveckling är suspekt.

Jag säger bara en sak: Vilken liten jävla råtta.
Ja wow alltså.
Det är popcornsäljande detta.

Alla fattar att han fuskat.
Analpärlor eller något mycket mer intrikat.....eller så kommer det aldrig fram hur han gjorde det otb.

Hörde att analpärlorna var ett skämt från nån på twitter...och blev viralt för att Musk retweetade det.
Citera
2022-10-25, 22:31
Medlem
Kan någon förklara hur man fuskar med analvibrationer? 1 vibration för att flytta löparen? 2 vibrationer för att flytta springaren? 10 vibrationer med högsta styrkan för kungen…
Citera
2022-10-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Hade du haft något av värde hade du givetvis redan länkat det, du skulle ju göra allt för att skydda din idol. Att du inte redan gjort det bevisar ganska klart att mailen inte innehåller det du påstår att de gör.

Missförstå mig inte: Niemann har erkänt att han fuskat, men förmodligen inte i den utsträckning som du och Carlsen påstår. Det gör honom till en fuskare, men iofs en bättre man än Carlsen, för Niemann har iaf till Carlsen erkänt åtminstone en del av sitt fusk.

Klapp igen käften, sluta sluddra på tangenterna, läs den digra rapporten från chess.com som nu länkats.
Det är schack och matt för Hans, fy fan!
Citera
2022-10-25, 22:44
Medlem
Citat:
Halmgubbe.
Jag sa att den turneringen inte var helt säker mot fusk bara att fusk gjordes betydligt svårare.
Jag sa också tt Hans i detta läge säkert inte vågade fuska eftersom han inte kunde känna till om de skulle göra nya kontroller som inte var kända.

Jag har besvarat detta ingående men du saknar förmåga att ta till dig av informationen.

Jag ska förklara på ett sätt till för dig.

Om jag spelar en match mot stockfish kommer min precision vara låg efter som jag kommer bli utspelad och göra många misstag.

Om jag däremot spelar ett parti mot dig kommer det vara väldigt lätt för mig att hitta de bästa dragen eftersom du spelar så uselt. Därför kommer min precision mycket väl kunna närma sig 100% då jag helt enkelt bara krossar dig.

Min precision påverkas alltså starkt av motståndet jag möter och inte bara av min egen spelstyrka.

Till det kommer att när man möter en känd fuskare så kommer man påverkas negativt av det och spela sämre. Detta eftersom man inte kommer kunna känna sig säker på att det draget som ser svagt ut verkligen är svagt. Istället kommer man tro att man själv har missat varför draget är starkt och man kommer inte våga spela som man skulle mot en svagare spelare.

Slutsatsen som chess.com drog var att Hans har fuskat i över 100 partier och Hans ger dem rätt genom att säga att de är bäst på att upptäcka fusk.

Jag får erkänna, efter att ha gått genom ett annat parti när Niemann vann mot Carlsen, att jag börjar bli mer misstänksam.

Det var visserligen ett tag sedan jag gick genom schackpartier, men jag minns det är sällan någon spelar ett "perfekt" parti utan misstag. Även i världstoppen.

Jag förstår om Carlsen känner det som att han möter en dator. Det är ju skillnaden mellan människa och dator: en dator gör inga misstag.

Lägg sen till Niemanns konstiga rörelser under partiet som jag aldrig sett hos någon schackspelare tidigare. Han verkar inte ens koncentrera sig.

För en icke schackspelare kanske det är svårt förstå. Men tänk er en person som skriver prov i skolan jämfört med en person som väntar på bussen.
Citera
2022-10-25, 22:47
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDenStore2
Kan någon förklara hur man fuskar med analvibrationer? 1 vibration för att flytta löparen? 2 vibrationer för att flytta springaren? 10 vibrationer med högsta styrkan för kungen…
LOL. Nej inte så...
Vet inte exakt det gör väl bara HN och hans coach.
I schack så benämner man A-H och 1-8 om pjäsernas position på spelplanen.
Så ett drag kan man tex benämna E5 eller D7 osv.
Så med tex morse skulle ett datorprogram genom vibrationer kunna föreslå drag.
Är du med?
Citera
2022-10-25, 22:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Snälla, låt det bli en rättegång! Korsförhöret med Hans Niemann skulle bli i klass med Camille Vasquez vs Amber Heard. Hans skulle implodera som en döende stjärna

För att inte tala om alla expertvittnen från fuskteamet på chess.com som skulle kunna berätta ett och annat om Niemann

Denna rättegång MÅSTE livestreamas! :2)
Hans borde anlita Depps advokat.
Jag tror Carlsens karriär är över iom, detta påhopp.
Citera
2022-10-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
LOL. Nej inte så...
Vet inte exakt det gör väl bara HN och hans coach.
I schack så benämner man A-H och 1-8 om pjäsernas position på spelplanen.
Så ett drag kan man tex benämna E5 eller D7 osv.
Så med tex morse skulle ett datorprogram genom vibrationer kunna föreslå drag.
Är du med?

På den här nivån behöver det inte vara exakta positioner som meddelas.

Att bara få info om att motståndaren just gjort ett väldigt bra drag eller att man själv KAN göra ett avgörande drag i nästa omgång räcker och är självklart fusk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in