2022-10-24, 10:36
Medlem
BengtDennizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbabubbasubba
Enligt åtalet så har hon gjort sig skyldig till grov penningtvätt. Jag tror att hon har stor risk att bli åtalat på nytt och denna gången kommer det leda till huvudförhandlingar i tingsrätten.

Vad säger FUPen om varför hon behövt tvätta pengar?
Citera
2022-10-24, 15:03
Medlem
BengtDennizs avatar
FUP: https://gofile.io/d/UK02h3

Tilläggsprotokoll: https://gofile.io/d/nOogH1
Citera
2022-10-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtDenniz
FUP: https://gofile.io/d/UK02h3

Tilläggsprotokoll: https://gofile.io/d/nOogH1

Tack.😄
Citera
2022-10-24, 22:18
Medlem
BengtDennizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbabubbasubba
Enligt åtalet så har hon gjort sig skyldig till grov penningtvätt. Jag tror att hon har stor risk att bli åtalat på nytt och denna gången kommer det leda till huvudförhandlingar i tingsrätten.

Det kan alltså med andra ord bli en hel omvändning i detta ärende där även kvinnan blir åtalad på nytt, denna gången styrkt från tingsrätten sida och där hon tvingas inställa sig till huvudförhandling.

Skall tilläggas att jag även läst hela förundersökningen på plats vid Eksjö Tingsrätt och är väl insatt i ärendet. Enligt min samlade bedömning så är det nått som inte stämmer. Det är för många bitar som inte stämmer överens med det som åklagaren lagt fram.

Vad skulle det vara som inte stämmer?

Åtalet mot frun handlade väl om att hon borde insett att pengarna, som kommit in på hennes konto och parets gemensamma konto, härrörde från brottslig verksamhet.

Det verkar ju inte råda något tvivel om att det är DS som gjort överföringarna.
Citera
2022-10-25, 00:15
Medlem
Citat:

Åtalet mot frun handlade väl om att hon borde insett att pengarna, som kommit in på hennes konto och parets gemensamma konto, härrörde från brottslig verksamhet.

Min tanke med. Att DS kan lika gärna snurrat runt med pengarna då han hade tillgång till ena bankkonto.
Citera
2022-10-25, 16:15
Medlem
Eller han hade ju tillgång till hennes bankdosa osv. Så kan ju vara han som snurrar runt pengarna på alla konton.
Citera
2022-10-25, 22:00
Medlem
BengtDennizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonskogen1
Eller han hade ju tillgång till hennes bankdosa osv. Så kan ju vara han som snurrar runt pengarna på alla konton.

Problemet för henne är ju att hon borde reagerat på beloppen som trillade in på hennes och deras gemensamma konto.
Citera
2022-10-25, 23:08
Medlem
Citat:
Problemet för henne är ju att hon borde reagerat på beloppen som trillade in på hennes och deras gemensamma konto.

Absolut, men om DS är mytoman och manipulerar folk så kan han gjort det med henne och ljugit om att det är spelvinster. Man litar ju på sin partner.
Sen har vi ingen aning om vad som händer bakom stängda dörrar.
Vem vet, han kanske gjort samma sak med henne. Tagit lån i hennes namn men inte fått igenom det.
Citera
2022-10-25, 23:26
Medlem
Citat:

Exfrun här...vill inte gå in på detaljer,men nej,trodde aldrig att summorna kom från nån brottslig verksamhet. Som sagt,inga detaljer...
Jag stod som ett frågetecken vid husrannsakan,fattade noll.
Samt att min utredning lades ner i början på året.
Kontaktat myndigheter efter vad hubbabubba skrev och något åtal mot mig finns inte.
Citera
2022-10-25, 23:44
Medlem
"Hej Minna

Åklagaren har beslutat att inte väcka åtal mot dig - ber att få gratulera.

Enligt min uppfattning var det rätt så uppenbart att du inte hade

någon del i det som hänt.

Har du några frågor eller funderingar får du gärna höra av dig.

Hans-Christian"

Eftersom jag inte fattar hur man lägger upp bilder här så kopierade jag det min advokat skrev till mig i början på året.
Citera
2022-10-26, 00:01
Medlem
BengtDennizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S88
"Hej Minna

Åklagaren har beslutat att inte väcka åtal mot dig - ber att få gratulera.

Enligt min uppfattning var det rätt så uppenbart att du inte hade

någon del i det som hänt.

Har du några frågor eller funderingar får du gärna höra av dig.

Hans-Christian"

Eftersom jag inte fattar hur man lägger upp bilder här så kopierade jag det min advokat skrev till mig i början på året.

Då får jag också gratulera. Beklagar samtidigt härvan. Tack för klargörande.
Citera
2022-10-26, 00:12
Medlem
Citat:
Då får jag också gratulera. Beklagar samtidigt härvan. Tack för klargörande.

Tack ❤
Följer denna tråd och har inte kommenterat tidigare men kände att jag måste försvara mig när hubbabubbasubba skrev sådär.
Ha det fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in