2022-10-25, 21:36
Medlem
Celestrons avatar
Den här J*h*n L*n*sh*de som det talats om är förekommande på Lexbase. Är det nån som vet för vad? Och viken koppling har han till MGM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför säger J.J. att M.H. var med henne på McDonalds, har någon lyckats klura ut vad den lögnen syftar till?
Alt 1 Dölja att mh redan gått hem.
Alt 2 Ger MH alibi när hos städar upp/hämtar städhjälp hemma hos JJ medan JJ är på mcdonalds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Om man är så tight med sin granne att man skjutsar någon till
Donken 03:00 en Söndagmorgon så har man förmodligen också knullat med MGM.
Har man gjort det så är steget till medhjälp att forsla bort en död kropp minimal.

Ifall du skulle erbjuda skjuts till McD kl 03 en söndagsmorgon så skulle det bara gälla folk som du förmodligen tidigare har knullat? Och de du har knullat med skulle du sannolikt också kunna tänka dig att hjälpa med att forsla bort döda kroppar tidigt söndagmorgnar, efter som det "är ett minimalt steg"? Jag har otroligt svårt att se var kopplingen till sex kommer in i bilden och det här säger nog mer om dig än någon av de misstänkta.
Citera
2022-10-25, 21:37
Medlem
Var sägs det att grannen är en man. Det kan vara en gammal dam eller en ung tjej. Ett fyllo eller en pedant. Erfarenheten från dylika hyreskåkar är att dom befolkas av pensionärer och låginkomsttagare.
Jag tror inte polisen bara kollat en av grannarna, dom har säkert kollat alla och korskollat dom så att uppgifterna från den aktuelle grannen inte bara hänger i luften.
Citera
2022-10-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Finns ingen granne vägg i vägg till JJs lägenhet. Sök "Slottet 7" på:
https://ritningsarkiv.vetlanda.se/C3WebPublic/DocumentList.aspx

Sök istället på Ratsit så ser du att hon har en granne vägg i vägg. Två lägenheter finns på plan två.
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Den här J*h*n L*n*sh*de som det talats om är förekommande på Lexbase. Är det nån som vet för vad? Och viken koppling har han till MGM?
Bläddra ett 50-tal sidor tillbaka så hittar du. Har behandlats flitigt.

Edit: bland annat en tvist om obetalda räkningar för pellets tror jag det var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Om inte grannen "var uppe" för att knacka för att hen låg och sov. Det vet vi inte. Kan vara vilket som.

Ska ha varit två olika grannars som hört dunstar och slag som påmint om hammarslag runt 02:30 En av dom övervägde att ringa polisen och en var även uppe och knackade på utan att dörren öppnades.

Hon ska ha fått skjuts till McDonalds runt 03:00 av en granne för att hämta mat och väl där gått fram till en bil och pratat med personerna innan hon åkte hemåt igen.

https://sverigesradio.se/artikel/hoga-dunsar-i-lagenheten-sen-kordes-misstankta-kvinnan-till-mcdonalds
Citera
2022-10-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jo kanske.. Men kanske inte.
Jag kan sova igenom en hel natt trots att det är världens åskoväder ovanför hustaket.
Våningen under J har dessutom större chans att höra än bottenvåningen, ljudet bromsas upp en del på vägen ner.
Vilken adress på JJ:s lgh?
Citera
2022-10-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Var sägs det att grannen är en man. Det kan vara en gammal dam eller en ung tjej. Ett fyllo eller en pedant. Erfarenheten från dylika hyreskåkar är att dom befolkas av pensionärer och låginkomsttagare.
Jag tror inte polisen bara kollat en av grannarna, dom har säkert kollat alla och korskollat dom så att uppgifterna från den aktuelle grannen inte bara hänger i luften.

Var sägs det att man måste använda frågetecken efter frågor. Eller att en pedant inte kan vara alkoholist. Tack för veckans woke dock.
Citera
2022-10-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Kan det vara T?
"En död person har hittats vid E65 öster om skånska Svedala.
Jag har tidigare argumenterat för att de haft lång tid på sig att köra kroppen en bra bit bort, men längs motorvägen utanför Svedala? Osannolikt. Tar man sig tiden att köra så långt så borde man väl ändå ha tagit sig tiden att stanna på ett bättre ställe.

Men ingenting skulle förvåna längre.
Citera
2022-10-25, 21:45
Medlem
Inga tekniker till platsen i Svedala enbart vanlig patrull, så inte T
Citera
2022-10-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja, just det, samtalet 02:30 hade jag glömt bort. Det gör naturligtvis att läget ser annorlunda ut. Är det bekräftat att det var ett samtal eller var det ett sms?

Sen hade väl grannar sett Toves cykel parkerad utanför JJs port, men att den sedan var borta på morgonen?

Om Tove blivit dödad i lägenheten så känns det som att bortforslandet av kroppen har lyckats genom en extrem tur att undgå upptäckt. Det är där jag har svårt att få det att gå ihop. Det är en enorm risk att ta och för att dessutom lyckas med det känns det som att kasta tärning med rätt sida upp första försöket.

Tänkte flika in i inlägget att det kan ha varit ett SMS. Det är ju skillnad på ”ringa” och ”höra” av sig och ”meddela” osv.
Ger sig väl vad som är sant här.

Ja har hon parkerat utanför porten så syns den ju tydligt. Även med tanke på att den vanliga cykelparkeringen är på gaveln vid infarten mot bakgården.

Så den är ju svår att missa för en person som är på väg hem eller ut tidig morgon.

Stämmer det så betyder det att TT lämnat JJ:s hus för egen maskin eller så har nån annan flyttat den.

Men långt kom den inte. Dock i riktning TT:s pappa/bostad.

Och här vet vi att iaf JJ börjar bli på burgarhumör. Följer hon med ut då TT går hem?

JJ då för att bege sig till den granne som sla skjutsa? Och så händer nåt skit på vägen?

Nån shot de tagit kickar in och det ska fyllebråkas ändå?

Och sen ska MH in i ekvationen också… Som sidekick eller mer aktiv än så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in